◆ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)の飛行機開発 写真(上)1935年9月頃、アメリカ、高速記録を達成したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)ヒューズ H-1(Hughes H-1) (NX18973):プラット・アンド・ホイットニー R-1535 14気筒 2重星型エンジンを1,000 hp (750 kW)を搭載、1935年9月13日初飛行し、世界速度記録とアメリカ大陸横断速度記録を樹立した。 Charles M. Daniels Collection Photo
Catalog #: 15_000443
Title: Charles M. Daniels Collection Photo
Aircraft/Subject: Hughes H-1 Racer
Daniels Album Name: H.R. Hughes
Album Page #: 1
Repository: San Diego Air and Space Museum ArchiveK 写真は SDASM Archives引用。
写真(上)1938年7月14日、アメリカ、ニューヨーク、世界一周の最速記録を達成したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)ロッキード(Lockheed)14「スーパー・エレクトラ」(Lockheed 14 Super Electra)輸送機 (NX18973):1938年7月10日、アメリカ、ニューヨークのフォード・ベネット飛行場(Floyd Bennett Field)をヒューズら4名が搭乗し離陸し、パリ、モスクワと回って14,672 マイル (23,612 km)を3日19時間17 分で地球を一周した。
Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Catalog #: 10_0015725
Title: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Date: 1938
Additional Information: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Tags: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed , Howard Hughes Around the World Flight Lockheed , 1938
Repository: San Diego Air and Space Museum ArchiveK 写真は SDASM Archives引用。
写真(上)1947年4月5日前後、アメリカ、ヒューズ(Hughes) XF-11 偵察機試作2号機(登録コード: 470156): 通常4翅可変金属プロペラ装備の試作2号機もヒューズ自らの操縦で1947年4月5日初飛行した。全長:19.94 m (65 ft 5 in)
全幅:30.89 m (101 ft 4 in)
全高:7.06 m (23 ft 2 in)
翼面積:91.3 m2 (983 ft2)
空虚重量:16,800 kg (37,100 lb)
最大離陸重量:26,400 kg (58,300 lb)
発動機:プラット・アンド・ホイットニー R-4360空冷星型28気筒エンジン3,000 hp (2,240 kW)2基
予定最高速力:720 km/h (450 mph)。 Hughes : XF-11 :
Catalog #: 00015378
Manufacturer: Hughes
Designation: XF-11
Official Nickname:
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive
写真は Wikimedia Commons, San Diego Air and Space Museum Archive 引用。
写真(上)1947年11月前後、アメリカ、ヒューズ H-4 ハーキュリーズ(Hughes H-4 Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602): 1947年11月2日初飛行しただけで、2度と飛行しなかった。試作1機のみ製造された失敗作。全幅: 97.51 m [45]
全長: 66.65 m
全高: 24.18 m、空虚重量250,000 ポンド (113,398 kg)。
Hughes, Howard
Catalog #: BIOH00437
Last Name: Hughes
First Name: Howard
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive
写真は Wikimedia Commons, San Diego Air and Space Museum Archive 引用。
<ヒューズのプロデュースした映画一覧>
1927 Two Arabian Knights 監督
1930 Hell's Angels 監督
1931 The Front Page
1932 Sky Devils
1932 Scarface
1943 The Outlaw 監督
1943 Behind the Rising Sun
1947 The Sin of Harold Diddlebock
1950 Vendetta
1951 His Kind of Woman
1952 Macao
1955 Son of Sinbad
1956 The Conqueror
1957 Jet Pilot
写真(右)1930年頃、アメリカ、アメリカン航空制服を着用し、副操縦士として勤務したハワード・ヒューズ(Howard Hughes):素性を隠してチャールズ・ヒューズ(Charles W. Howard)の偽名でアメリカン航空で飛行機操縦・民間航空会社の経験を積む予定だったが、素性がばれて、退職している。
Arkansas Aviation Historical Society Image
PictionID:54641381 - Catalog:22_000073.tif Title: Stinson Model A American AL Filename: 22_000073.tif Image from the Arkansas Aviation Historical Society, which donated a large collection of archival material to the San Diego Air and Space Museum in 2016 Please Tag these images so that the information can be permanently stored with the digital file. Repository: San Diego Air and Space Museum
Howard Hughes in 1934 moonlighting as an American Airways (predecessor to American Airlines) pilot, while using the alias "Charles W. Howard".
写真は,San Diego Air and Space Museum Archive引用。
同じ1933年にヒューズは、素性を隠してアメリカン航空(American Airways)の副操縦士(co-pilot)と働いたが、この時の偽名はチャールズ・ヒューズ(Charles W. Howard)でこの偽名は明らかに、ニューヨーク=パリ間の大西洋横断飛行を成功させたチャールズ・オーガスタス・リンドバーグ(Charles Augustus Lindbergh)を真似したものである。しかし、素性はすぐに明らかになり、話題にされるのを嫌ったヒューズは、アメリカン航空をやめてしまった。
写真(右)1933−1934年、アメリカ、素性を隠してアメリカン航空で飛行機操縦・民間航空会社の経験を積んだハワード・ヒューズ(Howard Hughes): AL-73C Luqueer Album Image _00222
From the Frank S. "Luke" Luqueer Photo Collection
The Frank S. "Luke" Luqueer Photograph Collection is composed of 4 large albums covering from the 1920s to the 1950s. The albums contain historic photos and correspondences from many important historical figures such as Jack Frye, Pat Amelia Earhart, Wiley Post, Howard Hughes, Hap Arnold, Jimmy Doolittle, Art Goebel, Charles Lindbergh, Douglas McArthur, and Ruth Elder to name a few. Many of the images have been autographed.
Frank Luqueer is a notable aviation photographer. He bought his first camera in 1903 and devoted much of his life to taking photos of historic personalities and events in aviation history.
写真は,San Diego Air and Space Museum Archive引用。
図(右)1930年頃、アメリカ、ヒューズH-1レーサー、H-4巨人飛行艇を開発し、自ら初飛行したハワード・ヒューズ(Howard Hughes):飛行機の映画を作成し、飛行機の操縦を覚え、さらに飛行機開発にまで乗り出したが、こんな道楽ができたのはヒュ―ズが富豪だった、という理由だけではない。根っから、時代の変革、新技術への関心、不可能への挑戦が自分の人生だと決めていたからであろう。ヒューズH-1レーサーで陸上機の世界最高速記録を樹立、ヒューズH-4飛行艇を操縦し世界最大の飛行艇を初飛行させた。 Hughes, Howard
Catalog #: BIOH00424
Last Name: Hughes
First Name: Howard
図は,San Diego Air and Space Museum Archive引用。 AL-73C Luqueer Album Image _00222
From the Frank S. "Luke" Luqueer Photo Collection
The Frank S. "Luke" Luqueer Photograph Collection is composed of 4 large albums covering from the 1920s to the 1950s. The albums contain historic photos and correspondences from many important historical figures such as Jack Frye, Pat Amelia Earhart, Wiley Post, Howard Hughes, Hap Arnold, Jimmy Doolittle, Art Goebel, Charles Lindbergh, Douglas McArthur, and Ruth Elder to name a few. Many of the images have been autographed.
Frank Luqueer is a notable aviation photographer. He bought his first camera in 1903 and devoted much of his life to taking photos of historic personalities and events in aviation history.
Portrait painting of Howard Hughes, circa 1940s
Creator: Zamparelli, Mario Armond
Date
1940 to 1949
Description
The official portrait painting of Howard Hughes. In 1998, Russ Stevenson presented the painting, along with many of his other Hughes Airwest files and memoirs, to the Special Collections Library of the University of Texas at Dallas. 図は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000047
Physical Identifier
0321_0051引用。
Biography Documentary HD - Howard Hughes 飛行機開発、戦争調達委員会召喚、潔癖症、ラスベガス
2.ボーイング(Boeing)Model 100A 複座スポーツ機(247K)
写真(右)1927年以降、アメリカ、カリフォルニア州ロスアンゼルス南、イングリウッド(Inglewood)、ハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.)のボーイング(Boeing)Model 100 A複座スポーツ機(247K):航空映画『地獄の天使』 Hell’s Angels作成時期に購入したのであろう。ボーイング(Boeing)Model 100複座機は、1928年6月25日に初飛行したアメリカ陸軍のボーイング(Boeing)P-12戦闘機のアメリカ海軍仕様ボーイング(Boeing)F4Bの民間型だが、この機体はエンジンカウリング、車輪カバーがなく、操縦席後方のカバーも膨らみが少ない。ヒューズ仕様に改造される前の撮影と思われる。 Boeing 100 Special, 1094, N247K, Howard Hughes
SDASM.CATALOG: 01_00092491
SDASM.TITLE: Boeing 100 Special, 1094, N247K, Howard Hughes
SDASM.CORPORATION NAME: Boeing
SDASM.DESIGNATION: Model 100
SDASM.TAGS: Boeing 100 Special, 1094, N247K, Howard Hughes Boeing 100 Special, 1094, N247K, Howard Hughes
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive 写真は,San Diego Air and Space Museum Archive引用。
写真(右)1927年以降、アメリカ、カリフォルニア州ロスアンゼルス南、イングリウッド(Inglewood)、ハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.)のボーイング(Boeing)Model 100A複座スポーツ機(247K):ボーイング(Boeing)Model 100複座機は、1928年6月25日に初飛行したアメリカ陸軍ボーイング(Boeing)P-12戦闘機のアメリカ海軍仕様ボーイング(Boeing)F4Bの民間型で、この機体はエンジンカウリング、車輪カバーが付いており、操縦席後方のカバーも膨らみもある改装後の仕様になっている。ヒューズ仕様に改造された後の撮影である。塗装は、胴体がグリーン、主翼がオレンジという派手なレーサー塗装である。 AL-73B Luqueer Album Image _00171
From the Frank S. "Luke" Luqueer Photo Collection
The Frank S. "Luke" Luqueer Photograph Collection is composed of 4 large albums covering from the 1920s to the 1950s. The albums contain historic photos and correspondences from many important historical figures such as Jack Frye, Pat Amelia Earhart, Wiley Post, Howard Hughes, Hap Arnold, Jimmy Doolittle, Art Goebel, Charles Lindbergh, Douglas McArthur, and Ruth Elder to name a few. Many of the images have been autographed.
Frank Luqueer is a notable aviation photographer. He bought his first camera in 1903 and devoted much of his life to taking photos of historic personalities and events in aviation history.
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive 写真は,San Diego Air and Space Museum Archive引用。
写真(右)1927年以降、アメリカ、カリフォルニア州ロスアンゼルス南、イングリウッド(Inglewood)、ハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.:1905年12月24日 - 1976年4月5日)のボーイング(Boeing)Model 100A複座スポーツ機:塗装は、胴体がグリーン、主翼がオレンジという派手なレーサー塗装である。 ボーイング(Boeing)Model 100 A 複座スポーツ機の原型アメリカ陸軍のボーイング(Boeing)P-12戦闘機は、全長:6.19 m
全幅:9.12 m
全高:2.95 m
全備重量:1,401 kg
発動機:P&W R-1340D 空冷星型9気筒エンジン 500hp1基
最高速力:296 km/h
航続距離:1,131 km。 Hughes, Howard
Catalog #: BIOH00419
Last Name: Hughes
First Name: Howard
Notes:
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive Title: Howard Hughes, 1905-1976
Date Created/Published: [194-]
Medium: 1 photographic print.
Summary: Full lgth., standing, facing slightly right; in front of his new Boeing Army Pursuit Plane, Inglewood, Calif.
Reproduction Number: LC-USZ62-63333 (b&w film copy neg.)
Rights Advisory: Rights status not evaluated. For general information see "Copyright and Other Restrictions..." (http://lcweb.loc.gov/rr/print/195_copr.html). No copyright found; checked by staff 12/00.
Call Number: LOT 2644-H [item] [P&P]
Repository: Library of Congress Prints and Photographs Division Washington, D.C. 20540写真は,Library of Congress> Prints & Photographs Online Catalog引用。
写真(右)1935年8月17日以降、アメリカ、カリフォルニア州、滑走路で待機するハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニアとヒューズ(Hughes)H-1 レーサー(Racer)(NX 258Y):プラット・アンド・ホイットニー R-1535 14気筒 2重星型エンジンを1,000 hp (750 kW)を搭載、1935年9月13日初飛行し、世界速度記録とアメリカ大陸横断速度記録を樹立した。
Photograph of Howard Hughes with the H-1 Racer, circa 1935-1937
Description
Howard Hughes, holding a pilot's helmet, is seen standing beside the H-1 Racer. The plane's registration number, NR 258Y, is painted on its rudder.
Date
1935; 1936; 1937
Date Digitized
2005-02-11
写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000047
Physical Identifier
0321_0051引用。
ヒューズ H-1(Hughes H-1)レーサー(Racer)(NX 258Y)
乗員:1名
全長:8.23 m (27 ft )
全幅:9.67 m (31 ft 9 in)
全高:2.4 m (8 ft)
翼面積:12.80 m² (138 ft²)
翼面荷重:195 kg/m² (40 lb/ft²)
空虚重量:1,620 kg (3,565 lb)
全備重量:2,496 kg (5,492 lb)
エンジン:プラット・アンド・ホイットニー R-1535空冷星型エンジン700 hp (521 kW)
最高速力:566 km/h (352 mph)
馬力重量比:210 W/kg (0.13 hp/lb)
ハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.:1905年12月24日 - 1976年4月5日)が開発したヒューズ(Hughes) H-1レーサー(Racer)搭載発動機は。プラット・アンド・ホイットニー(Pratt & Whitney)R-1535ツインワスプ・ジュニア(Twin Wasp Junior)R-1535 14気筒 2重星型エンジンは、気筒のボア132 mm×ストローク132 mmは同じで、排気量は25.17 リットル(1,535 cu in)、全長 53.27 in (1,353 mm)、直径 44.13 in (1,121 mm)、乾燥重量 1,087 lb (493 kg)、離昇出力825 hp (615 kW)/ 2,625 rpm、圧縮比(Compression ratio) 6.75:1、燃費 0.49 lb/(hp•h) (295 g/(kW•h))、出力重量比 0.76 hp/lb (1.25 kW/kg)出力は1,000 hp (750 kW)である。
ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)の愛機ロッキード・スーパーエレクトラ14N「1939年ニューヨーク万国博覧会(“New York World’s Fair 1939.”)(Lockheed Model 14-N2 Super Electra:登録コード NX18973):ニューヨーク万国博覧会は、1939年4月30日から10月31日まで開催された。その前年の1938年7月10-14日、アメリカの大富豪ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は愛機ロッキード・エレクトラ14(登録コード:NX18973)で世界一周早回りの記録を達成していたので、機体の名称は、1939年ニューヨーク万博 "New York World's Fair 1939"組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)と連携して、世界一周後の万博興行を意識しての命名である。
女流飛行家アメリア・イヤハート(Amelia Earhart)は、1932年、ロッキード・ベガ(Lockheed Vega)"Little Red Bus"を単身操縦士の大西洋無着陸横断飛行を成功させたが、大統領夫人エレノア・ルーズベルトの後押しを受けて、赤道を回る世界一周旅行を計画した。
Lockheed Model 14-N2 Super Electra NX18973, “New York World’s Fair 1939,” arrives at Floyd Bennett Field, Long Island, New York, 2:34 p.m., 14 July 1938. (Associated Press)
Representative performance figures are maximum speed of 250 miles per hour (402 kilometers per hour) and a service ceiling of 24,500 feet (7,468 meters). NX19783 had an estimated maximum range of 4,500 miles (7,242 kilometers).
写真(右)1938年7月10日、アメリカ、ニューヨーク州ニューヨーク市、フロイド・ベネット飛行場(Floyd Bennett Field )、世界一周に出発直前、第一目標パリに1938年7月10日に到着すると電話で伝えるハワード・ヒューズ(Howard Hughes):SDASMは多数の写真を保管展示しているが、残念なことに撮影時期や解説が少なく、実証的な根拠は、複数の写真を比較検討して見つけるしかない。
Catalog #: 10_0015720
Title: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Date: 1938
Additional Information: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Tags: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed , Howard Hughes Around the World Flight Lockheed , 1938
Creator: Press Association Inc.
Date
1938-07-10
Description
The black and white view of Howard Hughes on the telephone. Typed on a piece of paper attached to the image: "Howard Hughes a short while before taking off from Floyd Bennett Field on his hop to Paris 7-10-1938."
写真は,San Diego Air and Space Museum Archive引用。解説は、 University of Nevada, Las Vegas Digital ID
whh000638
Physical Identifier
0373_0358引用
こうして、名実ともに飛行家アビエイターとして受け入れられたヒューズは、1937年には世界最速の地球一周飛行を計画する。そのための飛行機を作りたかったかもしれないが、世界一周をする大型機をすぐに開発するのは無理であり、その時間を待つことができず、既存の高速ロッキード・スーパーエレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra)を購入した。そして、この機体に長距離飛行のための燃料タンク増設など改造を加えて、1938年7月10日にニューヨークを飛び立った。そして、91時間後の1938年7月14日、アメリカ独立記念日に世界一周してニューヨークに帰国するという演出を成功させた。
写真(右)1938年7月10日、アメリカ、ニューヨーク市、フロイド・ベネット飛行場(Floyd Bennett Field)を出発するハワード・ヒューズ(Howard Hughes)。見送ったのは1939年ニューヨーク万博 "New York World's Fair 1939"組織委員会委員長ウォーレン(左端のスーツ)、後方は愛機ロッキード・スーパーエレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra ”New York World’s Fair 1939.”:登録コード NX18973):胴体後方左側に昇降用のドアがついているが、開いた状態でインタビューが行われている。左から機関士エドワルド・ルッド(Edward Lund)、ハットを被ったヒューズ、1939年ニューヨーク万博 "New York World's Fair 1939"組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)、航法士ハリー・コナー(Harry P. McLean Connor)、無線通信士リチャード・スタッダート(Richard R. Stoddart)、右端の副操縦士トーマス・スーロウ(Thomas L. Thurlow)中尉。 The flight crew of Howard Hughes’ around-the-world flight, left to right: Howard Robard Hughes, Jr., wearing a fedora and a white shirt; 1st Lieutenant Thomas L. Thurlow, U.S. Army Air Corps; Harry P. McLean Connor; Richard R. Stoddart; and Edward Lund. Standing at the far left of the photograph is Grover Whalen, president of the New York World’s Fair 1939 Committee, who christened the airplane. (Tamara Thurlow Field via Air & Space Smithsonian) The flight crew of Howard Hughes’ around-the-world flight, left to right: Howard Robard Hughes, Jr., wearing a fedora and a white shirt; 1st Lieutenant Thomas L. Thurlow, U.S. Army Air Corps; Harry P. McLean Connor; Richard R. Stoddart; and Edward Lund. Standing at the far left of the photograph is Grover Whalen, president of the New York World’s Fair 1939 Committee, who christened the airplane. (Tamara Thurlow Field via Air & Space Smithsonian) 写真は,National Air and Space Museum Archives・Local number NASM-163076引用。
ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)のロッキード・スーパーエレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra "New York World's Fair 1939":登録コード NX18973)による世界一周飛行(Round-the-World Flights)の経路
1938年7月10日から14日、ハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.:1905年12月24日 - 1976年4月5日)は,正操縦士・飛行機所有者として、信頼できる4人の搭乗員(クルー)、すなわちアメリカ陸軍航空隊(U.S. Army Air Corps)中尉トーマス・サーロウ(Thomas L. Thurlow)副操縦士, ハリー・コナー(Harry P. McLean Connor)航法士、リチャード・スタッダート(Richard R. Stoddart)通信士、エドワルド・ルッド(Edward Lund)機関士とともに、特別仕様のロッキード・エレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra ”New York World’s Fair 1939.”:登録コードNX18973) を使って、世界一周早回りの世界記録を作った。
ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)と4人の搭乗員(クルー)、すなわちアメリカ陸軍航空隊(U.S. Army Air Corps)トーマス・サーロウ(Thomas L. Thurlow)中尉, ヘンリー・コナー(Harry P. McLean Connor)、リチャード・スタッダート(Richard R. Stoddart)、エドワルド・ルンド(Edward Lund)は、1938年7月10日、ロッキード・スーパーエレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra:登録コード NX18973)に同乗して、ニューヨーク州ロングアイランド、フロイド・ベネット飛行場から世界一周高速飛行に飛び立ち、7月14日に帰国して、3日19時間の世界一周早回りの記録を達成した。
1938年7月14日、アメリカ、ニューヨーク州ロングアイランド、フロイド・ベネット飛行場、世界一周をしたロッキード・スーパーエレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra:登録コード NX18973)からニューヨークに降り立ったハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は、飛行中の3日間、髭を剃っていなかったので、顎に髭を生やしたままにしていた。
1938年7月14日のアメリカ独立記念日、世界一周早回り世界記録を達成し、ロッキード・スーパーエレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra "New York World's Fair 1939":登録コード NX18973)からスーツを着て飛行機を降りてきたハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は、待ち構えていた政府要人の出迎えを受け、メディアのインタビューに応じた。その後、送迎の大型乗用車で1939年ニューヨーク万博組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)邸宅に行き、スーツを脱いで髭を剃った。そして、気取らない態度をとりたくなってか、スーツを脱いでままYシャツ姿で、要人と記念写真を撮った。翌日7月15日、その後、オープンカーに乗ってのニューヨーク凱旋パレードでは、大衆に礼儀を尽くすために、髭を剃って、スーツ姿、ネクタイ着用で手を振っている。
1938年7月14日のアメリカ独立記念日、世界一周早回り世界記録を達成し、ロッキード・スーパーエレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra "New York World's Fair 1939":登録コード NX18973)からハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は、背広・ネクタイ姿で飛行機を降りてきた。そして、1939年ニューヨーク万博 "New York World's Fair 1939"組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)の出迎えの中、メディアのインタビューに応じた。そして、送迎車でウォーレン邸宅まで行ってから、ヒューズはスーツを脱ぎ、髭を剃って白Yシャツに姿になった。飛行場到着時には、ヒューズは3日間、髭を剃っていなかったので、髭を剃ったのである。しかし、邸宅では、他の4人の搭乗員たちは、主役ヒューズの演出を妨げないように、スーツ姿でかしこまっている。
写真(右)1938年7月15日、アメリカ、ニューヨーク市、世界一周早回りから帰還したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)一行らのオープンカーに乗っての凱旋パレード:周囲には、オートバイ警官が警護し、メディアの動画撮影も2台の自動車を使って行われている。紙吹雪は、オフィスの紙屑が材料のようだ。ヒューズ左の黒服は、1939年ニューヨーク万博 "New York World's Fair 1939"組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)、右の白服はアル・ロドウィック(Al Lodwick)。
Photograph of a parade procession, New York, July 15, 1938 Date
1938-07-15
Description
An overhead view of a parade procession celebrating Howard Hughes' completion of his round-the-world flight.
写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries
Digital ID
whh000927
Physical Identifier
0373_0642引用。
写真(右)1938年7月15日、アメリカ、ニューヨーク市、1939年ニューヨーク万博"New York World's Fair 1939"委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)らと、世界一周早回りから帰還したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)一行が凱旋パレードをした。:ヒューズ左の黒服は、1939年ニューヨーク万博 "New York World's Fair 1939"組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)、右の白服はアル・ロドウィック(Al Lodwick)。 Photograph of a parade procession for Howard Hughes, New York, July 15, 1938
Description
A view of Grover Whalen, Howard Hughes, and Al Lodwick riding in the back of an automobile during a parade procession.
Date
1938-07-15 Photograph of a parade procession for Howard Hughes, New York, July 15, 1938
Description
Photograph of Grover Whalen, Howard Hughes, and Al Lodwick during a parade procession for the completion of Hughes' Round-the-World flight.
Date
1938-07-15
写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries
Digital ID
whh000942
Physical Identifier
0373_0657引用。
写真(右)1938年7月15日、アメリカ、ニューヨーク市、世界一周早回りから帰還したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)一行らのオープンカーに乗っての凱旋パレード:ヒューズ左の黒服は、1939年ニューヨーク万博 "New York World's Fair 1939"組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)、右の白服はアル・ロドウィック(Al Lodwick)。
Photograph of a parade procession for Howard Hughes, New York, July 15, 1938
Description
A view of Grover Whalen, Howard Hughes, and Al Lodwick riding in the back of an automobile during a parade procession. Creator: Wide World Photos, Inc.
Date
1938-07-15
Description
A view of Grover Whalen, Howard Hughes, and Al Lodwick riding in the back of an automobile during a parade procession.
Creator: Wide World Photos, Inc.
Date
1938-07-15
Description
A view of Grover Whalen, Howard Hughes, and Al Lodwick riding in the back of an automobile during a parade procession.
写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries
Digital ID
whh000950
Physical Identifier
0373_0665引用。
写真(右)1938年7月15日、アメリカ、ニューヨーク市、フロイド・ベネット飛行場に世界一周飛行から帰国したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)オープンカー中央に乗せたパレードが行われた。:飛行場到着時にはヒューズも背広を着ていたが、1939年ニューヨーク万博組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)の邸宅に移動してからは、髭を剃ってざっくばらんな気取らない演出をしたくなって、背広を脱いだままにしていた。しかし、翌日に開催されたパレードでは、大衆に礼儀を尽くすために、髭を剃ってネクタイを締めてスーツ姿で手を振っている。 隣には、黒の礼服の1939年ニューヨーク万博組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)が座っている。 Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Catalog #: 10_0015722
Title: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Date: 1938
Additional Information: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Tags: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed , Howard Hughes Around the World Flight Lockheed , 1938
写真は,San Diego Air and Space Museum Archive引用。
写真(右)1938年7月15日、アメリカ、ニューヨーク市、世界一周早回りから帰還したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)とニューヨーク市長フィオレロ・ラガーディア(Mayor La Guerdia)がオープンカーに乗っての凱旋パレード:前の席に黒服の、1939年ニューヨーク万博 "New York World's Fair 1939"組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)、白服のアル・ロドウィック(Al Lodwick)が移って、ニューヨーク市長ラガーディアに花を持たせている。フィオレロ・ヘンリー・ラガーディアは、共和党議員で、1934年〜1945年の3期、ニューヨーク市長を務めた。それ以前は1916年と1918年、及び1922年〜1930年に連邦下院議員議員だった経験もある。イタリア系市長として、移民の支持も得る大衆政治ポピュリズムに精通し、公共交通、公共住宅、公共施設(運動場・公園・空港)整備士、業績主義の行政職員の昇進をおこなった。 Photograph of Howard Hughes at his parade for Round the World flight, New York City, July 15, 1938
Date
1938-07-15
Description
The black and white view of Howard Hughes (waving) seated in an automobile that was used in a parade dedicated to Hughes' completion of his Round the World flight in New York City, New York.
写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries
Digital ID
whh001025
Physical Identifier
0373_0740引用。
写真(右)1938年7月16日以降、アメリカ、テキサス州、世界一周早回り飛行から帰国したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)と歓迎する少女:世界一周早回りに成功したヒューズは、ニューヨーク市のパレードに参加した後、シカゴ、ミネアポリスの凱旋パレードにも参加した。これは、ヒューズが、ニューヨーク州からカリフォルニア州に飛行機で戻る途中に立ち寄ったからである。パレードでは、出迎えの大衆に礼を尽くそうと、きちんと髭を剃って、ネクタイ姿で手を振った。ただし、暑かったのか、スーツは来ていないで白Yシャツだった。 Photograph of a parade for Howard Hughes, Texas, 1938
Howard Hughes standing in between two unidentified individuals at a parade dedicated to Howard Hughes in Texas.
Archival Collection
Howard Hughes Public Relations Photograph Collection
Catalog #: 10_0015714
Title: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Date: 1938
Additional Information: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed
Tags: Howard Hughes Around the World Flight Lockheed , Howard Hughes Around the World Flight Lockheed , 1938
写真は,San Diego Air and Space Museum ArchiveおよびUniversity of Nevada, Las Vegas Digital ID
whh001157
Physical Identifier
0373_0872引用。
1938年7月14日、アメリカ、ニューヨーク市フロイド・ベネット飛行場にロッキード・スーパーエレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra:登録コード NX18973)による世界一周飛行から帰国したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)一行は、飛行場で大歓迎を受け、政府要人の出迎えを受けた。
ヒューズ一行は、飛行場から乗用車に乗って移動し、ヒューズは髭をそった。そして、オープンカーに移乗したヒューズ一行は、ニューヨーク市内パレードに向かった。このときは、ヒューズは、歓迎してくれる大衆にサービスして、ネクタイとスーツ姿で臨んでいる。ただし、SDASM(San Diego Air and Space Museum Archive)の保管公開する写真撮影の正確時間、順番がわからないので、機外で歓迎の握手をしたときには、スーツ、ネクタイ着用だったのであるが、自動車で1939年ニューヨーク万博組織委員会委員長グローヴァ・ウェーレン(Grover Aloysius Whalen)の邸宅に招待され、ヒューズは髭を剃ったようだ。その翌日、ニューヨーク市街のパレードでは、スーツにネクタイ姿で臨んでいる。
ロッキード(Lockheed)モデル 14-H「スーパーエレクトラ」輸送機(Model 14-WF62 Super Electra)諸元 初飛行:1937年7月29日 生産機数: 354機
乗員: 3名 乗客: 12名
全長: 13.52 m
全幅: 19.97 m
全高 3.48 m
主翼面積: 51.2 平方メートル 空虚重量: 4,886 kg
全備重量: 7,114 kg 最大離陸重量: 7,955 kg
エンジン: Wright SGR-1820-F62 空冷星型9気筒エンジン 760 hp (567 kW) 双発
最大速度: 250 mph (402 km/h)
航続距離: 2,125 mi (3,420 km)
最大上昇高度 24,500 ft (7,649 m)
翼面荷量: 28 lb/ft2 (139 kg/平方メートル)
写真(右)1938年7月21日、アメリカ、ワシントンDC、アメリカ陸軍航空隊参謀長や政府高官、メディアの前で航空機開発の重要性を訴えるハワード・ヒューズ(Howard Hughes):7月14日、アメリカ独立記念日に世界一周早回り飛行から帰国したヒューズを、1週間後、アメリカ連邦政府高官が首府ワシントンD.C.に招待し、演説する機会を与えた。
1935年に初飛行を行したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)の開発したヒューズ H-1(Hughes H-1)レーサー (NX 258Y)レース機 (NX 258Y)は、直ちにヒューズ自身が操縦して、標識間4回航過の平均速力566 km/h (352 mph)を記録し、陸上機による世界最速記録を樹立した。1938年7月14日14:34、空路2万3,612キロを3日19時間14分で世界一周飛行(Round-the-World Flights)した。 English: Title: Howard Hughes speaking before the Press Club. Washington, D.C., July 21. Howard Hughes, speaking at the National Press Club today, before hundreds of government officials and representatives of foreign governments. Hughes today envisioned a future in aviation when giant flying boats, almost as large as modern ocean liners, will fly the Atlantic under conditions in which the element of luck will play no part, speaking at the luncheon in his honor, he described in detail the type of flying craft and equipment he believes the future will see but which is now nothing more than an aeronautical engineers dream, 7/21/38
Abstract/medium: 1 negative : glass ; 4 x 5 in. or smaller
Date 21 July 1938
Source
Library of Congress's Prints and Photographs division
under the digital ID hec.24844.
Author Harris & Ewing, photographer 写真はWikimedia Commons, Howard Hughes File:Howard Hughes speaking before the Press Club. Washington, D.C., July 21. Howard Hughes, speaking at the National Press Club today, before hundreds of government officials and representatives LCCN2016873815.jpg引用。
写真(右)1938年7月21日、アメリカ、ワシントンDC、アメリカ陸軍航空隊参謀長オスカー・ウェストオーバー(Oscar M. Westover ;1883 – September 21, 1938)と面談したハワード・ヒューズ(Howard Hughes): 7月14日、アメリカ独立記念日に世界一周早回り飛行から帰国して1週間のヒューズを、アメリカ連邦政府高官が首府ワシントンD.C.に招待し歓談した。 English: Title: Chief of Army Air Corps congratulates Howard Hughes. Washington, D.C., July 21. Gen. Oscar Westover, Chief of the Army Air Corps, right; Congratulates Howard on his round the world flight, Hughes was a visitor in Washington today, and the chief of the Air Corps was one of the first to congratulate him, 7/21/38 Abstract/medium: 1 negative : glass ; 4 x 5 in. or smaller
Date 1938
Source
Library of Congress's Prints and Photographs division
under the digital ID hec.24845.
写真はWikimedia Commons, Howard Hughes File:Chief of Army Air Corps congratulates Howard Hughes. Washington, D.C., July 21. Gen. Oscar Westover, Chief of the Army Air Corps, right; Congratulates Howard on his round the world flight, LCCN2016873816.jpg引用。
1937年7月3日には、女流飛行家アメリア・イアハートと航法士のフレッド・ヌーナンの搭乗した)ロッキード 10 エレクトラ(Lockheed Model 10 Electra)の世界一周飛行の途上、ニューギニア島東部ラエからハウランド島<への飛行中に行方を断って遭難した。この汚名をそそぐためにも、ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)のロッキード・スーパーエレクトラ14N(Lockheed Model 14-N2 Super Electra)による世界一周早回りは、アメリカ政府・アメリカ軍が世界的に喧伝したいアメリカ飛行機の技術と人材の快挙だったのである。
写真(右)1938年7月21日、アメリカ、ワシントンDC、アメリカ国務長官コーデル・ハル(Cordell Hull:1871-1955)と握手を交わすハワード・ヒューズ(Howard Hughes):ハルは891カンバーランド大学ロー・スクール卒、1893-1897テネシー州議会下院議員、1903-1907テネシー州巡回裁判所判事、1907-1921,1923-1931連邦議会下院議員、1930連邦議会上院議員当選、1933.3-1944.11国務長官、1945ノーベル平和賞受賞、サンフランシスコ国際連合会議米国代表。 English: Title: Sec. of State greets Hughes on his arrival in Washington. Washington, D.C., July 21. Sec. of State Cordell Hull, ranking cabinet member in the Capitol, officially greeted Howard Hughes and his crew upon their arrival in the Capitol, they are shown in the office of the Secretary of State, left to right; Richard Stoddard, Lieut. Thomas Thurlow, Howard Hughes, Sec. of State Hull, Harry Conner, and Ed. Lund, 7/21/38 Abstract/medium: 1 negative : glass ; 4 x 5 in. or smaller
Date 1938
Source
Library of Congress's Prints and Photographs division
under the digital ID hec.24849.
写真はWikimedia Commons, Howard Hughes File:Sec. of State greets Hughes on his arrival in Washington. Washington, D.C., July 21. Sec. of State Cordell Hull, ranking cabinet member in the Capitol, officially greeted Howard Hughes and LCCN2016873820.jpg引用。
写真(右)1938年7月21日、アメリカ、ワシントンDC、アメリカ国務長官コーデル・ハル(Cordell Hull:1871-1955)と握手を交わすハワード・ヒューズ(Howard Hughes):後方の肖像画は、ヘンリー・ルイス・スティムソン(Henry Lewis Stimson:1867‐1950)で1929年3月28日-1933年3月4日にハルの前任国務長官。ただし、1940年7月10日 - 1945年9月21日には二度目の陸軍長官に就任する。 English: Title: Sec. of State greets Howard Hughes. Washington, D.C., July 21. Secretary of State Cordell Hull, congratulates Howard Hughes on his round the world flight, photographed at the State Dept. today, 7/21/38 Abstract/medium: 1 negative : glass ; 4 x 5 in. or smaller
Date 1938
Source
Library of Congress's Prints and Photographs division
under the digital ID hec.24847.
写真はWikimedia Commons, Howard Hughes File:Sec. of State greets Hughes on his arrival in Washington. Washington, D.C., July 21. Sec. of State Cordell Hull, ranking cabinet member in the Capitol, officially greeted Howard Hughes and LCCN2016873820.jpg引用。
写真(右)1938年7月21日、アメリカ、ワシントンDC、アメリカ国務長官コーデル・ハル(Cordell Hull:1871-1955)と面談したハワード・ヒューズ(Howard Hughes):コーデル・ハルは、1933年から1944年までフランクリン・ルーズベルト大統領の下で国務大臣として外交に力を尽くした。1945年ノーベル平和賞を受賞した「国連の父」である。 English: Title: L to R: Howard Hughes & Sec'y Hull Abstract/medium: 1 negative : glass ; 4 x 5 in. or smaller
Date 1938
Source
Library of Congress's Prints and Photographs division
under the digital ID hec.24903.
写真はWikimedia Commons, Howard Hughes File:L to R- Howard Hughes & Sec'y Hull LCCN2016873874.jpg引用。
また、当時のドイツはチェコスロバキア共和国ステーテンラントに住む民族ドイツ人がチェコ人に迫害されているとして、ズテーテンラント割譲を要求していた。1938年7月21日に、ワシントンD.C.でヒューズをむかえたアメリカの公式行事に参加した駐米フランス大使ルネ・ドワネル・サン・カンタン(René Doynel de Saint-Quentin:1883-1961)もこのチェコ危機を当然知っていた。この問題は、1938年9月29日、イタリア統領ムッソリーニの仲介で、ドイツ、イギリス、フランスが、チェコスロバキア共和国にスデーテンラントのドイツへの譲渡を強制するミュンヘン協定で幕を開けた。その後、1939年3月には、チェコ全土がドイツに占領されてしまう。
写真(右)1940年頃、アメリカ、ワシントンD.C.、ホワイトハウス大統領官邸、表彰されるダグラス飛行機(Douglas Aircraft Company)社主ハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.:1905-1976)と握手するフランクリン・ルーズヴェルト(Franklin Delano Roosevelt)大統領:ヒューズ社の社主で飛行家だったハワード・ヒューズは、自ら興した飛行機メーカーで、世界最速記録を目指す飛行機や世界最大の輸送飛行艇などを開発したが、飛行機メーカーとしては大成しなかった。 Howard Hughes with President Franklin D. Roosevelt
Howard Hughes shakes hands with President Franklin D. Roosevelt in Roosevelt's office, after Hughes received the Harmon Aviator Trophy. Roosevelt is sitting behind his desk. Several unidentified men are standing by.
Digital Publisher
University of Nevada, Las Vegas Libraries
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Digital ID whh_000045 写真は, SDASM Archives・引用。
1946年7月7日初飛行のヒューズ(Hughes)XF-11試作偵察機の仕様
全長:19.94 m (65 ft 5 in)
全幅:30.89 m (101 ft 4 in)
全高:7.06 m (23 ft 2 in)
翼面積:91.3 m2 (983 ft2)
空虚重量:16,800 kg (37,100 lb)
最大離陸重量:26,400 kg (58,300 lb)
発動機:プラット・アンド・ホイットニー R-4360空冷星型28気筒エンジン3,000 hp (2,240 kW)2基
予定最高速力:720 km/h (450 mph)
写真(右)1947年11月2日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス港、進水し初飛行の準備をするヒューズ H-4 ハーキュリーズ(Hughes H-4 Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602):写真の裏の説明「ターミナルアイランドで昨日11月1日に進水したばかりのH-4飛行艇は、世界最大級の巨人機で、垂直尾翼は海面上80フィート(24m)もある。まさに今日、ヒューズの操縦で海面上をタキシングのテストをすることになっている。」 Photograph of the HK-1, Hughes Flying Boat, returning from its historic test flight, November 2, 1947Date Digitized
2005-01-05
1947-11-02
Description
Transcribed press release from back of photograph: "Howard Hughes' flying boat, world's largest plane, rides free off Terminal Island in Los Angeles Harbor immediately after its launching yesterday. The plane's vertical stabilizer tip rides about 80 feet above the water as the air giant floats for the first time. With Hughes at the controls, the colossal craft will get first water taxi tests today."
Date Digitized
2012-08-17
写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital I
whh000283
Physical Identifier
0321_0303引用。
TWAトランスコンチネンタル & ウエスタン・エアー航空(Transcontinental & Western Air)は、1950年2月22日には国際路線拡充に乗り出し、社名もTWAトランスワールド航空(Trans World Airlines)に変更している。ただし、第二次大戦中のTWAトランスコンチネンタル & ウエスタン・エアー航空(Transcontinental & Western Air)は、民間航空需要の低迷から、活躍できなかった。本格的に民間航空旅客輸送を担うようになったのは、1946−1947年から、特に国際民間航路の運航に先駆けた功績が認められる。ヒューズ自身、アメリカ大陸横断トランスコンチネンタル(Transcontinental)は重視してきたところだが、戦後は、国際航空が重要だと考えていた。そこで、社名も同じTWAを残しつつも、TWAトランス・ワールド・エアライン (Trans World Airlines: TWA航空)と変更した。
正規の社名変更は、1950年だが、TWAの略称は変わらない。そこで、1946年頃にはすでにTWA機の機体には、TWA Trans World Airlines と赤字で記入している。それまで、TWA航空の機体は、トランスコンチネンタル & ウエスタン・エアー(Transcontinental & Western Air)と記入していたが、それをTWA航空トランス・ワールド航空(TWA Trans World Airlines)と書き換えたのである。つまり、正規の社名変更前に、宣伝的な機体の塗装に、TWA航空トランス・ワールド航空(TWA Trans World Airlines)を先んじて取り入れたのではないかと考えられる。
写真(右)1946年9月11日、深夜、アメリカ、カンザスシティー、自家用B-23輸送機左エンジン前の事業家ハワード・ヒューズ(Howard Hughes):自家用飛行機ボーイングB-23でカリフォルニア州からカンザス経由、ニューヨーク(New York)、ラガーディアン空港(La Guardia Field)に向かう。途上の休憩地点での撮影。 Creator: Acme Newspicture (New York, N. Y.)
Date
1946-09-11
Description
Description given with photo: "Before Hughes Took Off For New York, Los Angeles, Calif. - Multi-millionaire movie producer and aviator Howard Hughes is shown in front of this B-23 converted bomber before taking off for New York Sept. 10th. Hughes, piloting the plane, landed at Kansas City to rest before continuing with the flight. He is the seal of approval on a film he made. Creditline (ACME) 9/11/46." 写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
whh001442
Physical Identifier
0373_1150引用。
ダグラス(Douglas)B-23 ドラゴン(Dragon)爆撃機の諸元
乗員:6名
全長:58 ft 4+3⁄4 in 17.8m
全幅: 92 ft 28.0m
全高:5.6m
主翼面積: 993 sq ft (92.3 m2)
空虚重量:19,089 lb (8,659 kg)
総重量: 26,500 lb (12,020 kg) 発動機:ライト(Wright)R-2600空冷星型14気筒エンジン 2基1,600 hp (1,200 kW)
最高速力: 282 mph (454 km/h, 245 kn) / 12,000 ft (3,660 m)
航続距離:1,400 mi (2,300 km, 1,200 nmi)
兵装:7.62mm機銃 3挺、12.7mm機銃 1挺、爆弾 4,000 lb (1,814kg)
写真(右)1946年9月12日、アメリカ、カリフォルニア州ロスアンゼルスのカルバーシティーからニューヨークに自家用ダグラス(Douglas)B-23輸送機で到着した事業家ハワード・ヒューズ(Howard Hughes):ニューヨーク(New York)、ラガーディアン空港(La Guardia Field)に自家用ダグラス(Douglas)B-23輸送機を操縦して向かったヒューズ。B-23は、1939年7月23日に初飛行し、アメリカ陸軍航空隊が制式したが、輸送機として使用された。
Date
1946-09-12
Description given with photo: "Hughes Arrives In New York: La Guardia Field, New York, N.Y. -- Howard Hughes, airplane designer, pilot and movie producer, steps down from his converted B-23 bomber at La Guardia Field following his transcontinental flight from Culver City to New York, the first since he narrowly escaped death in the crash of an experimental plane July 7. Hughes personally piloted the B-23 over the 3,000-mile route."
写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
whh001450
Physical Identifier
0373_1158引用。
1946年9月11日、ヒューズは自家用飛行機ボーイングB-23を自ら操縦して、カリフォルニア州カルバー市を出発し、カンザスシティー(Kansas City)にストップオーバーして4時間38分で到着した。ラジオ放送レポーターが"Just A Few Words Please"「どうか一言お願いします」と声をかけると、ヒューズは本当に一言だけ答えたという。
写真(右)1946年9月12日、深夜、アメリカ、ニューヨーク(New York)、ラガーディアン空港(La Guardia Field)、自作映画「アウトロー」の放映権について説明する事業家ハワード・ヒューズ(Howard Hughes):後方は、自家用飛行機自家用ダグラス(Douglas)B-23輸送機旅客機で、これでカリフォルニア州カルバー市からカンザスシティー経由で到着した。ダグラス(Douglas)B-23輸送機胴体左後方の乗客用搭乗口が開いたままになっている。
Title
Photograph of Howard Hughes, New York, New York, September 12, 1946
Description
Description given with photo: ""Hughes Arrives In New York: La Guardia Field, New York, N.Y. -- Completing his first air journey since his near-fatal test-flight accident July 7, Howard Hughes, airplane designer, pilot and movie producer, is interviewed by reporters after piloting his converted B-23 transport to a midnight landing here tonight at La Guardia Field. Hughes interrupted his convalescence to fly here from Culver City, Calif., with a stop-over in Kansas City. In New York, Hughes planned to cover with his attorneys regarding steps to protect his property rights in connection with the motion picture, ""The Outlaw"", which recently had its seal of approval revoked by the Motion Picture Association.""
Date
1946-09-12
Date Digitized
2013-12-18
写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000435
Physical Identifier
0321_0426引用。
写真(右)1946年9月12日、深夜、アメリカ、ニューヨーク(New York)、自家用ダグラス(Douglas)B-23輸送機でラガーディアン空港(La Guardia Field)降りた事業家ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)がインタビューを受けている。:自家用飛行機ボーイングB-23でカリフォルニア州カルバー市からカンザスシティー経由で到着した。B-23胴体左後方の乗客用搭乗口が開いている。
Date
1946-09-12
Description
Description given with photo: "Hughes Arrives In New York: La Guardia Field, New York, N.Y. -- Completing his first air journey since his near-fatal test-flight accident July 7, Howard Hughes, airplane designer, pilot and movie producer, is interviewed by reporters after piloting his converted B-23 transport to a midnight landing here tonight at La Guardia Field. Hughes interrupted his convalescence to fly here from Culver City, Calif., with a stop-over in Kansas City. In New York, Hughes planned to cover with his attorneys regarding steps to protect his property rights in connection with the motion picture, "The Outlaw", which recently had its seal of approval revoked by the Motion Picture Association."
写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001462
Physical Identifier
0373_1170引用。
Henry Kaiser, Howard Hughes and Ralph Brewster speak on investigation of the 40 million in war planes in Washington.
Senate's investigation of the 40 million war time airplane contracts in Washington, United States. Several officials seated at a desk discuss. Industrialist Henry John Kaiser talks about the early period of World War II when the Axis destroyed Allied ships and airplanes and they were defeated. An airplane parked on an airfield. American aviator and industrialist, Howard Robard Hughes speaks into a microphone. He talks about investigation of a case and his two airplane project. United States Senator from Maine Ralph Owen Brewster speaks against Hughes and asks about the 40 million dollars. Location: Washington DC. Date: July 31, 1947.
写真(右)1947年8月、アメリカ、飛行機事業家・富豪ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)と後方のダグラス(Douglas)B-23輸送機の左主翼後方:解説では「ダグラスDC-3輸送機」とするが、ドアの開閉状況、降着装置の車輪カバーからみて、ダグラスB-23輸送機であろう。TWAは、ダグラスDC-3を保有していたようだが、この堅実堅牢な量産機はヒューズ好みではなかった。オーウェン・ブリュスター(Owen Brewster)を委員長とする上院戦争調査委員会(Senate War Investigating Committee)の審問を受けた時期と思われる。
Title
Photograph of Howard Hughes with a Douglas DC-3[⇒B-23], circa 1947
Description
Howard Hughes and an unidentified man stand in front of a Douglas DC-3.
Date
1905-04-30
Date Digitized
2012-09-29
写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000435
Physical Identifier
0321_0426引用。
写真(右)1947年8月6日、アメリカ、ワシントンD.C.、オーウェン・ブリュスター(Owen Brewster)を委員長とする上院戦争調査委員会(Senate War Investigating Committee)の審問を受けに首都に到着したハワード・ヒューズ(Howard Hughes)と後方のダグラス(Douglas)B-23輸送機の左主翼後方:
Title
Photograph of Howard Hughes with reporters, Washington, August 06, 1947
Description given with photo: "102,246 - Watch Your Credit - International News Photo. Slug - (Howard Hughes) Hughes Ready For Senate Investigators, Washington, D.C. Howard Hughes, right, is interviewed by reporters at Washington National Airport after his arrival in a converted B-23 bomber from Culver City, X California. Hughes, there to face Senate Investigators, said he would be "most happy" to repeat under oath charges he has made against chairman Owen Brewster, (R) of Me., of the Senate War Investigating Committee now probing his wartime plane contracts. -Photo by G.B. Kress- 8/6/47."
Date
1947-08-06
Date Digitized
2013-12-19
写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001532
Physical Identifier
0373_1239引用。
国防計画特別調査委員会(Special Committee to Investigate the National Defense Program)は、1941年3月1日、第二次大戦中、中立だったアメリカで、当初、ミズーリ州選出上院議員だったハリー・トルーマン(Harry Truman)のもとに設けられ、トルーマン委員会」(The Truman Committee)と呼ばれた。そして、この調査委員会は、1941年12月8日の参戦で権限が拡大し、戦後も膨大な軍事予算による兵器開発・調達の適正化を図っていた。戦後、1946-1947年の委員長が上院議員オーウェン・ブリュスター(Ralph Owen Brewster)である。
Howard Hughes testifies before a Senate Subcommittee investigating war contracts,in Washington, DC, United States Howard Hughes testifies before the "Brewster" Senate Subcommittee, investigating war contracts. He talks about a war contract involving ordering of planes, light aircraft carriers and atom bomb by President Roosevelt during World War II. Location: United States. Date: August 1947.
Howard Robard Hughes is questioned during the investigation of 40 million in war time plane contracts in Washington. Senate's investigation of 40 million war time plane contracts to Howard Hughes firm in Washington, United States. Several officials seated at desks in a building. American aviator and industrialist Howard Robard Hughes is asked about various things. He talks about Senator from Maine Ralph Owen Brewster. The probe is adjourned. Location: Washington DC. Date: August 11, 1947.
写真(右)1947年8月12日、アメリカ、ワシントンD.C.、見送りに来たファンのサインに応じる飛行機事業家・富豪ハワード・ヒューズ(Howard Hughes):共和党上院議員ハリー・ケイン(Harry Cain)を委員長とする戦争調査委員会の予算執行について、召喚を受けたヒューズが、ワシントンD.C.にから自宅のカリフォルニア州ロサンゼルス西、カルバーシティ (Culver City) に飛び立った。
Photograph of Howard Hughes at hearing, Washington, August 12, 1947
Description given with photo: ""Hughes Leaves For California, Washington: Howard Hughes signs autographs as he arrives at Washington Airport Aug. 12 for return trip to California following the adjournment of the Senate hearing on his plane contracts. Hughes said he would be back on Now. 17 to finish his story before the Senate Subcommittee if the inquiry is resumed on the date. Creditline (ACME) 8/12/47.""
Date
1947-08-12
Date Digitized
2013-12-19
写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001586
Physical Identifier
0373_1293引用。
写真(右)1947年8月16日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス西、カルバーシティ (Culver City) 、飛行機事業家・富豪ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)と共和党上院議員ハリー・ケイン(Harry Cain):ハーバート大学(退学)入学、身長2メートルの大柄、アメリカ有数の青年資産家・青年実業家ヒューズ。XF‐11試作機の検分がなされた時の撮影。
Title
Photograph of Howard Hughes with Senator Harry P. Cain, Culver City, California, August 16, 1947
Description
A view of Howard Hughes (right) being asked about his controversial XF-11 photo reconnaissance plane by Senator Harry Cain (left), Republican of Washington, in Culver City, California. An unidentified man sits between the two.
Date
1947-08-16
Date Digitized
2013-12-19
写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001601
Physical Identifier
0373_1308引用。
H-4飛行艇の初飛行直後、1947年11月18日の政府の飛行機開発予算の調査をハワード・ヒューズ(Howard Hughes)が受けたとき、上院議員の審問者ホーマー・ファーグソン(Homer S. Ferguson)が不正な予算の話ばかりした。ヒューズは、アメリカ陸軍航空隊の調達官だったベネット・マイヤー(Bennett E. Meyers)少将は、ヒューズに航空機調達数量・価格の見返りに5万ドルのカネを渡せといったと主張した。メイヤー将軍は否定したが、飛行機調達の他の不正にもかかわったことが明らかになった。
1947/11/18 Senator Ferguson heads the senate group which hears Mr. Hughes, former General Meyers and other key figures in Washington DC. Investigation of Howard Hughes's warplane contracts in Washington DC. Senator Homer S. Ferguson heads the senate group which hears Mr. Hughes, former General Meyers and other key figures. Mr. Hughes and General Meyers speaking behind a battery of microphones. Location: Washington DC. Date: November 18, 1947.
写真(右)1947年11月8日、アメリカ、ワシントンD.C.、上院戦争調査委員会支部に召喚され証言者たちと待機しているハワード・ヒューズ(Howard Hughes):上院戦争調査委員会支部で戦時予算について疑いをかけられたため、公聴会で説明しようとしている。
Photograph of Howard Hughes at hearing, Washington, D.C., November 08, 1947
Description given with photo: ""Howard Hughes sits with his witnesses at Senate War Invest. Hearing. 1st row (l to r): Glen Odekirk & Thomas Slack; 2nd row (l to r): E. A. Peterman, Richard (?), & Howard Hughes; 3rd row (l to r): Edward Schwartz, John Parkinson, & John R. (?).""
Date
1947-11-08." 写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001686
Physical Identifier
0373_1398引用。
写真(右)1947年11月8日、アメリカ、ワシントンD.C.、上院戦争調査委員会支部に召喚され質疑に応じるハワード・ヒューズ(Howard Hughes):上院戦争調査委員会支部で戦時予算について、説明した。
Photograph of Howard Hughes at hearing, Washington, D.C., November 08, 1947
Description
A view of Howard Hughes at the Senate War Investigating Subcommittee hearing in Washington. Written on back: ""Howard Hughes, 11/08/47.""
Date
1947-11-08
Date Digitized
2013-12-19
"Testify On Behalf Of Hughes, Washington: Four of the nine witnesses summoned before the Senate War Investigating Subcommittee to testify on behalf of Howard Hughes stand behind the plane builder (seated, right) and his attorney, Thomas A. Slack (seated, left), November 8. they are (left to right) John B. Parkinson, listed as representative of the national Advisory Committee for Aeronautics; Edward Schwartz, listed as a former member of the Air Force Evaluation Boar; E. A. Peterman, and Glen Odekirk, an executive of the Hughes' Plant. Credit (ACME) 11/08/47." 写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001687
Physical Identifier
0373_1399引用。
ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は、1930年設立の航空会社のトランス・ウェスタン・エアラインズ(TWA:Transcontinental & Western Air)の株を買収して大株主となり、航空運輸業界にも確固たる基盤を作った。
しかし、TWA株式名義と取得を巡って訴訟を起こされた。同社は、国際路線を拡張し、社名も1950年にトランス・ワールド航空(TWA:Trans World Airlines)と変更されている。
写真(右)1947年11月8日、アメリカ、ワシントンD.C.、上院戦争調査委員会支部での召喚され彼流のユーモアと笑顔で質疑に応じたハワード・ヒューズ(Howard Hughes):上院議員オーウェン・ブリュスター(Owen Brewster)委員長の下にある上院戦争調査委員会支部で戦時予算について、釈明を求められた。
Photograph of Howard Hughes at hearing, Washington, D.C., November 08, 1947
Description given with photo: "Hughes In Good Humor As He Takes The Stand Again, Washington, D.C. - Howard Hughes, millionaire plane builder and movie maker, takes the witness stand this morning before the Senate committee which is investigating his wartime plane contracts. His huge seaplane has taken to the air in the interim between his first appearance in Washington and the current visit, a fact that might account for his undeniable good humor and broad smile. Photo by G.B. Kress. 11/10/47."
Date
1947-11-08
Date Digitized
2013-12-19
"Testify On Behalf Of Hughes, Washington: Four of the nine witnesses summoned before the Senate War Investigating Subcommittee to testify on behalf of Howard Hughes stand behind the plane builder (seated, right) and his attorney, Thomas A. Slack (seated, left), November 8. they are (left to right) John B. Parkinson, listed as representative of the national Advisory Committee for Aeronautics; Edward Schwartz, listed as a former member of the Air Force Evaluation Boar; E. A. Peterman, and Glen Odekirk, an executive of the Hughes' Plant. Credit (ACME) 11/08/47." 写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001700
Physical Identifier
0373_1412引用。
諦めの悪いハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は、TWA株売却の資金で、それまで先住民居留区としてカジノ賭博が公認され、マフィアも関与していたラスベガス(SUniversity of Nevada, Las Vegas. Libraries )にあって、そこのホテル、カジノ、ゴルフ場、テレビ局、空港、土地を買収して、ラスベガスのデザート・イン(Desert Inn)、サンズ(Sands)、キャストウェー(Castways)フロンティア(Frontier)、ランドマークカジノ(Landmaek Casinos)など、ラスベガスへの大きな影響力を手に入れた。
少年時代から飛行機が好きだったハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は、富裕な資産を生かして、飛行機映画を作り、自分で飛行機を操縦するようになった。しかし、既存の飛行機を購入するだけでば飽き足らず、ヒューズ自らが、飛行機を開発・製造に乗り出し、ヒューズ航空機社を設立した。さらに、民間航空路線にも参入し、航空会社を買収し、TWAトランスワールド航空の社主になって、新鋭機の導入を進めた。また、航空関連の利潤に対する法人税を節約するために、寄付控除をすすめ、その資金で1953年にハワード・ヒューズ医学研究所(Howard Hughes Medical Institute)を設立した。
第二次世界大戦中、ヒューズ航空がアメリカ政府から軍用機の製造委託を受けるに伴い、会社は軍需景気に沸いて急成長した。しかし、多額の法人税の支払いは政府の無駄遣いだと感じていたハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は、節税のために、ヒューズ航空の資産を社外に移転し、法人税の寄付控除を受けることのできる公益重視のハワード・ヒューズ医学研究所(Howard Hughes Medical Institute)を1953年にメリーランド州に設立した。
写真(右)1952年10月23日、アメリカ、カリフォルニア州カルバーシティ(Culver City)、ヒューズ XH-17 フライングクレーン(Flying Crane)ヘリコプター:1952年10月23日に初飛行した。左から2番目が、ヒューズである。 Photograph of Howard Hughes and others in front of the XH-17 helicopter, Culver City, California, October 23, 1952
Date
1952
Description
Howard Hughes (second from left) standing in front of the experimental helicopter XH-17, Flying Crane, with others (from left to right): Rea Hopper, Director of the Aeronautical Division, Hughes Aircraft Company; Hughes; Clyde Jones, Director of Engineering, Hughes Tool Company Aeronautical Division; Warren Reed, Assistant; Colonel Carl E. Jackson from Air Research and Development Headquarters, Baltimore; Gale J. Moore, Pilot; possibly Chal Bowen, Flight Engineer/Co-pilot; and an unidentified man, October 23, 1952.
写真は Wikimedia Commons, Category:TH-55 Osage Digital ID
whh000247
Physical Identifier
0321_0276引用。
写真(右)1952年10月23日、アメリカ、カリフォルニア州カルバーシティ(Culver City)、ヒューズ XH-17 フライングクレーン(Flying Crane)ヘリコプター:左から2番目のヒューズが社主を務めたヒューズ・ツール社飛行機部門(Hughes Tool Company Aeronautical Division)が開発した大型貨物用ヘリコプターである。 Date
1952
Description
Howard Hughes (second from left) standing in front of the experimental helicopter XH-17, Flying Crane in October 1952. From left to right: Rea Hopper, Director of the Aeronautical Division, Hughes Aircraft Company; Howard Hughes; Clyde Jones, Director of Engineering, Hughes Tool Company Aeronautical Division; Warren Reed, Assistant; Colonel Carl E. Jackson, Air Research and Development Headquarters, Baltimore; Gale J. Moore, Pilot; and Chal Bowen, Flight Engineer/Co-pilot.
写真は Wikimedia Commons, Category:TH-55 Osage Digital ID
whh000175
Physical Identifier
0321_0170引用。
ヒューズ XH-17 フライングクレーン(Flying Crane)ヘリコプターの発動機は、ジェネラル・エレクトリック( General Electric)J35 軸流式ターボジェット(turbojets)3,480 hp (2,600 kW) 2基だが、直径40m近い大型回転翼(ローター)を稼働するために、回転翼先端にまでハブを経由してジェット噴流を送るティップ・ジェット(Tip jet)方式を採用した。つまり、高温高圧の圧縮空気を中空の回転翼(ローターブレード)内の配管を通して噴射する方式である。チップジェットのために、直径40mのローター回転数は毎分88回転 (88 rpm)と低いが、大直径で浮上した。そのため、回転翼の振動と空気抵抗が小さいために、騒音が緩和され、トルク(torque:反作用で胴体が回転してしまうトルク)もなかったのが利点である。半面、回転翼の飛行効率が低くなり、燃費が悪化する欠点があった。
写真(右)1952年10月23日、アメリカ、カリフォルニア州カルバーシティ(Culver City)、ヒューズ XH-17 フライングクレーン(Flying Crane)ヘリコプター:左から2番目のヒューズが社主を務めたヒューズ・ツール社飛行機部門(Hughes Tool Company Aeronautical Division)が開発した大型貨物用ヘリコプターである。 Date
1952
Howard Hughes (second from left) standing in front of the experimental helicopter XH-17, Flying Crane, with others (from left to right): Rea Hopper, Director of the Aeronautical Division, Hughes Aircraft Company; Hughes; Clyde Jones, Director of Engineering, Hughes Tool Company Aeronautical Division; Warren Reed, Assistant; Colonel Carl E. Jackson, Air Research and Development Headquarters, Baltimore; Gale J. Moore, Pilot; possibly Chal Bowen, Flight Engineer/Co-pilot, and an unidentified man, October 23, 1952.
写真は Wikimedia Commons, Category:TH-55 Osage Digital ID
whh000246
Physical Identifier
0321_0275引用。
ヒューズ XH-17 フライングクレーン(Flying Crane)ヘリコプターの諸元
乗員:3名(操縦士、機関士、観測員)
全長:53 ft 3.6 in (16.246 m)
全高:30 ft 1.2 in (9.174 m)
回転翼直径:2翅130 ft (40 m)
回転翼面積:2翅13,274.95 sq ft (1,233.283 m2) 燃料搭載量: 635 US gal (2,404 L)
空虚重量:28,562 lb (12,956 kg)
全備重量:31,270 lb (14,184 kg)
最大離陸重量:43,500 lb (19,731 kg)
発動機: アリソン J35 ターボジェットエンジン 2基
最高速力:90 mph (140 km/h)
巡航速力:85 mph (137 km/h)
航続距離:30 mi (48 km)/ペイロード10,284 lb (4,665 kg)
実用上昇限度:13,100 ft (4,000 m)
上昇率:1,650 ft/min (8.4 m/s)
10.ヒューズTH-55オセージ(Osag)小型ヘリコプター
写真(右)1966年4月、アメリカ、カリフォルニア州エルトロ(El Toro)基地、アメリカ陸軍ヒューズTH-55 オセージ(Osage)練習ヘリコプター: Description A U.S. Army Hughes TH-55A Osage helicopter (s/n 64-18148) parked on the flight line at the U.S. Marine Corps Air Station El Toro, California (USA).
Department of Defense. American Forces Information Service. Defense Visual Information Center. 1994
Title
A left front view of a U.S. Army TH-55A Osage helicopter parked on the flight line
Description
The original finding aid described this photograph as: Base: Marine Corps Air Station El Toro State: California (CA) Country: United States Of America (USA) Scene Camera Operator: CPL. Johnson Release Status: Released to Public
Date 23 April 1966
Source U.S. DefenseImagery photo VIRIN: DM-SN-85-02979
Author Cpl. Johnson
写真は Wikimedia Commons, Category:TH-55 Osage File:TH-55 Osage.jpg引用。
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