◆ルフトハンザ航空フォッケウルフFw200輸送機/ドイツ空軍コンドル哨戒偵察機 写真(上)1939年6月1日(第二大戦勃発3カ月前)、ノルウェー、オスロ飛行場、デンマーク国旗をコックピット上にはためかてタキシングするデンマーク航空のフォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ダニア」(Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania") ;後方には、ノルウェー航空(Det Norske Luftfartselskap, Fred. Olsen & Bergenske A/S)のカンプロー二Ca.310輸送機(Caproni Ca.310) LN-DAK "Brevduen" 、オランダ航空 (KLM Royal Dutch Airlines)のダグラスDC-2輸送機(Douglas DC-2-115E) PH-AKI "Kieviet"が見える。 Fra ventre til høyre: Focke Wulf Fw 200 Condor, OY-DAM "Dania" (Det Danske Luftfartselskab A/S), så Caproni Ca.310, LN-DAK "Brevduen" (postfly til Det Norske Luftfartselskap, Fred. Olsen & Bergenske A/S) og til slutt Douglas DC-2-115E, PH-AKI "Kieviet" (KLM Royal Dutch Airlines). Bildet tatt ved åpningen av Oslo/Fornebu, 1. juni 1939. Focke Wulf Condor åpnet den dagen ruten Oslo-Güteborg-København-Hamburg-London og Douglas DC-2 åpnet Oslo-Kristiansand-Amsterdam. Capronien ble brukt på nattpostruten Oslo-Güteborg-København
Fotografering: 1939
Identifier: NL.99060005
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697481
UUID: EC002995-5BF6-4CD4-AB35-F1A72BC1360F
写真はForsvarets museer ・Identifier: NL.99060005 引用。
写真(上)1939年、ノルウェー、オスロ飛行場、ノルウェー国旗をコックピット上にはためかせ駐機するドイツ・ルフトハンザ航空フォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ノルドマルク」(Focke-Wulf Fw200 Condor D-AMHC "Nordmark")。垂直尾翼に、赤地に白丸に黒のカギ十字(逆卍)のドイツ国籍マークを描いている。 ;右側の旅客ターミナルには、視界のよい大きなガラス窓がはめ込まれているが、乗客たちは、すでに駐機場にコンドル旅客機を見物に集まっている。周囲には、ノルウェー国旗をはためかせている。 Oslo Lufthavn. Fornebu.
Oslo lufthavn Fornebu, Lufthansa-fly med hakekors, mennesker, flagg
Sannsynligvis fotografert ved åpningen av flyplassen 1.9.1939. Focke Wulf 200 Condor D-AMHC med navnet Nordmark.
Fotografering: 1939 (ant.)
Fotograf: Harstad, Karl
Identifier: OB.F12037d (Identifier: NL.98220070の修正写真)
Part of collection: Byhistorisk samling
Owner of collection: Oslo Museum
Institution: Oslo Museum
Date published: August 13, 2014
Date updated: March 16, 2018
DIMU-CODE: 011014500310
UUID: 18701574-AE3A-4C98-84EE-E1480CF3D446
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: OB.F12037d 引用。
写真(上)1942年6月28日、フィンランド、ヘルシンキ(Helsinki)郊外、マルミ(Malmi)空港、フィンランド、ヘルシンキ(Helsinki)郊外、マルミ(Malmi)空港、ドイツ総統アドルフ・ヒトラー(Adolf Hitler)を表敬訪問して、ドイツからフィンランドに帰国したフィンランド国防軍総司令官カール・マンネルハイム(Carl Mannerheim)元帥と乗機となったドイツ空軍フォッケウルフ(Focke-Wulf)Fw-200コンドルC3/U9輸送機 (登録コード:KE+IX) ;東プロイセンのラステンブルク総統大本営「狼の巣」にドイツ総統アドルフ・ヒトラーを表敬訪問し、帰国したところ。1942年6月4日、マンネルハイム元帥は、75歳の誕生日にFw200輸送機に乗ってフィンランドを訪問したヒトラー総統への答礼として、大本営で作戦会議に出席、ドイツ空軍総司令官ヘルマン・ゲーリング元帥の下で歓迎も受けていた。 Mannerheim seurueineen matkalla Saksassa, tapaa Hitlerin ym. Joukon ensimmäisenä harmaassa pitkässä takissa marsalkka Carl Gustaf Emil Mannerheim. Taustalla oleva lentokone on Focke-Wulf Fw 200 C-3 (tunnus KE+IX). 写真はMuseot Finna・sa-kuva-13129引用。
写真(右)1937-1938年,フォッケウルフFw 200旅客輸送機試作1号機 V1 D-AERE「ザールラント」(Saarland) :試作1号機は、1938年8月10日、ベルリンからニューヨークまで無着陸飛行した。後にFw 200 S-1 (S:sonder= special) D-ACON「ブランデンブルク」(Brandenburg)として再登録された。ドイツの国籍識別マークは、戦前は垂直尾翼の赤帯に白丸を背景にしたスワスチカ(ナチ党のカギ十字)だった。戦時中は黒のスワスチカだけになった。 SDASM Archives
-Wulf Fw 200
Catalog #: 00079350
Manufacturer: Focke-Wulf
Designation: Fw 200
Official Nickname: Condor
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, Catalog #: 00079350引用。
写真(右)1937-1938年,フォッケウルフFw 200旅客輸送機試作1号機 V1 D-AERE「ザールラント」(Saarland) :この試作1号機は、1938年8月10日、ベルリンからニューヨークまで無着陸飛行した機体となった。後に改修されてFw 200 S-1 (S:sonder= special) D-ACON「ブランデンブルク」(Brandenburg)として再登録された。ドイツの国籍識別マークは、戦前は垂直尾翼の赤帯に白丸を背景にしたスワスチカ(ナチ党のカギ十字)だった。戦時中は黒のスワスチカだけになった。 SDASM Archives
Focke-Wulf Fw 200 Condor D-AERE Charles Daniels Collection Photo from "German Aircraft" Album
PictionID:38235670 - Catalog:Array - Title:Array - Filename:15_002307.TIF .
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:38235670 引用。
写真(右)1937-1940年,オランダに売り込みのために飛来したフルフトハンザ航空のフォッケウルフFocke-Wulf Fw 200 "コンドル"旅客輸送機試作原型(プロトタイプ):試作1号機 V1 D-AERE「ザールラント」(Saarland)。金属骨格に2翅プロペラの付いたBMW-Bramo323R空冷星形9気筒エンジン1200馬力4基を搭載。最高速力 360 km/h、航続距離 3560 km、旅客数26名. Collectie
Fotoafdrukken Koninklijke Marine
Luchtmacht
Objectnummer
2157_029277
Beschrijving
Een Focke-Wulf Fw200 Condor passagiersvliegtuig met ingetrokken landingsgestel.
Plaats
Obekend
Datering van
1937
Datering tot
1945
Trefwoorden
burgerluchtvaart, passagiersvliegtuigen, vliegtuigen, verkenner-bommenwerpers
Specifieke kenmerken
D-AERE
Bijzonderheden
De Focke-Wulf Fw200 Condor was in eerste instantie een passagiersvliegtuig voor 26 personen. In de tweede wereldoorlog is hij ingezet als bommenwerper en lange-afstandsverkenner. Oorspronkelijk beschikte het toestel over 4 BMW-Bramo 323 R Fafnir 9 cilinder radiaalmotoren van 1200 pk ieder. De topsnelheid bedroeg 360 km/u en het bereik was 3560 km.
Materiaalsoort
Ontwikkelgelatinezilverdruk
Kleur/Zwart-wit
Zwart-wit. 写真はNIMH:Nederlands Instituut voor Militaire Historie "2158_083821 "引用。
写真(右)1937-1939年,ドイツ、ルフトハンザ航空のフォッケウルフ(Focke-Wulf) FW 200 "Condor"コンドル四発大型旅客輸送機の客室内部の様子:ドイツ・ルフトハンザ航空は、FW 200 "Condor"コンドル四発大型旅客輸送機26機も運用していた。このような豪華な長距離輸送機を民間航空で使用するだけの技術力と、旅客輸送の需要があったことに驚かされる。 Inventory: Bild 183 - Allgemeiner Deutscher Nachrichtendienst - Zentralbild
Signature: Bild 183-R77714
Original title: info Fluggastraum des 4-motorigen Gross-verkehrs-flugzeuges Focke-Wulf Fw 200 der Deutschen Lufthansa für 26 Fluggäste
Archive title: Passagier-flugzeug Fw 200, Flugbegleiterin bei den Passagieren
Dating: 1937/1939 ca.
Photographer: Stöcker, A.
Origin: Bundesarchiv
写真は,ドイツ連邦アーカイブBundesarchivに登録・引用(他引用不許可)。
写真(右)1939年6月1日(第二大戦勃発3カ月前)、ノルウェー、オスロ飛行場、デンマーク国旗をコックピット上にはためかせ駐機するデンマーク航空のフォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ダニア」OY-DAM (Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" );後方には、ノルウェー航空(Det Norske Luftfartselskap, Fred. Olsen & Bergenske A/S)のカンプロー二Ca.310輸送機(Caproni Ca.310) LN-DAK "Brevduen" 、オランダ航空 (KLM Royal Dutch Airlines)のダグラスDC-2輸送機(Douglas DC-2-115E) PH-AKI "Kieviet"が見える。 Lufthavn, 3 fly på bakken, flyet foran, Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" fra DAL (DDL). Flyene bak har reg.nr LN-DAK og PH-AKI. Mange personer ved flyene.
Fotografering: 1939
Eier: Olsen, Fred sikker
Avbildet sted: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220071
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697341
UUID: 3B382801-EFB2-4737-B443-7766DA3FCEFE
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220071引用。
写真(右)1939年6月1日(第二大戦勃発3カ月前)、ノルウェー、オスロ飛行場、デンマーク国旗をコックピット上にはためかせタキシングするデンマーク航空フォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ダニア」(Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania");後方には、ノルウェー航空(Det Norske Luftfartselskap, Fred. Olsen & Bergenske A/S)のカンプロー二Ca.310輸送機(Caproni Ca.310) LN-DAK "Brevduen" 、オランダ航空 (KLM Royal Dutch Airlines)のダグラスDC-2輸送機(Douglas DC-2-115E) PH-AKI "Kieviet"が見える。 Lufthavn, 1 fly på bakken, Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" fra DAL (DDL). Sett forfra.
Focke-Wulf Fw200 Condor , OY-DAM "Dania" (Det Danske Luftfartselskab A/S), Bildet tatt ved åpningen av Oslo/Fornebu, 1. juni 1939. Focke Wulf Condor åpnet den dagen ruten Oslo-Güteborg-København-Hamburg-London. Flyets nese er forresten rød. I bakgrunn ses i midten Caproni Ca.310, LN-DAK "Brevduen" (Det Norske Luftfartselskap, Fred. Olsen & Bergenske A/S) og Douglas DC-2-115E, PH-AKI "Kieviet" (KLM Royal Dutch Airlines)
Fotografering: 1939
Produsent: Olsen, Fred
Identifier: NL.98220096
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697365
UUID: EC0A6D22-7ECC-49E5-AF58-BD75922E1B06
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: FMU.402473引用。
写真(右)1939年、ノルウェー、オスロ飛行場、デンマーク国旗をコックピット上にはためかせ駐機するデンマーク航空フォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ダニア」(Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania");右端には婦人旅行者も見えるが、機体の前にいるのは紳士ばかりなので、デンマーク航空など航空会社の社員たちであろうか。
Lufthavn, 1 fly på bakken, Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" fra DAL (DDL). Flrere personer ved flyet.
Fotografering: 1939
Produsent: Olsen, Fred sikker
Production place: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220079
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697349
UUID: CEC282B1-D0D3-40D9-99DB-8FB8D1FE8B57
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220077 引用。
写真(右)1939年、ノルウェー、オスロ飛行場、デンマーク国旗をコックピット上にはためかせ駐機するデンマーク航空フォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ダニア」(Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania")側面;胴体後方の昇降口にはタラップ(階段)がかけられていないが、反対側には梯子がかかっている。機首コックピットに、デンマーク国旗を掲げている。デンマーク航空所属なので、ドイツ製の機体でも、垂直尾翼には、赤帯に白丸のカギ十字のドイツの国籍標識はない。
Lufthavn, 1 fly på bakken, Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" fra DAL (DDL). Sett fra siden.
Fotografering: 1939
Produsent: Olsen, Fred sikker
Production place: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220077
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697347
UUID: AD61693F-7C0C-4D92-83C0-9BE259FE7FBA 写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220077 引用。
写真(右)1939年、ノルウェー、オスロ飛行場の滑走路で、デンマーク国旗をコックピット上にはためかせエンジンを始動しているデンマーク航空フォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ダニア」(Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania");乗客昇降用の移動式タラップ(階段)が右端に見える。フォッケウルフFw200コンドル手前には、乗客の大型荷物を運搬する人力カートが置かれたままになっている。まだ乗客は乗り込んでおらず、試験運転をしている様だ。コックピットに、デンマーク国旗を掲げている。
Lufthavn, 1 fly på bakken, Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" fra DAL (DDL). Skrått forfra. Noen personer.
Fotografering: 1939
Produsent: Olsen, Fred sikker
Production place: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220080
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697350
UUID: 83E0B89A-F866-4B81-AED3-0D33C64EED50
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220080 引用。
写真(右)1939年、ノルウェー、オスロ飛行場の滑走路で、移動式階段(タラップ)をかけて旅客の機内への案内が始まったデンマーク航空フォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ダニア」(Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania");白いセーラー服の水兵が、誘導係を務めている。手前には、搭乗員が制服で控えている。乗客の少年がカメラで撮影している。
Lufthavn, 1 fly på bakken, Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" fra DAL (DDL). Flere personer ved flyet. Laandgang..
Fotografering: 1939
Produsent: Olsen, Fred sikker
Production place: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220083
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697353
UUID: 9687A98B-B63E-45E2-B4AE-B2F1F7BD801D
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220083 引用。
写真(右)1939年、ノルウェー、オスロ飛行場の滑走路で、デンマーク国旗をコックピット上に掲げたデンマーク航空フォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ダニア」(Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania")の正面;四基のBMW132空冷星型9気筒エンジンは、アメリカのプラット・アンド・ホイットニー社R-1690 ホーネット空冷星形エンジンのライセンス生産型。プロペラは2翅で、プロペラ直径も小さく感じるのは、エンジン出力が860馬力と小さいためである。側面から見ると細い機体も、乗客のためのスペースを確保するために、太目に見える。
Lufthavn, 1 fly på bakken, Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" fra DAL (DDL). Sett forfra. 3 personer ved flyet.Fotografering: 1939
Produsent: Olsen, Fred sikker
Production place: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220094
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697363
UUID: BE71643E-41BE-454C-BA02-5246144D4543
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220094 引用。
写真(右)1939年6月1日(第二大戦勃発3カ月前)、ノルウェー、オスロ飛行場、デンマーク国旗をコックピット上にはためかせタキシングするデンマーク航空フォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ダニア」(Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania");後方には、ノルウェー航空(Det Norske Luftfartselskap, Fred. Olsen & Bergenske A/S)のカンプロー二Ca.310輸送機(Caproni Ca.310) LN-DAK "Brevduen" 、オランダ航空 (KLM Royal Dutch Airlines)のダグラスDC-2輸送機(Douglas DC-2-115E) PH-AKI "Kieviet"が見える。 Lufthavn, 1 fly på bakken, Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" fra DAL (DDL). Noen personer ved flyet. Annet fly sees i bakgrunnen.
Lufthavn, 1 fly på bakken, Focke-Wulf Fw200 Condor OY-DAM "Dania" fra DAL (DDL). Sett forfra.
Focke Wulf Fw 200 Condor, OY-DAM "Dania" (Det Danske Luftfartselskab A/S), Bildet tatt ved åpningen av Oslo/Fornebu, 1. juni 1939. Focke Wulf Condor åpnet den dagen ruten Oslo-Güteborg-København-Hamburg-London. Flyets nese er forresten rød. I bakgrunn ses i midten Caproni Ca.310, LN-DAK "Brevduen" (Det Norske Luftfartselskap, Fred. Olsen & Bergenske A/S) og Douglas DC-2-115E, PH-AKI "Kieviet" (KLM Royal Dutch Airlines)
Fotografering: 1939
Produsent: Olsen, Fred
Identifier: NL.98220096
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697365
UUID: EC0A6D22-7ECC-49E5-AF58-BD75922E1B06
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220096 引用。
写真(右)1939年6月1日(第二大戦勃発3カ月前)、ノルウェー、オスロ飛行場、ノルウェー国旗をコックピット上にはためかせ駐機するフォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ノルドマルク」(Focke-Wulf Fw200 Condor D-AMHC "Nordmark" ); Lufthavn, 1 fly på bakken Focke-Wulf Fw200 Condor D-AMHC "Nordmark" fra lufthansa. Hakekors på haleparti. Flere personer.Fotografering: 1939
Fotografering: 1939
Eier: Olsen, Fred sikker
Avbildet sted: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220073
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697343
UUID: CD6B4E0E-161E-4544-9488-236511455734
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220073 引用。
写真(右)1939年6月1日(第二大戦勃発3カ月前)、ノルウェー、オスロ飛行場、ノルウェー国旗をコックピット上にはためかせ駐機するフォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ノルドマルク」(Focke-Wulf Fw200 Condor D-AMHC "Nordmark" );右側の建物は、旅客ターミナルで、大きなガラス窓で視界をよくしている。その前に、乗客たちが新鋭巨人コンドル旅客機を見物している。周囲には、ノルウェー国旗をはためかせている。 Lufthavn, 1 fly på bakken Focke-Wulf Fw200 Condor D-AMHC "Nordmark" fra lufthansa. Hakekors på haleparti. Flere personer.
Fotografering: 1939
Eier: Olsen, Fred sikker
Avbildet sted: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220070
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697340
UUID: 0737E7C5-7708-48FF-B69F-685F3291A4C9
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220070引用。
写真(右)1939年6月1日(第二大戦勃発3カ月前)、ノルウェー、オスロ飛行場、ノルウェー国旗をコックピット上にはためかせ駐機するフォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ノルドマルク」(Focke-Wulf Fw200 Condor D-AMHC "Nordmark" );後方では、旅客たちの荷物路カートに入れて飛行機近くまで人力で運んでいる。乗客たちを機内に載せる階段(タラップ)が新鋭巨人コンドル旅客機の胴体後方右側に据え付けられている。 Lufthavn, 1 fly på bakken Focke-Wulf Fw200 Condor D-AMHC "Nordmark" fra lufthansa. Hakekors på haleparti. Flere personer.
Fotografering: 1939
Eier: Olsen, Fred sikker
Avbildet sted: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220082
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697352
UUID: E3589131-A7C9-400D-A413-A96E4565C37C 写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220082 引用。
写真(右)1939年6月1日(第二大戦勃発3カ月前)、ノルウェー、オスロ飛行場、舗装された滑走路に駐機するドイツ・ルフトハンザ航空のフォッケウルフ FW 200 コンドル四発大型旅客輸送機「ノルドマルク」(Focke-Wulf Fw200 Condor D-AMHC "Nordmark" ); Lufthavn, 1 fly på bakken Focke-Wulf Fw200 Condor D-AMHC "Nordmark" fra lufthansa. Hakekors på haleparti. Sett fra siden.
Fotografering: 1939
Eier: Olsen, Fred sikker
Avbildet sted: NORGE 1 Fornebu sikker
Aksesjon: 1998
Informant : Bodø Luftfartshistoriske Forening
Identifier: NL.98220093
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: December 19, 2014
Date updated: December 19, 2014
DIMU-CODE: 021015697362
UUID: 5913D936-5C3B-4FAC-98F4-CF2AE572D817
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.98220093 引用。
写真(右)1939年,ドイツルフトハンザ航空(Deutsche Lufthansa)フォッケウルフFw-200旅客輸送機「ノルドマルク」 "Nordmark" V3 (V = Versuchsflugzeug, test aircraft) (D-AMHC)(A-03, W.Nr. 2895):この試作3号機(Wk.Nr. 2895)は、1940年、ドイツ空軍に徴用され"GF+GF"として再登録された。 1943年、スターリングラード空輸作戦に参加し喪失。ドイツの国籍識別マークは、戦前は垂直尾翼の赤帯に白丸を背景にしたスワスチカ(ナチ党のカギ十字)だった。戦時中は黒のスワスチカだけになった。 transport, fly, Focke-Wulf 200 Condor, eksteriør, Fornebu, på bakken, menn
Avbildet sted: Norge Akershus Bærum
Fotografering: 1939
Identifier: PMF.3.4.00269
Part of collection: Norges Postmuseum
Owner of collection: Norges Postmuseum
Institution: Norges Postmuseum
Date published: December 6, 2010
Date updated: December 18, 2017
DIMU-CODE: 011011735688
UUID: C7E7E6D4-E1A1-4A67-8CEC-617D193BFDE2 写真は,Norges Postmuseum , Identifier: PMF.3.4.00269 引用。
写真(右)1939年,ドイツルフトハンザ航空(Deutsche Lufthansa)フォッケウルフFw-200旅客輸送機「ノルドマルク」 "Nordmark" V3 (V = Versuchsflugzeug, test aircraft) (D-AMHC)(A-03, W.Nr. 2895):この試作3号機(Wk.Nr. 2895)は、1940年、ドイツ空軍に徴用され"GF+GF"として再登録された。 1943年、スターリングラード空輸作戦に参加し喪失。ドイツの国籍識別マークは、戦前は垂直尾翼の赤帯に白丸を背景にしたスワスチカ(ナチ党のカギ十字)だった。戦時中は黒のスワスチカだけになった。 transport, fly, Focke-Wulf 200 Condor, eksteriør, Fornebu, menn, på bakken
Avbildet sted: Norge Akershus Bærum
Fotografering: 1939
Identifier: PMF.3.4.00271
Part of collection: Norges Postmuseum
Owner of collection: Norges Postmuseum
Institution: Norges Postmuseum
Date published: December 6, 2010
Date updated: December 18, 2017
DIMU-CODE: 011011735691
UUID: D6FDBEC4-3063-42CC-B79D-D45BE56F5984
写真は,Norges Postmuseum , Identifier: PMF.3.4.00271 引用。
写真(右)1938年以降,ドイツのフォッケウルフFw-200コンドルのコックピット:左の席が、正操縦士(パイロット)、右の席が副操縦士だが、機長は正操縦士とは限らない。貴重として、乗機の操縦には関わらず、航空機の運航に関するすべての指揮と責任を担う場合も多い。また、航法・通信の担当を兼ねる場合もある。日本陸軍では、正操縦士が機長の場合が大半だが、日本海軍では、航法・通信担当者が機長の場合も少なくない。 het cockpitinterieur van een Focke Wulf FW 200 "Çondor"
Onbekend
Datering
1938 / 1944
Collectie
Beeldbank NIMH
Organisatie
Nederlands Instituut Militaire Historie 写真はNetwerk
Oorlogsbronnen引用。
写真(右)1940年、ノルウェー北部、ナルビクの中心街ブランバッケン上空を飛行するドイツ空軍フォッケウルフ FW 200 コンドル輸送機;ナルビクは不凍港で、スウェーデンのキルナ鉱山の鉄鉱石をドイツに船積み輸送する交通の要衝だった。そのナルビクにイギリス軍が上陸したため、ドイツ陸海空軍を巻き込む激闘が戦われた。このFW200コンドル輸送機は、哨戒偵察ではなく、兵士・医薬品などの緊急輸送に投入されたのであろう。
Fly over Narvik: "Heivings fotoalbum: "Innledning til flyangrep i Narvik den"Fokker Wulf Condor FW-200 over Brannbakken. Foran til v: Ofotens tidende og Ivers
Foker Woef Condoe FW-200 over Brannbakken.
Fotoserie: Narvik 1940
Produksjon: 1940
Giver/siste eier: Eriksson, Fritjof
Identifier: NAB2003030003
Part of collection: Museum Nord
Owner of collection: Museum Nord
Institution: Museum Nord
Date published: July 13, 2016
Date updated: February 4, 2018
DIMU-CODE: 021016511409
UUID: FB268F78-9042-46BF-B8D6-5D16D9212AAB
写真はMuseum Nord ・Identifier: NAB2003030003 引用。
写真(右)1940-1941年,ドイツ空軍フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-1型(Fw 200C)の下面 :最初の軍用型となったC-1型は、BMW132H(830hp)空冷星形9気筒エンジン4基を搭載、胴体下面に細長いゴンドラを設けて、その前・後の銃座に7.92ミリMG15旋回機関銃各1丁を装備した。機首にはレーダーを搭載していない初期型。 Fw 200 Focke-Wulf 'Kurier',
Beeldbank WO2
Organisatie
NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies
Rechten
Copyright niet bekend
写真はNetwerk
Oorlogsbronnen引用。
写真(右)1941年2月16日,ドイツ空軍フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-1型(Fw 200C)の下面 :最初の軍用型となったC-1型は、BMW132H(830hp)空冷星形9気筒エンジン4基を搭載、機首にはレーダーを搭載していない初期型。 Fw 200 Der Schrecken der britischen Schiffahrt. Der viermotorige Langstreckenbomber der deutschen Luftwaffe Focke-Wulf FW 200 C 'Condor', der aus dem durch seine Weltrekordflöge nach New York und Tokio bekannten Verkehrsflugzeuge FW 200 'Condor' entwickelt wurde, hat in der letzten Zeit durch zahlreiche Schiffsversenkungen weit im Atlantik der britischen Schiffahrt erhebliche Verluste zugefögt. Die Besatzung dieses mit zahlreichen MGs und Kanonen bewaffneten Flugzeuges, das gewaltige Bombenlasten über weite Entfernungen trägt, besteht aus sechs Mann, eine Enteisungsanlage ermö
glicht die Durchführung von Angriffen bei allen Wetterlagen.
1941-02-16
Collectie
Beeldbank WO2
Organisatie
NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies
写真はNetwerk
Oorlogsbronnen引用。
写真(右)1941年頃,ドイツ空軍のフォッケウルフFw-200コンドルC型のBMW132空冷星形エンジンの点検をする整備士:BMW132空冷星形エンジンの原型は、アメリカのプラット・アンド・ホイットニー(Pratt & Whitney)のR-1690 ホーネット空冷星形9気筒エンジン、排気量は27.7L(1690立方インチ)で、BMW(Bayerische Motoren Werke)は、1928年1月からR-1690 ホーネットのライセンス生産を始めていた。BMW132は、R-1690 ホーネットと破棄量も構造も同じだが、燃料供給は、R-1690 ホーネットがンスキャブレター方式なのに対して、BMW132は直接噴射だった。 Die mächtige Motorhaube eines deutschen Langstreckenbombers vom typ 'Condor'. De 'Condor' was een ontwerp van Focke Wulf, (type-aanduiding Fw 200).
Beeldbank WO2
Organisatie
NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies 写真はNetwerk
Oorlogsbronnen引用。
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-1型(Fw 200C-1) :最初の軍用型となったC-1型は、BMW132H(830hp)空冷星形9気筒エンジン4基を搭載、胴体下面に細長いゴンドラを設けて、その前・後の銃座に7.92ミリMG15旋回機関銃各1丁を装備した。ゴンドラは爆弾倉となっており、爆弾倉扉を開閉して、搭載した250キロ爆弾(最大5発)を投下する。短距離であれば、主翼両翼の3・4番エンジンのナセル外側に爆弾懸架があり、そこにも250キロ爆弾を搭載可能。機首上面には、観測用のブリュスターを設けているが、これは7.92ミリMG15旋回機銃1丁の銃座ともなる。機首にはレーダーを搭載していない初期型。 SDASM Archives
Ray Wagner Collection Image
PictionID:43934881 - Catalog:16_005202 - Title: Focke-Wulf Fw 200C-1 Pete Bowers photo - Filename:16_005202.TIF - - - - - - - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:43934881引用。
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-1型(Fw 200C-1) :最初の軍用型となったC-1型は、BMW132H(830hp)空冷星形9気筒エンジン4基を搭載、胴体下面に細長いゴンドラを設けて、その前・後の銃座に7.92ミリMG15旋回機関銃各1丁を装備した。ゴンドラは爆弾倉となっており、爆弾倉扉を開閉して、搭載した250キロ爆弾(最大5発)を投下する。短距離であれば、主翼両翼の3・4番エンジンのナセル外側に爆弾懸架があり、そこにも250キロ爆弾を搭載可能。機首上面には、観測用のブリュスターを設けているが、これは7.92ミリMG15旋回機銃1丁の銃座ともなる。機首にはレーダーを搭載していない初期型。 SDASM Archives
Ray Wagner Collection Image
PictionID:43934819 - Catalog:16_005197 - Title: Focke-Wulf Fw 200 Nowarra photo - Filename:16_005197.TIF
- - - - - - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:43934819引用。
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍(Deutsche Lufthansa)フォッケウルフFw-200哨戒輸送機C「コンドル」"Condor" :BMW323(1000hp:BMW-Bramo-Motoren)空冷星形9気筒エンジン1000馬力4基を装備し、胴体下面ゴンドラに爆弾倉を設置した。細長いゴンドラの前部の銃座に7.92ミリMG15旋回機関銃1丁が装備されている。機首にはレーダーを搭載していない。 Title:
Der viermotorige Langstreckenbomber der deutschen Luftwaffe Focke-Wulf Fw 200-C "Condor" mit 4 BMW-Bramo-Motoren
Caption:
Flugzeug, Militärflugzeug, Flugaufnahme, mit Swastika auf Seitensteuer, Wolken
Dating:ca. 1938
Kassel : Kunstverlagsanstalt Bruno Hansmann
Photography : gelatine silver print
Special Size:
10,5 x 15 cm
Categories:
View Collection, Military aircraft, Unknown, Product photography
写真はETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Unbekannt , Record Name: Ans_05035-495引用。
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-2型(Fw 200C-2) :C-1型のエンジンナセル外側の爆弾懸架を、空気抵抗の少ない改良型とした。ここには、250キロ爆弾あるいは300リットル入増槽燃料タンクを懸架できる。機首上面には、観測用のブリュスターを設けているが、これは7.92ミリMG15旋回機銃1丁の銃座ともなる。機首にはレーダーを搭載していない初期型。 SDASM Archives
Ray Wagner Collection Image
PictionID:43934832 - Catalog:16_005198 - Title: Focke-Wulf Fw 200C-2 - Filename:16_005198.TIF - - - - - - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:43934832引用。
写真(右):1940年11月、フランス、第40爆撃航空団のフォッケウルフ(Focke-Wulf) FW 200 "Condor"コンドル哨戒爆撃機「シリウス号」:大西洋を広範囲に哨戒して、イギリス周辺の輸送船の動きを探知した。自ら艦船を爆撃したり、海上のドイツ潜水艦Uボートを船団に誘導したりした。戦前から、大型旅客機で活躍していた搭乗員がこの長距離哨戒活動に充てられることが多かった。
Inventory: Bild 101 I - Propagandakompanien der Wehrmacht - Heer und Luftwaffe
Signature: Bild 101I-405-0555-06
Archive title: Frankreich.- Feldflugplatz, Bodenpersonal / Mechaniker vor Flugzeug Focke-Wulf FW 200 "Condor" mit Bezeichnung "Sirius" des Kampfgeschwader 40 (KG 40) / Wartung; KBK Lw5
Dating: November 1940
Photographer: o.Ang.
Photographer: Kestner
Origin: Bundesarchiv
写真は,ドイツ連邦アーカイブBundesarchiv登録・引用(他引用不許可)。
写真(右)1941年7月23日、イギリス空軍ロッキードLockheed ハドソン(Hudson) Mark V哨戒機に撃墜され、海上に不時着したフォッケウルフFocke-Wulf Fw 200コンドル(Kondor)哨戒機:アメリカから武器貸与法で貸与されたハドソン哨戒爆撃機は第二233戦隊に所属し、船団護衛に任じていたが、襲ってきたFw-200哨戒爆撃機を銃撃で撃墜した。撃墜されたコンドルの搭乗員の一部がライフラフト(救命筏イカダ)で脱出した。
Catalogue number: C 1988,
Part of AIR MINISTRY SECOND WORLD WAR OFFICIAL COLLECTION,
Production date1941-07-23 Subject periodSecond World War,
Alternative Namesobject category: Photography,
Creator: No. 233 Squadron RAF,
Object description: A Focke-Wulf Fw 200 Kondor sinking in the Atlantic Ocean west of Ireland, after being shot down by a Lockheed Hudson Mark V of No. 233 Squadron RAF based at Aldergrove, County Antrim, while trying to attack a convoy, 23 July 1941. This oblique aerial photograph was taken from the victorious Hudson (AM536) and shows the crew of the Kondor swimming for their liferaft which is inflating to the right of the tailplane. 写真はイギリス帝国戦争博物館 Imperial War Museum登録・ IWM (C 1988)
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍(Deutsche Lufthansa)フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-3型(Fw 200C-3) :C-2型までのBMW132H(830hp)空冷星形9気筒エンジンを、より高出力を発揮できるブラモ323R(1200hp)に強化した。機首上面には、観測用のブリュスターを設けているが、これは7.92ミリMG15旋回機銃1丁の銃座ともなる。機首にはレーダーを搭載していない初期型。 SDASM Archives
PictionID:43934844 - Catalog:16_005199 - Title: Focke-Wulf Fw 200C-3 Nowarra photo - Filename:16_005199.TIF - - - - - - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:43934844 引用。
写真(右)1940-1941年、ノルウェー上空を飛行するドイツ空軍フォッケウルフ FW 200 コンドル長距離哨戒偵察機「クーリエ」C-3型(Brame空冷星形エンジン搭載);C-2型までのBMW132H(830hp)空冷星形9気筒エンジンを、より高出力を発揮できるブラモ323R(1200hp)に強化した。
機首上方の銃座には7.92ミリMG15旋回機銃1丁が見えるが、胴体後上方の観測窓・銃座、胴体下面のゴンドラ前後の銃座には機関銃が見えない。
Luftfoto. Ett fly i luften, Focke-Wulf 200 "Kurier", fra Luftwaffe.
Albumtekst: Et nytt farlig våpen mot England!
Det tyske Luftwaffes firemotors langtrekkende bombefly Focke-Wulf "Kurier", som er utviklet fra det kjente frakteflyet FW 200 "Condor", etter dennes verdensrekordflyvning til New York og Tokyo. Dette storkampflyet som frakter voldsomme bombelaster over store avstander, har i den siste tiden påført britisk skipsfart uhørte tap gjennom tallrike skipssenkninger i Atlanteren. Besetningen på dette flyet, som er bevæpnet med tallrike maskingevær og kanoner, består av 6 mann. Utstyrsnivået muliggjør gjennomføringen av angrep under alle typer vørforhold. 4 BMW-Brame-motorer forsyner Focke-Wulf "Kurier" med stor hastighet.
Giver/siste eier: Solberg, Sigurd sikker
Fotografering: 1940 - 1941
Identifier: NL.03150146
Part of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Owner of collection: Norsk Luftfartsmuseum
Institution: Norsk Luftfartsmuseum
Date published: November 21, 2014
Date updated: December 18, 2014
DIMU-CODE: 021015548510
UUID: EE04F204-38CD-4C93-8227-F6E9848A577F
写真はNorsk Luftfartsmuseum ・Identifier: NL.03150146引用。
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-3/U4型(Fw 200C-3/U4 ) :C-3型初期型までの7.92ミリMG15旋回機関銃を、13.1ミリMG131機関銃に変更した武装強化型。15.1ミリMG151/15機関砲を搭載し、機体上部前方の動力銃座の20ミリMGFF機関銃を、より高初速の20ミリMG151/20機関銃に強化した。機首にはロストック(Rostock)対艦船レーダーを搭載している海上哨戒型。 SDASM Archives
Ray Wagner Collection Image
PictionID:43934856 - Catalog:16_005200 - Title: Focke-Wulf Fw 200C-3/U4 with Rostock device (ship detector) Nowarra photo - Filename:16_005200.TIF- - - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:43934856引用。
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍(Deutsche Lufthansa)フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-4型(Fw 200C-4) :C-2型までのBMW132H(830hp)空冷星形9気筒エンジンを、より高出力を発揮できるブラモ323R(1200hp)に強化した。機首上面には、観測用のブリュスターを設けているが、これは7.92ミリMG15旋回機銃1丁の銃座ともなる。機首にはFuG200レーダーを装備した海上哨戒型。 SDASM Archives
PictionID:43934893 - Catalog:16_005203 - Title:Focke-Wulf Fw 200C-4 Pete Bowers photo - Filename:16_005203.TIF - - - - - - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:43934893 引用。
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍(Deutsche Lufthansa)フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-4型(Fw 200C-4) :C-2型までのBMW132H(830hp)空冷星形9気筒エンジンを、より高出力を発揮できるブラモ323R(1200hp)に強化した。機首上面には、観測用のブリュスターを設けているが、これは7.92ミリMG15旋回機銃1丁の銃座ともなる。機首にはFuG 200「ホーエントヴィール」(Hohentwiel)レーダーを装備した海上哨戒型。 SDASM Archives
PictionID:43934905 - Catalog:16_005204 - Title:Focke-Wulf Fw 200C-4 Pete Bowers photo - Filename:16_005204.TIF - - - - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:43934893 引用。
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍(Deutsche Lufthansa)フォッケウルフFw-200哨戒偵察機C-4型(Fw 200C-4) :C-2型までのBMW132H(830hp)空冷星形9気筒エンジンを、より高出力を発揮できるブラモ323R(1200hp)に強化した。機首上面には、観測用のブリュスターを設けているが、これは7.92ミリMG15旋回機銃1丁の銃座ともなる。機首のFuG 200「ホーエントヴィール」(Hohentwiel)レーダー支柱は、小型化されている。 SDASM Archives
Ray Wagner Collection Image
PictionID:43934869 - Catalog:16_005201 - Title: Focke-Wulf Fw 200C-4 Hohentwiel Radar Nowarra photo - Filename:16_005201.TIF - - - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:43934893 引用。
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍(Deutsche Lufthansa)フォッケウルフFw-200哨戒輸送機C :BMW132(830hp)空冷星形9気筒エンジンをBMW323(1000hp)4基に強化した機体。エンジンカウリンが異なるのですぐわかる。胴体下面には貨物が置かれているが、雪の中、スターリングラード方面への緊急空輸を行っているのであろうか。細長いゴンドラの前部の銃座に7.92ミリMG15旋回機関銃1丁が装備されている。機首にはレーダーを搭載していないので、哨戒任務ではなく、輸送任務に従事していると考えられる。 SDASM Archives
Focke-Wulf Fw 200
Catalog #: 00079346
Manufacturer: Focke-Wulf
Designation: Fw 200
Official Nickname: Condor
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:43934819引用。
3.要人輸送機フォッケウルフFw-200コンドル
写真(右)1940-1942年,ドイツ空軍(Deutsche Lufthansa)フォッケウルフFw-200哨戒輸送機C型 :BMW132(830hp)空冷星形9気筒エンジンをBMW323(1000hp)4基に強化した機体で、エンジンカウリンが異なるので判別できる。胴体下面のゴンドラ、その途中から昇降用の梯子が下りている。レーダーを搭載していないので、哨戒任務ではなく、輸送任務に従事していると考えられる。手前の主翼もFw200輸送機のもの。 SDASM Archives
Focke-Wulf Fw 200
Catalog #: 00079359
Manufacturer: Focke-Wulf
Designation: Fw 200
Official Nickname: Condor
写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, Catalog #: 00079359引用。
1942年6月4日、、ドイツ空軍フォッケウルフ(Focke-Wulf)Fw-200コンドル輸送機C-3/U9で飛来したドイツ総統アドルフ・ヒトラーが、フィンランドのイマトラ空港に到着した。出迎えたのはフィンランド大統領リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti)、フィンランド国防軍総司令官マンネルハイム元帥など、フィンランド最高指導者だった。当時、ナチスとフィンランドは、共産主義者の支配するソ連と戦う枢軸同盟国として軍事同盟を結んでいた。ヒトラーは、フィンランドに対して、ソ連に対する一層激しい攻勢をかけるように要望した。枢軸国が勝利するのは確実で、ヨーロッパ支配をする日も遠くないというのである。
1939年の冬戦争で失ったカレリア地方を奪還するために、1941年6月22日のドイツのソ連侵攻をチャンスととらえたフィンランド大統領リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti)は、7月には、ナチスと同盟して、ソ連を敵として、攻撃を開始した。これは、事実上、フィンランドが枢軸同盟国の一員として、第二次世界大戦に参加することを意味した。フィンランドは、ナチスと組んで軍事作戦を展開し、レニングラードを包囲し住民を餓死させ、不凍港ムルマンスクを攻略し、ソ連への西側連合国の輸送船団を途絶させる作戦を展開した。
ヒトラを出迎えにイマトラ空港にきていたフィンランド大統領リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti)もこのヒトラー乗機の失態を目撃したに違いない。つまり、ヒトラー乗機の着陸鵜事故は、ドイツの威信を落としかねない大失態だった。しかし、ヒトラーは、タイヤの燃える匂いも、煙も気にせずに、平然として、フィンランドに降り立った。乗員たちは大慌てで、ヒトラーが出迎えを受けている間、携帯用消火器をつかって大急ぎで、Fw200輸送機の車輪の火災を消し止めた。
フィンランド大統領リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti)、フィンランド国防軍総司令官マンネルハイム元帥が見守る中、これはドイツの威信を喪失しかねない大事件のはずだが、ヒトラーは何事もなかったかのような態度で、フィンランド側の出迎えを受けている。乗員たちは大慌てで、携帯用消火器を手にして、車輪の火災を消し止めた。Fw-200コンドル輸送機を操縦していたのは、ヒトラー専属パイロットのヨハン・"ハンス"・ペーター・バウア(Johann "Hans" Peter Baur)である。バウアーにとって、とんでもない大失態であり、罷免されてもおかしくない事態だった。しかし、ヒトラーは、この件を不問に付し、バウアーには何の咎めもなかった。
写真(右)1942年6月4日、フィンランド、イマトラ空港にヒトラーを運んだドイツ空軍フォッケウルフ(Focke-Wulf)Fw-200コンドル輸送機C-3/U9のヒトラー専属バウアー。;後方のFw200は、着陸の時にブレーキをかけすぎて右側の降着装置の主輪が発火し、ゴムタイヤが焦げて煙が出た。ヒトラーは何事もなかったかのような態度で、降りてきて、フィンランド側の出迎えを受けた。しかし、ヒトラー専属パイロットのバウアーとしては、これは国際的大失態であり、内心穏やかではなかったはずだ。しかし、ヒトラーは、この件を不問に付した。 Saksan valtakunnankansleri Adolf Hitlerin vierailu marsalkka Mannerheimin 75-vuotissyntymäpäivillä Immolan lentokentällä, Saksan valtakunnankansleri Adolf Hitler vieraili Immolassa 4. kesäkuuta 1942 tullessaan onnittelemaan Suomen marsalkkaa, C. G. E. Mannerheimiä tämän 75-vuotispäivänä.
Aiheen paikka
Ilmola, Ruokolahti
Aiheen aika
4.6.1942
Organisaatio
Museovirasto - Musketti
Kokoelma
Historian kuvakokoelma
Inventaarionro
HK8109:5
Kuvaustiedot:
4.6.1942. 写真はMuseot Finna・HK8109:5引用。
写真(右)1942年6月4日、フィンランド、イマトラ飛行場、ドイツ総統アドルフ・ヒトラー(Adolf Hitler)・ドイツ国防総司令部総長ヴィルヘルム・カイテル元帥をドイツから空輸してきたドイツ空軍フォッケウルフ(Focke-Wulf)Fw-200コンドル輸送機C-3/U9;Fw200は、着陸の時にブレーキをかけすぎて右側の降着装置の主輪ゴムタイヤが発火し、煙が出た。そこで、搭乗員と整備員たちが、タイヤを点検している。 Saksan valtakunnankansleri Adolf Hitlerin vierailu marsalkka Mannerheimin 75-vuotissyntymäpäivillä Immolan lentokentällä, Saksan valtakunnankansleri Adolf Hitler vieraili Immolassa 4. kesäkuuta 1942 tullessaan onnittelemaan Suomen marsalkkaa, C. G. E. Mannerheimiä tämän 75-vuotispäivänä. Aiheen paikka
Ilmola, Ruokolahti Aiheen aika
4.6.1942 Organisaatio
Museovirasto - Musketti Kokoelma
Historian kuvakokoelma Inventaarionro
HK8109:2 Kuvaustiedot:
4.6.1942 写真はMuseot Finna・HK8109_2引用。
ドイツのソビエト連邦侵攻は、1941年6月22日だが、フィンランドは、1939年11月30日から1940年3月12日の対ソビエト冬戦争に敗北していた。冬戦争に敗北したフィンランド大統領リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti)は、今度は、その報復として、1941年6月26日から1944年9月19日にかけて、ドイツとともに対ソビエト継続戦争を戦った。冬戦争の2カ月前から、イギリスもフランスも連合国として、ドイツと第二次世界大戦を戦っていたが、ソ連とは戦っておらず、あえてフィンランドを助けるために、ソ連と会戦するはずがなかった。
写真(右)1942年6月4日、フィンランド、フィンランド国防軍総司令官カール・マンネルハイム(Carl Mannerheim)元帥が、イマトラ空港までヒトラーを乗せたリムジン。左奥に、ヒトラー乗機のドイツ空軍フォッケウルフ(Focke-Wulf)Fw-200コンドル輸送機C-3/U9の胴体後半が見える。;ヒトラーとマンネルハイムが、降車後に歓談している。 Saksan valtakunnankansleri Adolf Hitlerin vierailu marsalkka Mannerheimin 75-vuotissyntymäpäivillä Immolan lentokentällä, Saksan valtakunnankansleri Adolf Hitler vieraili Immolassa 4. kesäkuuta 1942 tullessaan onnittelemaan Suomen marsalkkaa, C. G. E. Mannerheimiä tämän 75-vuotispäivänä.
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Ilmola, Ruokolahti
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4.6.1942
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Hitler Adolf
Ryti Risto
Mannerheim Carl Gustaf Emil
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HK8109:4
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4.6.1942. 写真はMuseot Finna・HK8109:4引用。
1942年6月4日は、フィンランド、フィンランド国防軍総司令官カール・マンネルハイム(Carl Mannerheim)元帥の75歳の誕生日だった。そこで、ドイツ総統アドルフ・ヒトラーは、フィンランドに彼を訪問した。ヒトラーは、ドイツ空軍フォッケウルフ(Focke-Wulf)Fw-200コンドル輸送機C-3/U9に乗って、フィンランドのイマトラ空港に飛び、そこで、フィンランド大統領リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti)や駐フィンランド・ドイツ大使ヴァイぺルト・フォン・ブリュッヒャー(Wipert von Blü)博士の出迎えを受けた
フィンランド国防軍は、総司令官カール・マンネルハイム(Carl Gustaf Emi lMannerheim)元帥の指揮の下、ソ連相手に善戦し、レニングラードを包囲し、住民を疲弊させ、北部の不凍港ムルマンスクを攻撃して、西側連合軍の補給物資がソ連に届かないようにする作戦を展開していた。つまり、ナチスとフィンランドは、連携して共産主義・ボリシェビキのソ連を屈服させるために共闘しており、密接な軍事同盟関係にあった。
1942年6月4日、ヒトラーのフィンランド訪問当時、フィンランド大統領は、リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti:1889‐1956)で、彼はフィンランド銀行総裁を務めるなど実務家だった。リスト・リュティは、1939年11月、対ソ連防衛戦争「冬戦争」が勃発した翌日に首相に就任し、その後、1940年12月には、フィンランド第5代大統領に就任して、継続戦争末期までフィンランドの元首だった。
フィンランド国防軍総司令官カール・マンネルハイム(Carl Mannerheim)元帥の75歳の誕生日の1942年6月4日、ドイツ空軍フォッケウルフ(Focke-Wulf)Fw-200コンドル輸送機C-3/U9でイマトラ空港に到着したドイツ総統アドルフ・ヒトラーは、フィンランド大統領リスト・ヘイッキ・リュティ( Risto Heikki Ryti)、フィンランド国防軍総司令官マンネルハイム元帥と会談して、その日のうちに、空路、ドイツに帰国した。
フィンランド大統領リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti)は、ヒトラー到着時も帰国時も、イマトラ空港に送迎に出てきている。他方、マンネルハイムは、自分の75歳誕生日にヒトラーが訪問しに来たので、ヒトラーの到着時にイマトラ飛行場に出迎えには、来ていない。しかし、ヒトラーのドイツ帰国に際しては、イマトラ飛行場まで見送りにやってきている。
写真(右)1942年6月4日、フィンランド、フィンランド国防軍総司令官カール・マンネルハイム(Carl Mannerheim)元帥75歳の誕生日に訪問し、帰国するドイツ総統アドルフ・ヒトラー(Adolf Hitler)のため、イマトラ空港まで見送りに来たマンネルハイム元帥とフィンランド大統領リスト・リュティ(Risto Ryti)[黒のコート];後方のフォッケウルフ(Focke-Wulf)Fw-200コンドル輸送機C-3/U9にヒトラーは乗って、ドイツに帰国する。右手側に、フィンランド国防軍の衛兵が警備している。 Saksan valtakunnankansleri Adolf Hitlerin vierailu marsalkka Mannerheimin 75-vuotissyntymäpäivillä Immolan lentokentällä, Saksan valtakunnankansleri Adolf Hitler vieraili Immolassa 4. kesäkuuta 1942 tullessaan onnittelemaan Suomen marsalkkaa, C. G. E. Mannerheimiä tämän 75-vuotispäivänä.
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HK19520417:7
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4.6.1942. 写真はMuseot Finna・HK8109:5引用。
1942年6月4日、フィンランド国防軍総司令官カール・マンネルハイム(Carl Gustaf Emi lMannerheim)元帥75歳の誕生日を祝うために、ナチス・ドイツ総統兼首相アドルフ・ヒトラーは、ドイツ空軍フォッケウルフ(Focke-Wulf)Fw-200コンドル輸送機C-3/U9に乗って、フィンランドのイマトラ空港に到着した。フィンランド側は、最大級の国賓として、同盟国のヒトラー総統を迎え、フィンランド大統領リスト・リュティ(Risto Ryti)、フィンランド首相エドウィン・リンコミエス(Edwin Linkomies)、フィンランド国防軍総司令官マンネルハイム元帥が、直々に飛行場に出迎えた。そして、同じ反共産主義・反ボリシェビキを奉じて、ソ連と戦う枢軸同盟国として固い握手を交わしている。
第二次大戦の勃発から1年近くたった1940年7月、ヒトラーの総統大本営が密かにこの地に建設されることが決まると、急速に開発がなされた。これがいくつかある総統大本営のうち、最も使用された総統大本営「狼の巣」( the Wolf's Lair:Die Wolfsschanze)である。ここには、防空壕、バラック兵舎、発電施設、飛行場など200個の建築物から成っている。
ラステンブルク(Rastenburg)行場では、1942年2月8日、ヒトラーのフィンランド訪問4カ月前に、兵器弾薬大臣でトート建設機関の長であるフリッツ・トート(Fritz Todt)が墜落事故で死亡している。また、1944年7月20日、ヒトラーを総統大本営(Die Wolfsschanze)で爆殺したと信じたクラウス・フォン・主たウフェンベルク(Claus von Stauffenberg)大佐が、ラステンブルク飛行場をハインケルHe-11爆撃機輸送機仕様で出発し、ベルリンに到着後、ワルキューレ作戦を発動している。
1939年のソ連との冬戦争の際、フィンランド軍総司令官 カール・グスタフ・マンネルヘイム(Carl Gustaf Mannerheim)元帥は、数的に遥かに勝るソ連赤軍を翻弄したが、スカンジナビア諸国からも、英仏からも軍事援助はなく、長期戦となれば敗北は明らかだった。そこで、1940年3月12日に、ソ連の領土要求を受け入れて講和した。この復讐戦が、マンネルハイムが1941年7月に始めた「継承戦争」である。
写真(右)1942年6月28日、ドイツ、東プロイセンのラステンブルク総統大本営「狼の巣」から列車に乗ってドイツ空軍総司令官ヘルマン・ゲーリング元帥の下に到着したフィンランド国防軍総司令官カール・マンネルハイム(Carl Mannerheim)元帥;二人とも元帥で元帥杖を持って挨拶を交わしている。ナチス・ドイツの独裁者アドルフ・ヒトラー総統のいる大本営ばかりか、ドイツ空軍総司令官ヘルマン・ゲーリング国家元帥の下にも参じて、対ソビエト連邦との戦争協力を話し合ったマンネルハイムが、ソ連を明確な敵とし、領土の回復、ソ連の弱体化を真剣に望んでいたのは確かであろう。1942年6月時点で、未だにドイツのヨーロッパ支配の状況は変わりはなく、イギリス、アメリカによるフィンランド攻撃の心配は、全くなかった。マンネルハイムだけでなく、フィンランド国民の多くは、いまこそ、ソ連弱体化の最大の機会であると考え、継続戦争を自らはじめ、善戦していた。 Mannerheim seurueineen matkalla Saksassa, tapaa Hitlerin ym. Lentokone on Focke-Wulf Fw 200 C-3/U9. 写真はMuseot Finna・sa-kuva-3231引用。
1939年11月に始まった冬戦争で、フィンランド軍は、総司令官 カール・グスタフ・マンネルヘイム(Carl Gustaf Mannerheim)元帥の下、数的に遥かに勝るソ連赤軍相手に善戦した。しかし、ドイツからも、スカンジナビア諸国からも、英仏からも軍事援助を受けることができず、孤軍奮闘だったために、長期戦には耐えることはできなかった。
フィンランド軍は、総司令官
カール・グスタフ・マンネルヘイム(Carl Gustaf Mannerheim)元帥の下、数的に遥かに勝るソ連赤軍相手に善戦したが、ドイツからも、スカンジナビア諸国からも、英仏からも軍事援助を受けることができず、孤軍奮闘だったために、1940年3月12日、フィンランド大統領リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti)は、ソ連の領土要求を受け入れて、講和した。
1941年1月4日にフィンランド首相となったヨハン・ウィルヘルム・ランゲル(Johan Wilhelm Rangell)は、1941年6月22日、ドイツのソ連侵攻を契機として、ソ連に攻め入った。これは、1939年の冬戦争で敗れ失った国土カレリア地方を奪還するというのが目的だったが、共産主義者の反乱を鎮圧して独立したフィンランドは、当初からソビエト連邦を警戒、仮想敵としていたから、これは、脅威となっているソ連に対する弱体化の戦争とも考えられる。
第二次大戦末期のフィンランド国防軍総司令官 カール・グスタフ・マンネルヘイム(Carl Gustaf Mannerheim)元帥の誕生日、1942年6月4日は、ヒトラーが空路お祝いに駆けつけ、マンネルハイム元帥自身が出迎えをした。フィンランドは、ソ連に奪われたカレリア地峡を奪還すると称して、1941年6月26日、「継承戦争」をはじめ、ソ連を攻撃した。
1941年6月のドイツのソ連侵攻にあわせて始めた継続戦争だったが、1943年に入ると、明らかに戦局はフィンランド、ドイツに不利になってきた。ソ連に対しては、イギリス、アメリカが膨大な軍事物資を貸与しており、ソ連の生産力増強と相まって、フィンランド、ドイツは、ソ連軍の攻勢を防ぐことも困難になっていた。戦局が悪化する中で、1943年3月5日、フィンランド首相ヨハン・ランゲル(Johan Wilhelm Rangell)は辞任し、新たにエドウィン・リンコミエス(Edwin Linkomies)がフィンランド首相に就任したが、彼も、ソ連に降伏できない以上、ナチスとの同盟を堅持するしか選択肢はなかった。
フィンランド大使館「最近の出来事・お知らせ, 2012/06/07:フィンランド国防軍の記念日を祝って」によれば、「フィンランドでは、第二次世界大戦時の戦死者や犠牲者を追悼するために、カール・グスタフ・マンネルヘイム(Carl Gustaf Emil Mannerheim)元帥の誕生日をフラッグ・デーと定め、軍事パレードが行われている。マンネルヘイム元帥は、冬戦争や第二次世界大戦時にフィンランド国防軍総司令官、戦後に第6代大統領を務めた。70回目となる今年のパレードは、フィンランドの首都ヘルシンキで開催された」とある。フィンランドがソビエト連邦に侵攻して、第二次大戦を始めたこと、ソ連と講和して、ドイツとの同盟を破棄して、攻撃したことについて、触れていない。重要なのは、フィンランドは、フィンランド国防軍総司令官 カール・グスタフ・マンネルヘイム(Carl Gustaf Mannerheim)元帥の下、「民主主義」「自由」を貫いたということか。
フォッケウルフFw-200コンドルの諸元 エンジン BMW-Bramo 323 R-2 mit je 1000 PS (1200 PS mit MW-50-Einspritzung) 4基
全幅: 32,84 m
全長: 23,87 m
全高: 6,30 m
空虚重量: 14.180 kg
全部重量: 22.600 kg
乗員: 7 人,生産機数 276機
巡航速度: 384 km/h 高度 3970 m, 405 km/h 重量17.600 kg
上昇限度: 6600 m
航続距離: 3550 km (標準) C-3/U2 最大 6400 km
武装: 2基×MG 151/20 (20 mm), 5基×MG 15 (7,92 mm) 爆弾1000 kg (爆弾倉) + 主翼下面 1400 kg,最大搭載量1800 kg
写真(右):1943年9月-10月,ソ連,北ウクライナの前線をフォッケウルフFw-200コンドル輸送機で訪問したドイツ総統アドルフ・ヒトラー:Fw-200輸送機に搭乗して,スモレンスクに飛び東部戦線を視察した1943年3月13日、ヒトラーは暗殺未遂に遭っている。これは、東部戦線のドイツ中央軍集団司令部主席参謀へ二ング・フォン・トレスコウ少将が仕組んだもので、ヒトラー歓迎昼食会において、総統副官ブラント中佐に、ベルリン郊外ツオッセンの陸軍参謀本部に勤務する友人シュ―ティフ大佐に賭けに負けたのでコニャックを渡してほしいと頼んだが、この箱には、時限爆弾が仕掛けられていた。これは、コンドル輸送機がベルリンへの帰還飛行中に爆発する予定だったが、信管は起爆せず、ヒトラー暗殺は失敗に終わった。暗殺失敗が露見するのを恐れたトレスコウ少将は、手渡した時限爆弾入りの箱を、翌朝、回収した。 Inventory: Bild 101 I - Propagandakompanien der Wehrmacht - Heer und Luftwaffe
Signature: Bild 101I-705-0251-01A
Archive title: Sowjetunion, Smolensk.- Adolf Hitler beim Verlassen einer Focke Wulf Fw 200 "Condor" (Kennung: CE+IB) der "Fliegerstaffel des Führers".- KBZ HGr Nordukraine
Dating: 1943 September - Oktober
Photographer: Mahla
Origin: Bundesarchiv 写真は,ドイツ連邦アーカイブBundesarchiv登録・引用(他引用不許可)。
1939年の冬戦争、1941年の継承戦争でも、青のカギ十字は、フィンランド軍の国籍マークとして使われたが、継承戦争末期の1944年、リスト・ヘイッキ・リュティ(Risto Heikki Ryti)は、フィンランド大統領を辞職し、新大統領にカール・グスタフ・マンネルヘイム元帥が就任して、ソ連と講和し、対ドイツ戦争を開始しした。この時に、フィンランド軍のカギ十字「ハカリスティ」(Hakaristi)は廃止された。
ドイツの中央軍集団参謀のヘニング・フォン・トレシュコウ(Henning von Tresckow)大佐(当時)と同志で副官フェビアン・シュラーブレンドルフ中尉が,ヒトラー搭乗機を酒ビンに仕掛けた時限爆弾を組み込んだ。そして,それを友人の参謀本部編成課長シュティーフ(Hellmuth Stieff)大佐との賭けの負け商品だと偽って,参謀本部のハインツ・ブラント中佐にヒトラー専用機のフォッケウルフFw200 Condor機内への持込を頼んだ。
写真(右)1940-1942年頃,飛行中のユンカースJu90V8輸送機V8 DJ+YE(Ju290哨戒偵察機):Ju 90V-8試作8号機は、V7と同様、空冷星形14気筒エンジン(1700hp)を搭載したJu90最終型で、Ju 290長距離哨戒偵察に改修された。兵装は、機首上面に動力銃座20ミリMG 151/20機関銃機1丁、ゴンドラ前後、両側方、尾部に13.1ミリMG131機関銃を装備している。 SDASM Archives
Ray Wagner Collection Image
PictionID:44220656 - Catalog:16_005473 - Title:Junkers Ju 90V-8 became Junkers Ju 290V-1 Junkers files - Filename:16_005473.TIF 写真はFlickr, a Yahoo company,San Diego Air and Space Museum Archive, PictionID:44220656引用。
写真(右)1938-1939年、飛行中のアメリカ、ダグラス(Douglas)DC-4E旅客輸送機; SDASM Archives
Douglas : DC-4E
Catalog #: 00065802
Manufacturer: Douglas
Designation: DC-4E
Official Nickname:
Notes: Original DC-4 - Triple verticals - exported to Japan ? 1938
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive. 写真はSDASM Archives・Catalog #: 00065802引用。
ダグラス(Douglas)DC-4E旅客輸送機 搭乗員: 3名、乗客: 42名
全長: 29.83 m、全幅: 42.16 m
全高: 7.40 m、翼面積: 200.2 平方メートル
自重: 19,308 kg、最大離陸重量: 30,164 kg
発動機: プラット&ホイットニー R-2180ツインホーネット空冷星形エンジン(1,450馬力)4基
最高速力: 394 km/h
航続距離: 3,540 km
実用上昇限度: 6,980 m
ユンカース(Junkers)G38 旅客輸送機の諸元
;D-2000は1号機、D-2500は2号機、総生産数2機。 乗員:7名 乗客:30名(D-2000/D-AZUR)/34名(D-2500/D-APIS) 全長:23.21 m、全幅:44 m 全高:7.2 m、翼面積:290 平方メートル 空虚重量:14,920 kg 全備重量:24,000 kg 最高速力:225 km/h、巡航速力:175 km/h 航続距離:3,460 km、巡航高度:3,690 m
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