図(上)1939-1943年頃,アメリカ、飛行するボーイング(Boeing)314飛行艇クリッパー"Yankee Clipper"(NC18603); “On 20 May, scheduled Atlantic service opened, with Capt. La Porte in the Yankee Clipper departing from Port Washington for Marseilles, carrying mail only. La Portes’s flight went smoothly, and all stations and facilities performed well. Because there were large numbers of first day air mail covers on these early flights, an unusual task became necessary. At some stops, members of the crew helped postal agents to hand-cancel the letters. Another task fell to the stewards: because weight limitations precluded the carriage of sufficient water for washing dishes, these were taken ashore and washed by the stewards in the Customs building. Considerable negotiation was required to obtain Customs approval for this, as it ahd never been done before.The weight problem also limited the carriage of supplies such as drinking water and ice, but delicious meals were served on the B-314s, mostly cooked on board.”
From Airlines of Pan American Since 1927, by Gene Banning. 写真は, First Mail: Yankee Clipper 引用。
写真(右)1939年1月、アメリカ、カリフォルニア州サンフランシスコ湾、離水するボーイング(Boeing)314四発飛行艇1号機ホノルル・クリッパー"Honolulu Clipper"(NX-18601);試作1号機は1938年6月7日に初飛行。12機が生産された。 双翼式のために、高さを抑えながら、垂直尾翼の面積を確保した。 Title
Hidroavião Boeing 314 Clipper
Description
Modelo Honolulu Clipper, ainda na fase experimental (identificada como NX-18601) e que viria a ser operado pela Pan American Airways com o registro NC-18601, até se acidentar em 3 de novembro de 1945.In Search of an Icon
Date January 1939
Collection
Brazilian National Archives
Accession number
BR_RJANRIO_PH_0_FOT_04277_024
Source Arquivo Nacional
写真はWikimedia Commons, Category:NX18601 (aircraft) File:Hidroavião Boeing 314 Clipper experimental NX-18601.tiff引用。
写真(右)1939年、ボーイング(Boeing)314四発飛行艇ヤンキー・クリッパー"Yankee Clipper" (NC18603) ;大西洋横断航路の航空郵便輸送機として使用されたが、1943年2月22日ポルトガルのリスボンで墜落、
English: The Pan American World Airways Boeing 314 Yankee Clipper (serial NC18603), circa 1939. This aircraft started the Transatlantic mail service. It crashed in Lisbon, Portugal, on 22 February 1943 and was written off.
Date circa 1939
Author Harris & Ewing, photographer 写真はWikimedia Commons, Category:Boeing 314 of Pan American Airways File:Seaplane on the water beside a gangplank (AM 81422-1).jpg引用。
写真(右)1939年、ボーイング(Boeing)314四発飛行艇;1938年6月7日初飛行。1938–1941年に12機が生産された。同時期に開発されたマーチン M-156(Martin model 156)四発飛行艇を抑えて、パンアメリカン航空に採用された。
Collins, Tudor Washington, 1898-1970, photographer
Title
(Seaplane on the water beside a gangplank)
Description
English: A Boeing 314 flying boat is moored in a harbour. There two boats alos in the harbour. One of the boats have two life-savers with "Lady VI Auckland" written on each of them. Three men are visible on a boat. A man is walking along the gangplank, towards the flying boat. A jetty, and an island, is visible in the far background.
Date 1939
Medium Silver gelatin dry plate
Collection
Auckland War Memorial Museum
Accession number
81422 (object number)
Source/Photographer
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Photo
Permission
(Reusing this file) This image has been released as "CCBY" by Auckland Museum.
写真はWikimedia Commons, Category:Boeing 314 of Pan American Airways File:Seaplane on the water beside a gangplank (AM 81422-1).jpg引用。
ボーイング(Boeing)314四発飛行艇は、サンフランシスコ=ニュージーランドのオークランド間の定期航路にも就役している。 アメリカのパンナム、パン・アメリカン航空(Pan American Airways:PAA)がボーイング(Boeing)314飛行艇を1939年に6機を発注し、生産が開始された。1939年より引渡しが開始され、パンアメリカン航空は、1939年に6機を就役させ、1941年に3機を就役させている。1938年6月7日初飛行のボーイング(Boeing)314飛行艇クリッパー"Clipper"飛行艇は、 同時期に開発されたマーチン M-156(Martin model 156)四発飛行艇を抑えて、パンアメリカン航空に採用されたが、生産機数は1938−1941年に12機が生産された。
写真(右)1939年頃、アメリカ、沖合に停泊するパンアメリカン航空ボーイング(Boeing)314飛行艇クリッパー"Clipper"(NC 18602);3枚尾翼式のために、高さを抑えながら、垂直尾翼の面積を確保した。
Collins, Tudor Washington, 1898-1970, photographer
Title
(Seaplane on the water with a crowd watching from a jetty)
Description
English: This is a view of a Boeing 314 flying boat in a harbour. "Pan American Airways System" is written across the body of the seaplane. "NC 18602" is written on the tail of the flying boat. An American flag is painted on the front of the flying boat. A wharf is in the foreground. There are dinghies, and a bost, also in the harbour. There is a large crowd of people in the background. An island is in the distant background.
Date 1939
Medium Silver gelatin dry plate
Collection
Auckland War Memorial Museum
Accession number
81407 写真はWikimedia Commons, Category:NX18601 (aircraft) 引用。
写真(右)1939年、アメリカ、沖合に停泊するパンアメリカン航空ボーイング(Boeing)314飛行艇クリッパー"Clipper"(NC 18602);試作1号機は1938年6月7日に初飛行。12機が生産された。 Artist
Collins, Tudor Washington, 1898-1970, photographer
Title
(Seaplane on the water with a crowd watching from a jetty)
Description
English: This is a view of a Boeing 314 flying boat in a harbour. "Pan American Airways System" is written across the body of the seaplane. "NC 18602" is written on the tail of the flying boat. An American flag is painted on the front of the flying boat. A wharf is in the foreground. A life-saver with "PAA" written on it, is attached to a side of the wharf. There is a dinghy, and boats, also in the harbour. There is a large crowd of people in the background. Islands, possibly North Head Island, are in the distant background.
Date 1939
Medium Silver gelatin dry plate
Collection
Auckland War Memorial Museum
Accession number
81413 (object number) 写真はWikimedia Commons, Category:NX18601 (aircraft) File:Seaplane on the water with a crowd watching from a jetty (AM 81413-1).jpg引用。
写真(右)1939年頃、アメリカ、沖合に停泊するパンアメリカン航空ボーイング(Boeing)314飛行艇クリッパー"Clipper"(NC 18602);3枚尾翼式のために、高さを抑えながら、垂直尾翼の面積を確保した。
Collins, Tudor Washington, 1898-1970, photographer
Title
(Seaplane on the water with a crowd watching from a jetty)
Description
English: View of a flying boat in a harbour. "Pan American Airways System" is written across the body of the flying boat. An American flag is painted on the front of the flying boat. "NC 18602" is written on the tail of the flying boat. There is a large crowd of spectators in the background. There are islands, possibly North Head Island, with many buildings and houses, in the distant background.
Date 1939
Medium Silver gelatin dry plate
Collection
Auckland War Memorial Museum
Accession number
81417 写真はWikimedia Commons, Category:NX18601 (aircraft) File:Seaplane on the water with a crowd watching from a jetty (AM 81417-1).jpg引用。
写真(右)1939年、アメリカ、沖合に停泊するパンアメリカン航空ボーイング(Boeing)314飛行艇クリッパー"Clipper"(NC 18602);試作1号機は1938年6月7日に初飛行。12機が生産された。 Artist
Collins, Tudor Washington, 1898-1970, photographer
Title
(Seaplane on the water with a crowd watching from a jetty)
Description
English: This is a view of a Boeing 314 flying boat in a harbour. "Pan American Airways System" is written across the body of the seaplane. "NC 18602" is written on the tail of the flying boat. An American flag is painted on the front of the flying boat. A wharf is in the foreground. A life-saver with "PAA" written on it, is attached to a side of the wharf. There is a dinghy, and boats, also in the harbour. There is a large crowd of people in the background. Islands, possibly North Head Island, are in the distant background.
Date 1939
Medium Silver gelatin dry plate
Collection
Auckland War Memorial Museum
Accession number
81408 (object number) 写真はWikimedia Commons, Category:NX18601 (aircraft) File:Seaplane on the water with a crowd watching from a jetty (AM 81413-1).jpg引用。
写真(右)1939年、アメリカ、沖合に停泊するパンアメリカン航空ボーイング(Boeing)314飛行艇クリッパー"Clipper"(NC 18602);試作1号機は1938年6月7日に初飛行。12機が生産された。 Artist
Collins, Tudor Washington, 1898-1970, photographer
Title
(Seaplane on the water with cityscape in the background)
Description
English: View of a Boeing 314 flying boat in a harbour. "Pan American Airways System" is written across the body of the flying boat. An American flag, and "PAA", is painted on the front of the flying boat. "NC 18602" is written on the tail of the flying boat. There are also other ships in the harbour. There is a cityscape in the background.
Date 1939
Medium Silver gelatin dry plate
Collection
Auckland War Memorial Museum Blue pencil.svg wikidata:Q758657
Accession number
81421 写真はWikimedia Commons, Category:NX18601 (aircraft) File:Seaplane on the water with a crowd watching from a jetty (AM 81413-1).jpg引用。
カラー写真(上)1939年2月5日頃,アメリカ、カリフォルニア州サンフランシスコ湾、ゴールデンゲイト・ブリッジ(金門橋)を後方に見据えて飛翔するボーイング(Boeing)314飛行艇クリッパー"Clipper";金門橋は、塔の間が1,280メートル、全長2,737メートルの吊り橋で、塔の高さは水面から227メートルもある。橋の建設は1933年に開始、1937年に竣工。 The clientele on these Pan American Airways Clipper flights was so exclusive that during the first years of operation the airline provided passengers with a copy of both the crew and passenger manifest. Meanwhile, for the crew, the 15- to 20-hour overnight flight was an exercise in fatigue management.
In the early to mid-1930s, the Pan American Clippers became an indispensable part of world commerce. Travel time between Hawaii and the mainland was reduced from five days and four nights at sea to less than 20 hours in the air. The nearly month-long journey by ship to Manila was reduced to 60 flying hours. . 写真は, Flying the World in Pan Am’s Clippers: When Airline Travel Was an Adventure 引用。
ボーイング(Boeing)314クリッパー"Clipper"飛行艇は、1938年6月7日初飛行、同時期に開発されたマーチン M-156(Martin model 156)四発飛行艇を抑えて、パンアメリカン航空に採用されたが、生産機数は1938−1941年に12機のみ。
パンナム(Pan Am)、パン・アメリカン航空(Pan American Airways:PAA)は、ボーイング(Boeing)314四発飛行艇を採用し、1939年4月に太平洋横断航路に投入し、1939年6月には大西洋航路に就役させたが、これらの航路にはすでにマーチンM-130飛行艇、シコルスキーS-40飛行艇などが就航していた。で就航させた。しかし、1939年9月1日のドイツのポーランド侵攻を契機に、イギリス、フランスも巻き込む第二次世界大戦が勃発し、アメリカとヨーロッパを結ぶ大西洋航路はの民間旅客輸送は危険なものとなり、旅行需要も期待できなくなった。
写真(右)1939−1940年頃、アメリカ、海面に待機するボーイング(Boeing)314四発飛行艇「ヤンキー・クリッパー」Yankee Clipper (NC18603);1938年6月7日初飛行しマーチン M-156(Martin model 156)四発飛行艇を抑えて、パンアメリカン航空によって、大西洋横断航路と大平洋横断航路に採用された。
Boeing 314 NC18603, Yankee Clipper (Harris & Ewing)
24 June 1939: The Pan American Airways System began scheduled air service from the United States to Britain. The Boeing 314 Yankee Clipper, NC18603, made the first flight from Port Washington, New York, departing at 8:21 a.m.
写真は Category:Boeing 314 of Pan American Airways Boeing 314 NC18603, Yankee Clipper (Harris & Ewing)引用。
写真(右)1939−1940年頃、アメリカ、海面を滑走するパンアメリカン航空ボーイング(Boeing)314四発飛行艇「ヤンキー・クリッパー」Yankee Clipper (NC18603);1938年6月7日初飛行しマーチン M-156(Martin model 156)四発飛行艇を抑えて、パンアメリカン航空によって、大西洋横断航路と大平洋横断航路に就役した。 The Boeing 314 had a maximum speed of 199 miles per hour (320 kilometers per hour), with a range of 3,685 miles (5,930 kilometers) at its normal cruising speed of 183 miles per hour (295 kilometers per hour). Its service ceiling was 13,400 feet (4,084 meters). The fuel capacity was 4,246 gallons (16,073 liters). 写真は Category:Boeing 314 of Pan American Airways Pan American Airways’ Boeing 314 NC18603, Yankee Clipper.引用。
写真(右)1942年以前、アメリカ、離水しようとするのボーイング(Boeing)314四発飛行艇ボーイング(Boeing)314四発飛行艇「カリフォルニア・クリッパー」California Clipper(NC18602);飛行艇は、水上安定性を保つために、両翼に浮舟フロートを装備するのが一般的だが、ボーイングは胴体中央下面に張り出し式スポンソンを設けた。 "This California Clipper is much larger and more luxurious than the Martin on which I flew to Honolulu." Charles McKew Parr, Over and Above Our Pacific, 1942
Boeing 314 Taking Off
Instead of wing-mounted floats, the Boeing 314 had a lower set of seawings to provide balance and buoyancy on the water. 写真は WHAT WAS IT LIKE TO FLY? Unsurpassed Luxury: California Clipper and Honolulu Clipper
"This California Clipper is much larger and more luxurious than the Martin on which I flew to Honolulu."
Charles McKew Parr, Over and Above Our Pacific, 1942引用。
パンナム(Pan Am)、パン・アメリカン航空(Pan American Airways:PAA)は、1939年から太平洋横断航路に新鋭機のボーイング314旅客飛行艇が就航した。しかし、これは1939年9月の第二次世界大戦が勃発した時期であり、当時、アメリカは中立国で参戦していなかったが、大西洋横断航路によるヨーロッパとの旅客や交易に暗雲を投げかけた。
カラー写真(右)1939-1940年、アメリカ、ボーイング(Boeing)314四発飛行艇のダイイング・レストラン;1938年6月7日初飛行。 Clipper passengers took their meals at real tables, not their seats.For most travelers in the 21st century, flying is a dreary experience, full of inconvenience, indignity, and discomfort.That wasn’t the case in the late 1930s, when those with the money to afford trans-oceanic flight got to take the one of the Martin Model 130’s or one of its newer and larger Boeing Model 314s, both models of which were known as “Clippers.” 写真は First Aero Squadron Foundation :The Cradle of American Airpower – Columbus, New Mexico Pan Am Clipper passengers enjoying their meal in the ample dining room aboard the ship.
引用。
写真(右)1939-1940年、アメリカ、ボーイング(Boeing)314四発飛行艇のダイニング・レストラン; The galley served up meals catered from four-star hotels.
If you want to sit at a table to eat with other people these days, you’ll have to fly aboard a private jet.
There was room for a crew of 10 to serve as many as 74 passengers on the larger Boeing Clipper, with but 36 day passengers aboard the Martin and only 18, if configured for sleeper use. There was room for a crew of 10 to serve as many as 74 passengers. 写真は First Aero Squadron Foundation :The Cradle of American Airpower – Columbus, New Mexico Clipper Dining Room with passengers eating in restaurant style comfort.引用。
パン・アメリカン航空(Pan American Airways:PAA)のボーイング(Boeing)314"Clipper"の機内食は、大空の上で食事ができるところに意味がある。現在のように飛行機に乗ったことがある人は、まずいなかった時代、空飛ぶ飛行機で食事をすること自体、誰も見ることのできない景色を見ながらの食事で、社会的な威信を感じることができる。しかし、乗客に機内食を提供するには、事前の食材の準備から、機内の調理・配膳サービスまで、時間と労力を要する。
パン・アメリカン航空(Pan American Airways:PAA)のボーイング(Boeing)314"Clipper"の機内では安全対策上、火が使用できないために、機内食に提供する食事といっても限られたメニューになってしまう。あたたかなコーヒーや紅茶は、保温ポットを利用するしかない。そして、1930年代の旅客輸送機内では、安全対策にの一環として、搭載量に余裕がなかったから、食事の重量と容積を厳格に管理する必要があった。これは、機内で提供する食器、雑誌からトレー、ナプキン、飲料水についても当てはまる。
写真(右)1939−1940年頃、アメリカ、パンアメリカン航空ボーイング(Boeing)314四発飛行艇のフライトデッキ航法無線室と奥のコックピット正副操縦士;乗員は、6-7名、 乗客の座席は36名/寝台18名分が用意されている。 The flight deck of a Boeing 314. At the left, standing, is the airliner’s navigator. Beyond him are the captain (left) and co-pilot. On the right side of the cabin are the radio operator and flight engineer. (Unattributed).The Boeing Model 314 was a large four-engine, high-wing monoplane flying boat designed and built by the Boeing Airplane Company to take off and land on water. It had a crew of 10. The wings and engine nacelles had been designed for Boeing XB-15 heavy bomber. It was 106 feet (32.309 meters) long with a wingspan of 152 feet (46.330 meters). It had a maximum take off weight of 82,500 pounds (37,421 kilograms). 写真は Category:Boeing 314 of Pan American Airways The flight deck of a Boeing 314.引用。
マーチンM-130飛行艇1号機(NC-14715)が「チャイナ・クリッパー」Philippine Clipperとして1935年10月にパン・アメリカン航空(Pan American Airways:PAA)に就役 マーチンM-130飛行艇2号機(NC-14714)が「ハワイ・クリッパー」Hawaiian Clipperとして、1936年11月に就役 マーチンM-130飛行艇3号機(NC-14715)が「フィリピン・クリッパー」として1936年3月に就役
写真(右)1939−1940年頃、アメリカ、パンアメリカン航空ボーイング(Boeing)314四発飛行艇の機関士・通信航法士; There were two styles of uniform; on the Pan Am Clippers I wore the standard Navy blue double-breasted suit with white peaked hats and a small half-winged badge pinned to the breast pocket, denoting my status as a Flight Radio Officer. When I was assigned to fly on the Navy PB2Y3 or PBM aircraft, I wore a light khaki uniform with a soft campaign cap for headgear. As soon as I was outfitted in these uniforms, they took my picture. These were filed in the officer's personnel folders for use by the company as public relations photos when needed. We called them our “obituary photos." You can guess why.
Despite the advances in air transportation, commercial flying—especially over the oceans—was still a risky business. I would soon learn just how risky. 写真は,1st Time Aloft by Ed Dover pictionid58086450 -引用。
Boeing 314 Documentary
113,750 回視聴2015/07/24
パンナム、パン・アメリカン航空(Pan American Airways:PAA)は、
ボーイング(Boeing)314A"Clipper"四発飛行艇を6機発注したが、第二次大戦の初戦、1940年6月、ドイツの侵攻を受けたフランスが崩壊し、大西洋横断航路の存続が危ぶまれた。戦局悪化で大西洋横断の民間旅客需要は減少した上に、ドイツ・イタリアに同情的な中立国のスペイン、ポルトガルが枢軸側に立った場合、リスボンへの大西洋横断航路は閉ざされることになる。
PAN AM CLIPPERS FLYING BOATS CHINA CLIPPER BOEING 314 MARTIN 130 22764
44,055 回視聴2016/05/11
こうした戦争リスクのために、パンナム、パン・アメリカン航空(Pan American Airways:PAA)は、ボーイング(Boeing)314A"Clipper"を6機注文したものの、その削減を検討し始めた。そして、1940年8月、生産中の6機のボーイング(Boeing)314Aのうち3機を英国に売却することに合意した。ボーイング(Boeing)314A飛行艇3機は、イギリス海外航空会社(BOAC)によって運航されることになったが、これは既存の大西洋航路のようにリスボンを経由することはなく、西アフリカ経由でイギリスと結ぶ遠回りのルートだった。
Pan American Airways Treasure Island Clipper Cove (1941)
40,115 回視聴2012/08/13
Prelinger Archives Summers Home Movies Collection
Treasure Island Museum Association
ボーイング(Boeing)314四発飛行艇の諸元
乗員Crew: 11名(客室乗務スチュワード2名を含む)
乗客Capacity: 68名(昼間飛行)/ 36名(夜間寝台飛行)/ 貨物・郵便4,536 kg
全長Length: 106 ft (32 m)
全幅Wingspan: 152 ft (46 m)
全高Height: 20 ft 4.5 in (6.210 m)
空虚重量Empty weight: 48,400 lb (21,954 kg)
総重量Gross weight: 84,000 lb (38,102 kg)
燃料Fuel capacity: 5,408 US gal (4,503 imp gal; 20,470 L)
発動機Powerplant: 4 × ライト(Wright) 709C-14AC1ツインサイクロン(Twin Cyclone)空冷14気筒エンジン1,600 hp (1,200 kW) プロペラPropellers: 3-羽ハミルトンスタンダード(Hamilton Standard)フル・フェザー定速回転プロペラ
最高速力Maximum speed: 210 mph (340 km/h, 180 kn)/ 6,200 ft (1,890 m)
巡行速力Cruise speed: 188 mph (303 km/h, 163 kn) / 66.5% 出力/ 11,000 ft (3,353 m)
航続距離Range: 3,685 mi (5,930 km, 3,202 nmi) /過重状態 4,900 mi (4,258 nmi; 7,886 km)
カラー図(上)ボーイング(Boeing)314四発飛行艇クリッパー三面図; The Boeing 314 Clipper was a long-range flying boat produced by the Boeing Airplane Company between 1938 and 1941. One of the largest aircraft of the time, it used the massive wing of Boeing's earlier XB-15 bomber prototype to achieve the range necessary for flights across the Atlantic and Pacific Oceans. Twelve Clippers were built; nine were brought into service for Pan Am and later transferred to the U.S. military. The remaining three were sold to British Overseas Airways Corporation (BOAC) by Pan Am and delivered in early 1941. (BOAC's 3 Short S.26 transoceanic flying-boats had been requisitioned by the RAF).The first Boeing 314 flight on the San Francisco-Hong Kong route left Alameda on February 23, 1939 with regular passenger and Foreign Air Mail Route #14 service beginning on March 29. A one-way trip on this route took over six days to complete. Commercial passenger service lasted less than three years, ending when the United States entered World War II in December 1941. 写真はSkytamer Archive, Boeing Model 314 “Clipper” Four-engine Passenger Airliner Flying Boat引用。
ライト (Wright)R-2600 サイクロン空冷星形エンジンの諸元
ボア・ストローク:155.6 mm × 160.2 mm
排気量:42.7 L
全長:1,576 mm
直径:1,397 mm
空虚重量:930 kg
過給機:機械式1段2速遠心型過給機 出力 高度 975 m 時:1,750 hp/2,600 rpm
高度 4,575 m 時:1,450 hp/2,600 rpm
出力重量比:0.86 hp/ポンド (1.40 kW/kg)
圧縮比:6.9:1
写真(右)1936年頃、アメリカ、パンアメリカン航空(パンナム)マーチン(Martin)M-130四発大型飛行艇の客室キャビン;搭乗員 4名、乗客 43名(寝台18台)だが、太平洋横断飛行の場合は、寝台数以下の乗客に限定された。 Catalog #: 00068816 Manufacturer: Martin Designation: 130 Official Nickname: Clipper Notes:
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive
Date 7 May 2010, 12:09
Source
Martin : 130 : Clipper
Uploaded by Rybec
写真はWikimedia Commons, Categories: Martin 130 of Pan American Airways
File:Martin 130 Clipper (4590526680).jpg引用。
マーチン M-130(Martin model 130)四発旅客飛行艇の性能 最高速力:290 km/h (180 mph) 巡行速力:262 km/h(163 mph)
航続距離:5150km
巡航高度:10,000 ft (3,048 m)
就役:Hawaii Clipper 1935年10月9日
Philippine Clipper 1935年11月14日
China Clipper 1936年3月3日
生産機数:3機
写真(右)1934年頃,アメリカ、パンアメリカン航空マーチン M130(Martin model 130)四発旅客飛行艇チャイナ・クリッパー"China Clipper"(NC14716):1945年1月に「チャイナ・クリッパー」China Clipper (NC14716)は、サンフランシスコ郊外に墜落し失われた。全長27.7m、全幅39.7m、、全備重量:23,701 kg、プラット・アンド・ホイットニー (Pratt & Whitney)R-1830ツインワスプ空冷星形エンジン840馬力4基搭載、最高速力290 km/h、航続距離5150km。 Bilstein_00088 Martin 130 NC14716 Pan American Airlines
Image from the Roger Belstein Collection--Please tag these photos so information can be recorded.---Note: This material may be protected by Copyright Law (Title 17 U.S.C.)--Repository: San Diego Air and Space Museum 写真はSDASM Archives Bilstein_00088 Martin 130 NC14716 Pan American Airlines引用。
Martin M-130 (1935)
The Martin M-130 was a commercial flying boat designed and built in 1935 by the Glenn L. Martin Company in Baltimore, Maryland, for Pan American Airways.
マーチン M-130(Martin model 130)四発旅客飛行艇は、1934年12月30日に初飛行しサンフランシスコ、ハワイ諸島ホノルル、ミッドウェー島、ウェーク島、グアムを経由してアメリカ植民地フィリピンのマニラとの航路を開拓したが3機しか生産されていない。マーチン M-130「チャイナ・クリッパー」China Clipper (NC14716)、「ハワイ・クリッパー」(NC14714)、「フィリピン・クリッパー」Philippine Clipper (NC14715)があった。
1937年にパンナム航空は、サンフランシスコ(San Francisco)から香港(Hong Kong )への航路をより充実させるために、より航続距離の長い機体を求めたため、マーチン社はM-130飛行艇の主翼を延長し、尾翼を双尾翼式とした大型飛行艇マーチン(Martin)M-156を開発した。他方、ライバルのボーイング社(Boeing)はボーイング 314飛行艇を開発し、パンアメリカン航空は、マーチンM-156ではなく、ボーイング314飛行艇を採用した。
図(右)マーチン M-156(Martin model 156)四発飛行艇の三面図;双尾翼式のために、高さを抑えながら、垂直尾翼の面積を確保することができた。 English: 130 with larger wing, exported to USSR
1 August 2009, 11:59:30
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive 写真はWikimedia Commons, Category:Martin 156 File:Martin 156 3-view l'Aerophile March 1938.png引用。
マーチン M-130飛行艇と同じく、マーチン(Martin)M-156/PS-30飛行艇は、四発の肩翼(parasol wing)の飛行艇である。マーチン M-156/PS-30飛行艇の全長は、M-130飛行艇と同じであるが、全幅は27 ft (8.2 m)延長され、フラップ(flap)を装備しており、尾翼は2枚の双尾翼式に改変されている。
マーチン(Martin)M-156飛行艇の諸元
乗客:
53名(San Francisco - Hawaii)
26 名 (San Francisco - Hong Kong)
全長Length: 92 ft 2 in (28.11 m)
全幅Wingspan: 157 ft 0 in (47.87 m)
全高Height: 27 ft 2 in (8.29 m)
空虚重量Empty weight: 31,292 lb (14,194 kg)
総重量Gross weight: 60,708 lb (27,561 kg)
発動機Powerplant: ライト(Wright)サイクロン(Cyclone)G2空冷星形エンジン 1,000 hp (750 kW)4基
最高速力Maximum speed: 182 mph (293 km/h, 158 kn)
巡行速力Range: 3,000 mi (4,830 km, 2,600 nmi)
写真(右)1934年,アメリカ、カリフォルニア州、サンフランシスコの建設途上の金門橋(Golden Gate Bridge)上空を飛行するパンアメリカン航空シコルスキー(Sikorsky)S-42飛行艇"West Indies Clipper"(NC823M):このシコルスキー(Sikorsky)S-40は1934年12月から、1944年8月4日にキューバ沖に沈むまで就航した「西インド諸島クリッパー」"West Indies Clipper"(NC823M){ただし1937年に"Hong Kong Clipper" (NC823M)に改名}である。パンナムがマーチンM-130の一世代前に採用した長距離旅客飛行艇である。ゴールデン・ゲート・ブリッジ(Golden Gate Bridge)、すなわち金門橋は、サンフランシスコ湾ゴールデン・ゲート海峡に架かる赤色の吊橋で、 全長2,737メートル、支柱の高さ227メートル、支柱間の長さ1,280メートル、1933年に起工、1937年に竣工。
English: One-quarter left front view of Pan American Airways Sikorsky S-42 "Pan American Clipper" (r/n NR-823M; c/n 4201) in flight over San Francisco Bay on its way to Hawaii. San Francisco-Oakland Bay Bridge construction is visible; circa 1934.
Date 1934
Source http://airandspace.si.edu/explore-and-learn/multimedia/detail.cfm?id=7120
Author United Technologies Corporation
写真はWikimedia Commons, Categories:Sikorsky S-40 of Pan American Airways File:Pan American Airways Sikorsky S-42 "Pan American Clipper" in flight over the under-construction San Francisco-Oakland Bay Bridge.jpg引用。
写真(右)1932年、イギリス、イギリス空軍ブラックバーン(Blackburn)アイリス(Iris)飛行艇:ロールスロイス(Rolls-Royce)コンドル(Condor)IIIB V-12型液令エンジン675 hp (503 kW)3基装備。機首コックピットの開放式並列操縦席には、革製飛行暴徒飛行服姿の操縦士・副操縦士が見える。
Blackburn Iris, Three Engined Flying Boat.
1926 Considerable interest was given to the Iris in October 1926, the latest seaplane acquired by the Royal Air Force. The Iris, a Rolls-Royce engined Blackburn seaplane, was the largest and fastest of its type in the world in 1926. It was fitted with three Condor engines of 650 Hp each, carried a crew of five composed of first and second pilot, wireless operator, and two gunner engineers. With a full load she could fly at over 100mph, and, if needs be, she could stay in the air for a full day.. 写真は, Grace's Guide File:Im19321117FL-Iris5.jpg引用。
写真(右)1927年、イギリス、水上機基地の陸上で待機しているイギリス空軍ブラックバーン(Blackburn)アイリス(Iris Mk III)飛行艇( N238):1931年2月4日にイギリス南西海岸、プリマス・サウンドで操縦ミスにより墜落した。アイリス Mk III型で、ロールスロイス(Rolls-Royce)バザード(Buzzard:ノスリ)IIMS 排気量2,239.3 in³(36.7 L)V-12型液令エンジン出力825 hp (615 kW)3基装備。ただし、このバザードIIMS(H.XIIMS)は、1932-1933年に69基が生産されたに過ぎない。この機体は、1931年2月4日にイギリス南西海岸、プリマス・サウンドで、墜落した。 Blackburn Iris Mk III N238
On 4th February 1931, Blackburn Iris III (N238) crashed into Plymouth Sound at high speed due to pilot error.
Type
Blackburn Iris Mk III
History
On the morning of 4th February 1931, a Blackburn Iris (N238), one of three from 209 Squadron, took off from Mount Batten flying boat base to undertake a training exercise with fighter aircraft from Roborough airfield.
After about an hour in the air, Wing Commander Charles Tucker took over the controls from the pilot Flt Lt. Ely to land the plane on the flat waters of Batten Bay just to the south of Mount Batten. The aircraft was put into a glide and the engines were shut off in the usual manner, but instead of levelling off she hurtled straight downwards into the sea. The Iris nosedived into the water at approximately 70 mph, hitting the water under the pilots seats, the tail came up and the wing crashed into the sea.. 写真は, The SHIPS Project CIC Blackburn Iris Mk III N238引用。
イギリス空軍ブラックバーン(Blackburn)アイリス(Iris)飛行艇は、1926年6月18日初飛行し1934年に退役した。総生産機数は僅か5機で、アイリス(Iris)Mk 5が最終型である。搭載した発動機は、ロールスロイス(Rolls-Royce)バザード(Buzzard:ノスリ)IIMS 排気量2,239.3 in³(36.7 L)V-12型液令エンジン出力825 hp (615 kW)3基で、これは、後継機ブラックバーン(Blackburn)パース(Perth)飛行艇でも引き継がれている。
ブラックバーン(Blackburn)アイリス(Iris)三発飛行艇の諸元
乗員Crew: 5名
全長Length: 67 ft 4.75 in (20.5423 m)
全幅Wingspan: 97 ft 0 in (29.57 m)
全高Height: 25 ft 6 in (7.77 m)
主翼面積Wing area: 2,461 sq ft (228.6 m2)
空虚重量Empty weight: 19,301 lb (8,755 kg)
最大離陸重量Max takeoff weight: 29,489 lb (13,376 kg)
発動機:ロールスロイス(Rolls-Royce)コンドル(Condor)IIIB V-12型液令エンジン675 hp (503 kW)3基
最高速力Maximum speed: 118 mph (190 km/h, 103 kn)
航続時間Endurance: 4時間 54分
実用上昇限度Service ceiling: 10,600 ft (3,200 m)
写真(上)1926年、イギリス、イギリス空軍(RAF)ショート(Short)シンガポール(Singapore)I 双発飛行艇試作機(N179);1926年8月17日に初飛行。前作ラングーン飛行艇は、密閉式コックピット、並列式正副操縦席だったが、シンガポール(Singapore)I飛行艇では開nい変更されている。視界向上を優先したためであろうか。発動機はロールスロイス( Rolls-Royce)H.10バザード(Buzzard)液令V12気筒エンジン(36.7L)2基に牽引式2翅プロペラを装備している。機首と胴体後上方に開放式機関銃座が各々1基設けられている。
A Photograph of the Short Singapore I (N179) prototype flying boat.
Other information
'The first flying-boat named ‘Singapore’, N179, the only Singapore Mk.I built, not because it was a bad aircraft, but only because the Air Ministry had changed the specifications. The silhouette shows that this design was mid-way between the WW1 flying boats and the next generation to come. Note that N179 is shown here in its final form with Rolls-Royce H.10 Buzzard engines and Handley Page auto-slots on the upper wings. Note the name ‘Singapore’ written on the bow.
Date circa 1926
Source
Original publication: Unknown 写真はWikimedia Commons, Category:Short Singapore File:Short Singapore I.jpg引用。
写真(右)1939年10月,海上に停泊するドイツ空軍ドルニエ(Dornier) Do 26飛行艇:ドイツの国籍識別マークは、戦前は垂直尾翼の赤帯に白丸を背景にしたスワスチカ(ナチ党のカギ十字)だったが、1939年9月の参戦後は、黒のスワスチカだけに変更されてゆく。 English: Dornier Do.26 photo from L'Aerophile October 1939
Date 1 October 1939
Author L'Aerophile magazine 写真は Wikimedia Commons,Category:Dornier Do 26,File:Dornier Do.26 L'Aerophile October 1939.jpg引用。
写真:1929年12月20日、ドイツ、ドルニエ(Dornier)Do-X輸送飛行艇;ブローム・ウント・フォス(Blohm & Voss)BV-222六発大型飛行艇より12年も古いドルニエDo-X 12発巨人型飛行艇は、シーメンス社のジュピター・カーチス・ライト(Jupiter-Curtis-Wright)エンジン525馬力12基を流線型ナセルに縦列串型(タンデム)配置し合計 6600馬力を発揮できた。 Photographer:
Photographisches Institut der ETH Zürich
Title:
Flugschiff Dornier Do. X
Caption:
Besteller: Leopold Karner, ETH-Professor für Baustatik, Hoch-und Brückenbau in Holz und Eisen. Reproduktion eines Papierabzugs
Dating:
20.12.1929
Physical Description:
Reproduction photography : glass-plate negative
Format:
9 x 12 cm
Categories:
ETH, Photographical Institut, Photographisches Institut der ETH Zürich, Plans + Sketches, 1929, Airships, Dornier DO X, Product photography
Record Name:
PI_29-B-0278.
写真はETH-Bibliothek Zürich・PI_29-B-0278引用。
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