写真(右)1946年、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス西、カルバーシティ (Culver City) 、製造途中のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇の胴体:非戦略物資の木製飛行艇として設計されたが、木製骨格に木製板の張合わせ構造のように見える。しかし、長大な胴体とそこに多数の貨物を積載する予定だったのであるから、胴体の強度を維持するには、金属枠が必要だったであろう。胴体も金属外皮を張り巡らせているようだ。木製飛行艇というよりも、木金混合構造と呼ぶのが適切かもしれない。 Howard Hughes Public Relations Photograph Collection (PH-00373)
Project Name
Welcome Home, Howard
Title
Photograph of the construction of Howard Hughes' Hercules, California, circa 1946
Description
A view of the construction of Howard Hughes' Hercules in California.
Date
1945; 1946; 1947
Date Digitized
2013-12-17 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001366
Physical Identifier
0373_1076引用。
写真(右)1946年6月16日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス西、カルバーシティ (Culver City) 、ヒューズ飛行機工場からトラックで牽引され引き出される製造途中のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇の胴体:胴体、主翼、尾翼、発動機と分割されて製造されたが、これをヒューズ飛行機のカルバーシティー工場で組み立てることはできなかった。なぜなら、飛行艇の離着水は、水面上でないと不可能であり、工場に隣接した飛行場滑走路では飛行艇は使えないからである。そこで、分解状態のまま軽いうちに、陸路、ロスアンゼルス港にあるターミナルアイランド(埋め立て施設)に移動することになった。
Photograph of the fuselage of the Hughes Flying Boat leaving its Culver City hangar, California, 1946
Description
A section of Howard Hughes' ""Spruce Goose"" or ""Flying Boat"" being moved (with a police escort) from the Hughes Aircraft plant in Culver City, California to Terminal Island in the Los Angeles Harbor where the plane was assembled in June of 1946.
Date
1905-04-29
Date Digitized
2012-09-04 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000298
Physical Identifier
0321_0382引用。
写真(右)1946年6月16日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス西、カルバーシティ (Culver City) 、ヒューズ飛行機工場からトラックで牽引され引き出される製造途中のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇の胴体:胴体、主翼、尾翼、発動機と分割されて製造されたが、これをヒューズ飛行機のカルバーシティー工場で組み立てることはできなかった。なぜなら、飛行艇の離着水は、水面上でないと不可能であり、工場に隣接した飛行場滑走路では飛行艇は使えないからである。そこで、分解状態のまま軽いうちに、陸路、ロスアンゼルス港にあるターミナルアイランド(埋め立て施設)に移動することになった。胴体中央部の左右主翼接合部の開口部分を塞ぐカバーが掛けられている。
Photograph of the Flying Boat hull being moved form the hangar, Culver City, California, 1946
Description
The Flying Boat hull being moved from the Culver City plant to a dock on Terminal Island in Long Beach, California. A crowd of onlookers is gathered to watch.
Date
1905-04-29
Date Digitized
2012-06-27 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000298
Physical Identifier
0321_0382引用。
写真(右)1946年6月16日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス西、カルバーシティ (Culver City) からターミナルアイランド(Terminal Island)へのヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇の胴体の運搬作業:尾翼は取り付けられていない状態で、尾部から撮影している。尾部には蓋がつけられていて、雨やほこりが入るのを防いでいる。 Photograph of Howard Hughes' Hercules, Hawthorne, California, June 16, 1946
Description
A view of Howard Hughes' Hercules traveling down a street in Culver City, California.
Date
1946-06-14
Description
Transcribed from stamp on back of photo: "June 14, 1946; Hughes Aircraft Photo." A section of Howard Hughes' "Spruce Goose" or "Flying Boat" being moved (with a police escort) from the Hughes Aircraft plant in Culver City, California to Terminal Island in the Los Angeles Harbor where the plane was assembled in June of 1946.
.写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
whh000339
Physical Identifier
0321_0360引用。
写真(右)1946年6月16日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス西、ロサンゼルス西、カルバーシティ (Culver City) からターミナルアイランド(Terminal Island)へ移動中のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇の胴体:移動途上の飛行艇を撮影するために、ヒューズは自分の映画「アウトロー」宣伝用の気球を飛ばして、空撮しているので地上に飛行船形状の影(右手前)ができている。
Aerial photograph of the fuselage of the Hughes Flying Boat being moved to Terminal Island, California, 1946
Description
A section of Howard Hughes' ""Spruce Goose"" or ""Flying Boat"" being moved (with a police escort) from the Hughes Aircraft plant in Culver City, California to Terminal Island in the Los Angeles Harbor where the plane was assembled in June of 1946. The airship photographing the scene is shown by shadow.
Date
1905-04-29
Date Digitized
2012-09-06 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000318
Physical Identifier
0321_0371引用。
写真(右)1946年6月16日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス西、カルバーシティ (Culver City)からターミナルアイランド(Terminal Island)への移動途上のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇の胴体:トレーラーに載せてトラックで牽引している。カルバーシティ (Culver City) からターミナルアイランド(Terminal Island)に胴体、左右の主翼、尾翼が分解されたまま運ばれて、そこで組立が行われた。胴体中央部にあった左右主翼接合部の開口部分には、カバーが掛けられて、開口部を塞いでいる。また、コックピット前面ガラス風防の前には、衝突による破損を防止するために、緩衝材が設置されている。 Photograph of the fuselage of the Hughes Flying Boat en route to Terminal Island, California, 1946
Description
A section of Howard Hughes' "Spruce Goose" or "Flying Boat" being moved (with a police escort) from the Hughes Aircraft plant in Culver City, California to Terminal Island in the Los Angeles Harbor where the plane was assembled in June of 1946.
Date Digitized
2012-09-06 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
whh000317
Physical Identifier
0321_0372引用。
写真(右)1946年7月16日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス港、ターミナルアイランド(Terminal Island)に移送するために橋を渡るヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇の胴体右側面と空撮・映画「アウトロー」宣伝中の飛行船(左上):胴体中央部にあった左右主翼接合部の開口部分には、カバーが掛けられて、開口部を塞いでいる。また、コックピット前面ガラス風防の前には、衝突による破損を防止するために、緩衝材が設置されている。 Photograph of the fuselage of the Hughes Flying Boat in transit to Terminal Island, California, 1946
Description
A section of Howard Hughes' "Spruce Goose" or "Flying Boat" being moved (with a police escort) from the Hughes Aircraft plant in Culver City, California to Terminal Island in the Los Angeles Harbor where the plane was assembled in June of 1946. Photo includes image of a blimp used to take some of the aerial photographs. .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
whh000320
Physical Identifier
0321_0369引用。
写真(右)1946年7月16日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス港、ターミナルアイランド(Terminal Island)、臨時ドックを作り、そこで設置されたヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇:胴体に左右主翼が取り付けられ、左右主翼の左右の浮舟フロート(ポンツーン)が取り付けられ、その位置にドックが建設されて、海水が侵入しないように扉が閉じられている。手前には、進水用の池に水をためている。これは、ドックに流入する海水を少しずつ注入するためである。左右主翼下の浮舟フロートを取り付ける足場が組まれている。エンジンは付いていないので、取り付け部分はカバーされている。尾翼の取り付け作業が行われている。尾翼を90度回転させて、胴体尾部に接合する。エンジン部分にはカバーがかけられている。
Aerial photograph of Hughes' Hercules flying boat aircraft, Los Angeles (Calif.), July 16, 1947
Description
Howard Hughes' flying boat docked near the waters of Los Angeles Harbor, taken on July 16, 1947.
Date
1947-07-16
Date Digitized
2012-09-11 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000350
Physical Identifier
0321_0336引用。
写真(右)1946年10月13日、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス港、ターミナルアイランド(Terminal Island)、臨時ドックで組立が進捗中のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇:尾翼に足場の付いた整備台を組み立てて、方向舵を取り付けている。水平尾翼にも整備台があるので昇降舵も取り付けているようだ。左右主翼のエンジンに整備台があり、エンジンは据付けられているが、プロペラはない。胴体・主翼つなぎ目にカバーが掛けられている。機首コックピット前にカバーが掛けられている。 Aerial photograph of Hughes Flying Boat ready for tests, Terminal Island, California, October 13, 1946
Creator: Acme Newspicture (New York, N. Y.)
Date
1946-10-13
Description
Press Release attached to photo: "HUGHES HERCULES READY FOR TESTS. LONG BEACH, CAL. An aerial view shows Howard Hughes' giant plywood seaplane Hercules ready for taxi tests at Long Beach. The initial flight of the plane, which cost $20,000,000 and will seat 700 persons, will not be attempted until early in 1947. ACME 10/13/46." Los Angeles Harbor, Terminal Island are now known as Long Beach.
.写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
whh000383
Physical Identifier
0321_0408引用。
写真(右)1946年6月以降、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス港、ターミナルアイランド(Terminal Island)、臨時ドックを作り、そこで据え置く作業中のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇:左右主翼、浮舟フロート、尾翼、エンジンが据え付けられ、初飛行に向けて、ドックが整備された。左右主翼の左右の浮舟フロート(ポンツーン)が取り付けられ、その位置にドックが建設されて、海水が侵入しないように扉が閉じられていて、フロートが海面下のドックに収まった状態になっている。周囲も舗装された。 Description
The "Flying Boat" (HK-1) docked at the Los Angeles Harbor, 1947.
Date
1946
Description
Aerial view of Hughes HK-1, Flying Boat. The plane was designed and built by Howard Hughes; it it shown near completion at its graving dock at Terminal Island in the Los Angeles Harbor. Transcribed from note on back of photo: "World's largest airplane--After Ground tests here the plane will undergo extensive water-taxi tests."
.写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
Digital ID
whh000167
Physical Identifier
0321_0157引用。
写真(右)1946年6月以降、アメリカ、飛行艇特設格納庫に収容されたヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇:格納庫の中で整備・点検作業を続けた。1947年11月2日初飛行したが、それ以前に、陸上での移動ができないために、沿岸部まで,胴体、主翼、尾翼などが分解されて運搬された。沿岸で最終組み立てがなされたのである。左右主翼の左右の浮舟フロート(ポンツーン)が取り付けられ、その位置にドックが建設されて、海水が侵入しないように扉が閉じられている。エンジンはなく、その開口部がカバーで閉鎖されている。全幅 97.51 m、全長 66.65 m
全高 24.18 mもあった。 English: Spruce Goose construction.
Date
Unknown date
Source
www.flickr.com/ photos/ sdasmarchives/
Author
Unknown author
Permission
(Reusing this file)
Published by San Diego Air and Space Museum with men 写真はWikimedia Commons, Category:Hughes H-4 Hercules File:Spruce Goose.jpg引用。
写真(右)1946年6月以降、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス港、ターミナルアイランド(Terminal Island)、臨時ドックを作り、そこで据え置く作業中のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇の航空写真:左右主翼にエンジンとプロペラが取り付けられている。浮舟フロート、尾翼、エンジンが据え付けられ、初飛行に向けて、ドックが整備された。フロートも海面に浮いた状態になっている。周囲も舗装された。 Photograph of Howard Hughes' Hercules, Long Beach, California, circa 1946
Date
1946
Description
Aerial view of Hughes HK-1, Flying Boat. The plane was designed and built by Howard Hughes; it it shown near completion at its graving dock at Terminal Island in the Los Angeles Harbor. Transcribed from note on back of photo: "World's largest airplane--After Ground tests here the plane will undergo extensive water-taxi tests."
.写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
whh001416
Physical Identifier
0373_1124引用。
写真(右)1946年6月以降、アメリカ、カリフォルニア州ロサンゼルス港、ターミナルアイランド(Terminal Island)、臨時ドックを作り、そこで据え置く作業中のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇:左右主翼、浮舟フロート、尾翼、エンジンが据え付けられ、4翅プロペラもついている。初飛行に向けて、ドックが整備された。フロートも海面に浮いた状態になっている。周囲も舗装された。機体全体を覆う格納庫の支柱はまだできていない。 Date
1946
Description
Aerial view of Hughes HK-1, Flying Boat. The plane was designed and built by Howard Hughes; it it shown near completion at its graving dock at Terminal Island in the Los Angeles Harbor. Transcribed from note on back of photo: "World's largest airplane--After Ground tests here the plane will undergo extensive water-taxi tests."
.写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
Digital ID
whh000268
Physical Identifier
0321_0294引用。
写真(右)1947年8月8日、アメリカ、ワシントンD.C.、オーウェン・ブリュスター(Owen Brewster)委員長に上院戦争調査委員会(Senate War Investigating Committee)で審問を受け、供述するハワード・ヒューズ(Howard Hughes):
Photograph of Howard Hughes at hearing, Washington, August 08, 1947
Description given with photo: ""As Hughes Dropped ""Blackmail"" Charge - Washington, D.C., Howard Hughes, multi-millionaire air-plane builder, left, is shown leaning over the council table as he agreed to call of his ""Blackmail"" feud with Senator Owen Brewster at the end of today's heated session of the Senate Subcommittee's hearing of Hughes' wartime aircraft contracts. Committee members seated at the table (right) are: left to right: Senators J. Howard McGrath (D), Rhode Island: Claud Pepper (D), Florida: Homer Ferguson (R), Mich., chairman, and John J. Williams (R) del. spectators, reporters and photographers crowd around the committee table. Photograph by N.K. Benson 8/8/47."" Another description given with photo: ""Committee Closes Books On Hughes' Charges, Washington: Howard Hughes (right) exchanges remarks across the table with Sen. Homer Ferguson (R-Mich.), left, chairman of the Senate War Investigating Subcommittee, after the latter announced that the committee had closed its books on the inquiry into Hughes' charge that Sen. Owen Brewster attempted to ""blackmail"" him. Sitting next to Sen. Ferguson is committee member Sen. John J. Williams (R-Dela.), and standing directly behind Sen. Williams is Sen. Brewster (R-Maine), smiling broadly. Credit (ACME) 8/8/47.""
" Date
1947-08-08. 写真は,University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001576
Physical Identifier
0373_1283引用。
ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は、1947年8月8日、アメリカ、ワシントンD.C.で、オーウェン・ブリュスター(Ralph Owen Brewster: 1888-1961)委員長の下に上院戦争調査委員会(Senate War Investigating Committee)で審問を受けた。ハワード・ヒューズ(Howard Hughes)は、共和党・上院議員オーウェン・ブリュスターを委員長とする委員会から、戦時中のヒューズXF-11高速偵察機など兵器開発の経費4000万ドルの受給について不正を疑われ、査問を受けさせられたのである。
写真(右)1947年11月1日、アメリカ、カリフォルニア州、ロングビーチの海上に引き出すために特設ドックに注水が始まった。右手のヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602)が浮き始めるところ。:海面よりも低い位置にあるので、徐々にドックに注水し、海面と同じ推移になってから、飛行艇を海面に出す。滑り台式の進水ではない。 Creator: Acme Newspicture (New York, N. Y.)
Date
1947-11-01
Description
Description given with photo: "Float Hughes Flying Boat, San Pedro, Calif.: Water pours into Howard Hughes' mammoth drydock as the millionaire plane builder prepares to float his giant plywood flying boat on November 1st. The nose of the 200-ton craft can be seen at right. In upper right are three of the four right wind engines. Credit Line (ACME) 11/04/47."
Date Digitized
2013-12-19 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
whh001623
Physical Identifier
0373_1329引用。
写真(右)1947年11月前後、アメリカ、飛行艇格納庫の前に引き出されて整備を受けているヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602): 全幅: 97.51 m
全長: 66.65 m
全高: 24.18 m、空虚重量250,000 ポンド (113,398 kg)の巨大飛行艇H-4は、陸上移動ができないために、沿岸部まで運搬され、そこで最終組み立てがなされた。飛行艇胴体上の特設監視塔にハットを被った長身のハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.)も乗っている。 Hughes H-4 Hercules
Catalog #: 15_001425
Title: Hughes H-4 Hercules
ADDITIONAL INFORMATION: Hughes H-4 Hercules. More commonly known as the ""Spruce Goose"".
Collection: Charles M. Daniels Collection Photo
Album Name: U.S Manufacturers IV, G to L
Page #: 18
Tags: Hughes H-4 Hercules
PUBLIC COMMONS.SOURCE INSTITUTION: San Diego Air and Space Museum Archive
写真は, San Diego Air and Space Museum Archive 引用。
写真(右)1947年11月1日、アメリカ、カリフォルニア州、ロングビーチの海上に引き出され海上滑走タキシングテストを行うヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602):機首右側の搭乗口の扉が開いているが、そこにボートがつけようとして、ロープを取っている。胴体コックピット後方上面の特設監視塔には、長身のハワード・ヒューズ(Howard Hughes)がハットを被ったスーツ姿で立っているようだ。ただし、H-4の初飛行は、ヒューズ自らが操縦桿を取った。 Title
Aerial view of Hughes Flying boat launched, November 1, 1947, in preparation for the historic test flight, November 2 , 1947
Description
Aerial view of Hughes Flying boat. Press release attached to back of photo: ""LAUNCHING WORLD'S LARGEST PLANE The Hughes Flying boat was launched for the first time November 1, 1947. After the three concrete docks, one containing the hull and two the wing pontoons, were pumped with sea water to the outside level, gates were lowered and the Flying Boat was carefully towed forward by tractors, and by boats as the tail cleared the dock. During taxi tests the following day Howard Hughes made a surprise flight of a mile."" Stamped on back of photo: ""Hughes Aircraft Photo"" and the date ""Nov 1 1947."" Los Angeles Harbor, Terminal Island are now known as Long Beach.
Date
1947-11-01
Date Digitized
2012-09-14 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000394
Physical Identifier
0321_0418引用。
The Spruce Goose and its journey to McMinnville, OR The Spruce Goose and its journey from Long Beach, CA to its new home in McMinnville, OR at the Evergreen Aviation & Space Museum
Hughes' H-4 Hercules Flies! (1947) | ootage of the famous flight of Howard Hughes's flying boat, the H4 Hercules! It flew for about a mile at an altitude of 70 feet over Long Beach Harbor. Hughes wanted to prove his airplane was no "Spruce Goose" ...that it really could fly. And indeed, he shocked the world when he pulled back on the yoke that day. The Hercules maintained itself as the airplane with the largest wingspan until the Stratolaunch was unveiled in 2019! But it still holds the record as the world's largest flying boat.
写真(右)1947年11月2日、アメリカ、カリフォルニア州ロスアンゼルス港、ヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602):周囲には、見物・視察に来た人々を乗せた小型艇が泊っている。上空には、観測・偵察用の飛行機が飛んでいる。ハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.)の操縦、初飛行し1km弱、海面上を離れたあとの写真かもしれない。 Photograph of the Hughes HK-1 Flying Boat during its test flight, Los Angeles Harbor, November 2, 1947
Description
Howard Hughes HK-1, Flying Boat, test flight in the Los Angeles Harbor with ships, boats and observation planes visible.
Date
1947-11-02
Date Digitized
2012-08-03 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000230
Physical Identifier
0321_0217引用。
写真(右)1947年11月2日、アメリカ、カリフォルニア州、サンペドロ(San Pedro)の海上をタキシングするヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602)後方上面:飛行艇の操縦席コックピットではハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.)が操縦していたが、初飛行とはいっても数十秒の間、海面から浮き上がっただけで1km弱しか海面上を離れていなかった。初飛行後の撮影だとすれば、格納庫のあるターミナルアイランドへタキシングして戻るところであろう。低速なので、波があまりあがっていない。 Publicity photographs of Howard Hughes and Hughes aircraft and clippings about technical drawings of Hughes aircraft: photograph album, image 023
Publisher
University of Nevada, Las Vegas. Libraries
Publicity photographs of Howard Hughes and Hughes aircraft and clippings about technical drawings of Hughes aircraft: photograph album .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
pho034471-023
引用。
写真(右)1947年11月2日、アメリカ、カリフォルニア州、サンペドロ(San Pedro)の海上をから離水したヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602):。初飛行後の撮影だとすれば、格納庫のあるターミナルアイランドへタキシングして戻るところであろう。低速なので、波があまりあがっていない。飛行艇の操縦席コックピットではハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.)が操縦していたが、初飛行とはいっても数十秒の間、海面から浮き上がっただけで1km弱しか海面上を離れていなかった。 Publicity photographs of Howard Hughes and Hughes aircraft and clippings about technical drawings of Hughes aircraft: photograph album, image 022
Publicity photographs of Howard Hughes and Hughes aircraft and clippings about technical drawings of Hughes aircraft: photograph album .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital ID
pho034471-022
引用。
写真(右)1947年11月2日、アメリカ、カリフォルニア州、サンペドロ(San Pedro)の海上を滑走タキシングするヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602):飛行艇コックピットではハワード・ヒューズが操縦しているはずだ。初飛行後の撮影だとすれば、格納庫のあるターミナルアイランドへタキシングして戻るところであろう。低速なので、波があまりあがっていない。 Title
Photograph of Howard Hughes' Flying Boat, San Pedro, California, November 02, 1947
Description
Description given with photo: ""Flying Boat Takes Off - Pedro, Calif. : With all eight motors roaring, Howard Hughes' giant plywood flying boat skims across the surface of Los Angeles harbor at 95 miles per hour on November 2nd. Shortly afterward, Hughes lifted the plane into the air for an unscheduled half-mile flight. Credit Line (ACME) 11/04/47.""
Date
1947-11-02
Date Digitized
2013-12-19 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001672
Physical Identifier
0373_1383引用。
写真(右)1947年11月2日、アメリカ、カリフォルニア州、サンペドロ(San Pedro)の海上を滑走タキシングするヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602):飛行艇の操縦席コックピットではハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.)が操縦しているはずだ。観測用のヘリコプターが随伴して上空を飛んでいる。 Title
Photograph of Howard Hughes' Flying Boat, San Pedro, California, November 02, 1947
Description
Description given with photo: ""Flying Boat Put To Test - San Pedro, Calif. : Howard Hughes pilots his much-publicized flying boat on the first of a series of taxi runs in Los Angeles harbor on November 2nd. Shortly afterward, the millionaire plane builder took the giant ship up on a surprise half-mile flight. Credit Line (ACME) 11/04/47.""
Date
1947-11-02
Date Digitized
2013-12-19 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh001671
Physical Identifier
0373_1381引用。
写真(右)1947年11月2日、アメリカ、カリフォルニア州、サンペドロ(San Pedro)の海上をから離水したヒューズ(Hughes)H-4 ハーキュリーズ (Hercules)"Spruce Goose"飛行艇(登録コード:NX37602):飛行艇の操縦席コックピットではハワード・ロバード・ヒューズ・ジュニア(Howard Robard Hughes Jr.)が操縦していたが、初飛行とはいっても数十秒の間、海面から浮き上がっただけで1km弱しか海面上を離れていなかった。 Title
Photograph of Howard Hughes' Flying Boat, San Pedro, California, November 02, 1947
Description
Description given with photo: ""Flying Boat Put To Test - San Pedro, Calif. : Howard Hughes pilots his much-publicized flying boat on the first of a series of taxi runs in Los Angeles harbor on November 2nd. Shortly afterward, the millionaire plane builder took the giant ship up on a surprise half-mile flight. Credit Line (ACME) 11/04/47.""
Date
1947-11-02
Date Digitized
2013-12-19 .写真は, University of Nevada, Las Vegas. Libraries Digital Identifier
whh000281
Physical Identifier
0321_0305引用。
写真:1929年12月20日、ドイツ、ドルニエ(Dornier)Do-X輸送飛行艇;ブローム・ウント・フォス(Blohm & Voss)BV-222六発大型飛行艇より12年も古いドルニエDo-X 12発巨人型飛行艇は、シーメンス社のジュピター・カーチス・ライト(Jupiter-Curtis-Wright)エンジン525馬力12基を流線型ナセルに縦列串型(タンデム)配置し合計 6600馬力を発揮できた。 Photographer:
Photographisches Institut der ETH Zürich
Title:
Flugschiff Dornier Do. X
Caption:
Besteller: Leopold Karner, ETH-Professor für Baustatik, Hoch-und Brückenbau in Holz und Eisen. Reproduktion eines Papierabzugs
Dating:
20.12.1929
Physical Description:
Reproduction photography : glass-plate negative
Format:
9 x 12 cm
Categories:
ETH, Photographical Institut, Photographisches Institut der ETH Zürich, Plans + Sketches, 1929, Airships, Dornier DO X, Product photography
Record Name:
PI_29-B-0278.
写真はETH-Bibliothek Zürich・PI_29-B-0278引用。
写真(右)1935年7月,フランス、ラテコエール 521(Latécoère 521)六発旅客飛行艇:初飛行は1935年1月10日で、大西洋横断旅客飛行艇として登場した大型機で、発動機6基を搭載、内側2基は串形タンデム式の搭載のために、一見すると四発機に見える。1機のみしか生産されていない。全長31.62 m、全幅49.31 m、翼面積330 m2、全備重量:37,933 kg、最高速力247 km/h、航続距離3,900 km。
English: Late 521 photo from L'Aerophile July 1935
Date 1 July 1935
Author L'Aerophile magazine
写真は,Category:Latécoère 521 File:Late 521 photo L'Aerophile July 1935.jpg引用。
写真(右)1942-1944年、ブローム・ウント・フォス (Blohm & Voss )Bv 222V-7 (C-07)六発大型飛行艇「ヴィーキング」"Wiking".試作7号機(TB+QL);ユンカース ユモJumo207Cディーゼルエンジン(1,000馬力)6基を装備したV7試作7号 (TB+QL)は、1943年4月1日に初飛行を行ったが、C型の原型となった。離陸最大重量50,000 kg、航続距離6,100 km。BV222飛行艇の量産型はC型で、量産型はC-09、C-010、C-011、C-12、C-13の4機のみ。 Ray Wagner Collection Image
PictionID:43932903 - Catalog:16_005040 - Title:Blohm & Voss Bv 222V-7 Nowarra photo - Filename:16_005040.TIF - - - - - - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation
写真はFlikers, SDASM Archives Catalog: 16_005040引用。
ブローム・ウント・フォス(Blohm & Voss)BV 238 V1飛行艇(登録コード:RO+EZ) の諸元
搭乗員:12名 全長:43.36 m、全幅:60.17 m 、全高:12.80 m 翼面積:360平方メートル 空虚重量:5万4,700 kg 総重量:9万0,000 kg 発動機:ダイムラー・ベンツDB 603G 12気筒液冷エンジン1,900 馬力6基 最高速力:425 km/h、巡行速度:350 km/h 着水速度:143 km/h 実用常用限度:7,300 m 航続距離: 6,620 km
写真(右)1938-1939年頃、アメリカ、カリフォルニア州サンフランシスコ湾、トレジャーアイランド(Treasure Island)のボーイング(Boeing)314四発飛行艇;1938年6月7日初飛行。12機が生産された。 三尾翼式のために、高さを抑えながら、垂直尾翼の面積を確保することができた。トレジャーアイランドは、長さ5,520 フィート、幅3,410 フィートの人工島で、1936–37年に造成された。 ゴールデンゲート国際展覧会(Golden Gate International Exposition :GGIE)が1939年と1940年に開催されている。後方の架橋は、サンフランシスコ=オークランド湾大橋(San Francisco-Oakland Bay Bridge)で、1936年11月12日に、鉄道・道路併用の架橋として竣工した。 Boeing314An18602april39 copyXX
Date 31 October 2007, 13:07
Source Boeing314An18602april39 copyXX
Author Bill Larkins
写真はWikimedia Commons, Category:Boeing 314 of Pan American Airways File: Boeing314 An18602april39 copyXX (4454794075).jpg引用。
ボーイング(Boeing)314四発飛行艇の諸元
乗員Crew: 11名(客室乗務スチュワード2名を含む)
乗客Capacity: 68名(昼間飛行)/ 36名(夜間寝台飛行)/ 貨物・郵便4,536 kg
全長Length: 106 ft (32 m)
全幅Wingspan: 152 ft (46 m)
全高Height: 20 ft 4.5 in (6.210 m)
空虚重量Empty weight: 48,400 lb (21,954 kg)
総重量Gross weight: 84,000 lb (38,102 kg)
燃料Fuel capacity: 5,408 US gal (4,503 imp gal; 20,470 L)
発動機Powerplant: 4 × ライト(Wright) 709C-14AC1ツインサイクロン(Twin Cyclone)空冷14気筒エンジン1,600 hp (1,200 kW) プロペラPropellers: 3-羽ハミルトンスタンダード(Hamilton Standard)フル・フェザー定速回転プロペラ
最高速力Maximum speed: 210 mph (340 km/h, 180 kn)/ 6,200 ft (1,890 m)
巡行速力Cruise speed: 188 mph (303 km/h, 163 kn) / 66.5% 出力/ 11,000 ft (3,353 m)
航続距離Range: 3,685 mi (5,930 km, 3,202 nmi) /過重状態 4,900 mi (4,258 nmi; 7,886 km)
2023年3月15日公開の鳥飼研究室へのご訪問ありがとうございます。データ引用の際は,出所を明記するか,リンクをしてください。
連絡先:
torikai007@yahoo.co.jp
〒259-1292 神奈川県平塚市北金目4-1-1 東海大学HK社会環境課程 鳥飼 行博 TORIKAI Yukihiro, HK,Toka University,4-1-1 Kitakaname,Hiratuka,Kanagawa,Japan259-1292 Fax: 0463-50-2078
Thank you for visiting our web site. The online information includes research papers, over 10,000 photos and posters published by government agencies and other organizations. The users, who transcribed thses materials from TORIKAI LAB, are requested to credit the owning instutution or to cite the URL of this site. This project is being carried out entirely by Torikai Yukihiro, who is web archive maintainer.