1942年,アメリカ中部、ネブラスカ州、州都リンカーンの街並みと乗用車:1940年のリンカーン市の人口は 8万1,984人と小規模な州都だったが、自動車交通が発達していたことが分かる。Title Lincoln, Nebraska;Contributor Names Vachon, John, 1914-1975, photographer Created / Published [1942] Medium 1 slide : color. Call Number/Physical Location LC-USF35-266 [P&P]Source Collection Farm Security Administration - Office of War Information color slides and transparencies collection (Library of Congress)
1940年10月、ニューメキシコ州、トウモロコシ自作農(ホームステッド): Jack Whinery and Jim Norris, homesteaders, looking at roots of stalk of corn, Pie Town, New Mexico; Contributor Names Lee, Russell, 1903-1986, photographer Created / Published 1940 Oct. 1940年10月、ニューメキシコ州、トウモロコシ自作農の収穫作業:Gathering corn in the field, Pie Town, New Mexico; Contributor Names Lee, Russell, 1903-1986, photographer Created / Published 1940 Oct.
1943年3月、カンザス州、穀物倉庫:ベルトコンベアーを装備した大型食糧倉庫が整っていた。The giant 10 million bushel grain elevator of the Santa Fe R.R., Kansas;Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 March
1941年7月、アイダホ州、穀物保管・積載所:Grain elevators, Caldwell, Idaho: Summary Photograph shows Caldwell Flour Mills building.Contributor Names Lee, Russell, 1903-1986, photographer Created / Published 1941 July 列車に穀物を積み込む。
1941年12月、カリブ海、プエルトリコ東、アメリカ領バージン諸島、サトウキビ畑(バージン諸島): Cultivating sugar cane of the Virgin Islands Company land, vicinity of Bethlehem, St. Croix
Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1941 Dec.
1941年12月、カリブ海、プエルトリコ東、アメリカ領バージン諸島、ロバによる耕起:Farm Security Administration borrower plowing his garden with one of the few plows used on the island, vicinity of Frederiksted, St. Croix, Virgin Islands;Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1941 Dec.
1940年10月、コロラド州、スネフェルズ山と農地 Farmland in the vicinity of Mt. Sneffels, Ouray County, Colorado;Contributor Names Lee, Russell, 1903-1986, photographer Created / Published 1940 Oct.
1942年6月、ニュージャージー州、農薬散布用の複葉機:Low flying planes from which dust or insecticide is spread onto crops by men who "follow the season" up the east coast, Seabrook Farm, Bridgeton, N.J.;Contributor Names Collier, John, Jr., 1913-1992, photographer Created / Published 1942 June
イタリア系移民の温室栽培:Nick Grillo, as a boy in Italy, dreamed of America and its opportunity, Southington, Connecticut. He saved enough money for boat passage to this country. Today, after 22 years, he is one of the world's outstanding flori-culturists, developer of the famous "Thornless Rose," an age-old dream of his craftContributor Names Jacobs, Fenno, 1904-1975, photographer Created / Published 1942 May
1942年6月、カリフォルニア州、TVAのダム建設(TVA Link):大恐慌の中,ニューディール政策の一環として1933年にTennessee Valley Authorityを設立し,水力電力開発,灌漑整備による農地拡大など大規模開発計画をたてた。Shasta dam under construction, California;Contributor Names Lee, Russell, 1903-1986, photographer Created / Published 1942 June
1942年6月、テネシー州セビア郡、TVAのダグラス・ダム建設で、クレーを操縦する労働者:Crane operator at TVA's Douglas Dam, Tennessee:Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June President Franklin D. Roosevelt signs the TVA Act on May 18, 1933.
1942年6月、テネシー州、TVA建設労働者:1942年初頭,飛行機の原料となるアルミニウムを増産するために発電能力向上が不可欠となった。そこで,TVAでも12ヵ所のダムを建設し,水力発電を増やすこととした。このため2万8000人が雇用された。"Big Pete" Ramagos, rigger at work on dam (TVA) Douglas Dam, Tenn.Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June
1942年6月、テネシー州、TVA建設の溶接工:Welder at work on Douglas Dam, Tenn. (TVA):Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June
1942年6月、テネシー州、TVAのダム建設現場 Carpenter at work on Douglas Dam, Tennessee (TVA)Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June
1942年6月、テネシー州、TVAのダグラス・ダム建設現場で働くトラック運転手 Truck driver at TVA's Douglas Dam, Tennessee:Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June
1942年6月、テネシー州、TVAのチャタヌーガ・ダムの水力発電用変圧器:Transformer at TVA's Chickamauga Dam near Chattanooga, Tenn.Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June
1942年6月、テネシー州、TVAのチャタヌーガ・ダムの水力発電所からの高架送電線の鉄塔:Transmission towers in the switchyard of TVA's Chickamauga Dam, near Chattanooga, Tenn.Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June
1942年6月、テネシー州、TVAのチャタヌーガ・ダムの水力発電所からの高架送電線の鉄塔:Transmission towers in the switchyard of TVA's Chickamauga Dam, near Chattanooga, Tenn.Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June
1941-1943年、フィラデルフィア資源回収委員会のポスター:紙類・ゴム・金属回収のような節約運動はDanforth大学のような名門校でも行われた。Save scrap for victory! Save metals, save paper, save rubber, save rags. Summary Poster for the Philadelphia Salvage Committee encouraging scrap drives to aid the war effort.Contributor Names Federal Art Project, sponsor Created / Published [Pennsylvania] : Penna Art WPA, [between 1941 and 1943]
1942年10月、モンタナ州ビュッテ、スクラップ置場 Scrap and salvage depot, Butte, Mont. Contributor Names Lee, Russell, 1903-1986, photographer Created / Published 1942 Oct. .
1942年10月、モンタナ州ビュッテ、スクラップ置場 Scrap and salvage depot, Butte, Mont. Contributor Names Lee, Russell, 1903-1986, photographer Created / Published 1942 Oct. .
1941年11月、オハイオ州ヤングスタウン、レパブリック。スチール社の製鉄所の溶鉱炉:五大湖沿岸の鉄鉱石を活用した製鉄。日本・ドイツと異なり,米国もソ連も軍需生産のための資源に恵まれていた。A scene in a steel mill, Republic Steel, Youngstown, Ohio. Molten iron is blown in an Eastern Bessemer converter to change it to steel for war essentialsContributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1941 Nov.
1943年5月、オハイオ州サンダスキー、ペンシルベニア鉄道の石炭積載施設:五大湖・運河による水運を利用し,石炭の船舶輸送をする。これは船舶に石炭を積み込む施設。内陸水運のため,潜水艦の攻撃は心配する必要がなかった。Loading coal into a lake freighter at the Pennsylvania Railroad docks, Sandusky, Ohio Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 May
1942年11月、ユタ州、銅鉱山現場:Carr Fork Canyon as seen from "G" bridge, Bingham Copper Mine, Utah Contributor Names Feininger, Andreas, 1906-1999, photographer Created / Published 1942 Nov.
1942年、ネブラスカ州、州都リンカーン市の街中を走る乗用車:Title [Eagle Fruit Store and Capital Hotel], Lincoln, Nebraska;Summary Photograph shows Hotel Capital above Eagle fruit store. Awning sign: Groceries, Cold Meats, Fruit; Make mine Falstaff Beer.Contributor Names Vachon, John, 1914-1975, photographer Created / Published [1942]
1940年3月、テキサス州、サンアンジェロのファット・ストック・ショー(「太らせた家畜の競り」)に集まった人々の乗用車:農家や家畜商人たちは自動車を保有していて、家畜の競りには乗用車でやってきていたので、駐車場が整備されていた。Parked cars at the San Angelo Fat Stock Show. San Angelo, Texas:Contributor Names Lee, Russell, 1903-1986, photographer Created / Published 1940 Mar.
1940年12月、ルイジアナ州、アレクサンドリア近くの自動車専用道路に駐車している建設労働者たちの乗用車:建設労働者であっても当時のアメリカ人は乗用車を保有していて、仕事にマイカー通勤していた。そこで、駐車場が整備されていた。Parked Cars of construction workers parked along highway by entrance to Camp Claiborne. Near Alexandria, Louisiana;Contributor Names Wolcott, Marion Post, 1910-1990, photographer Created / Published 1940 Dec.
1943年3月、ニューメキシコ州ボーン、トぺカ=サンタフェ間を運航した5000クラスのアチソン蒸気機関車:Vaughn, New Mexico. One of the 5000 Class Atchison, Topeka and Santa Fe Railroad freight locomotives about to leave on the run to Clovis, New MexicoContributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 Mar.
1942年12月、イリノイ州シカゴ、ノースウェスタン鉄道会社の整備修理工場に並んだ蒸気機関車:Chicago, Illinois. In the Chicago and Northwestern locomotive repair shop:Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1942 Dec.
1942年12月、イリノイ州シカゴ、ノースウェスタン鉄道会社の整備修理工場で分解整備されている2800クラス蒸気機関車:Chicago, Illinois. A locomotive of the 2800 class being repaired at the Chicago and Northwestern Railroad locomotive shopsContributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1942 Dec.
1943年3月、イリノイ州シカゴ、トぺカ=サンタフェ間を運航した蒸気機関車の整備:これから移動して車輪を取り付ける。:Topeka, Kansas. Lifting an engine with the eighty-ton cranes at the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railroad locomotive shops. This locomotive will be carried to another part of the shop to be wheeled Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 Mar.
1943年3月、イリノイ州シカゴ、トぺカ=サンタフェ間を運航したでぃぜる機関車:これから移動して車輪を取り付ける。:Sibley, Missouri. Passing one of the diesel passenger locomotives of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railroad:Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 Mar.
1943年4月、アイオワ州クリントン、ノースウェスタン鉄道会社のHクラス蒸気機関車の汚れを高圧洗浄機を使って落とすシヴァ―婦人:彼女は、母を支えている。その上、義理の息子はアメリカ陸軍に入隊している。Mrs. Viola Sievers, one of the wipers at the roundhouse giving a giant "H" class locomotive a bath of live steam, Clinton, Iowa. Mrs. Sievers is the sole support of her mother and has a son-in-law in the Army:Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 April
1943年4月、アイオワ州クリントン、巨大なHクラス蒸気機関車の清掃作業に従事するエリビア・シーマッタ―婦人:C. & N.W. R.R., women wipers at the roundhouse cleaning one of the giant "H' class locomotives, Clinton, Iowa Summary Photograph shows Marcella Hart at left, Mrs. Elibia Siematter at right. Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 April
1943年4月、アイオワ州クリントン、Hクラス蒸気機関車の清掃作業:C. & N.W. R.R., women wipers employed at the roundhouse cleaning one of the giant "H" class locomotives, Clinton, Iowa:Summary Photograph probably shows Mrs. Marcella Hart and Mrs. Viola Sievers. Compare to USW36-639.Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 April
1943年4月、アイオワ州クリントン、ノースウェスタン鉄道会社のHクラス蒸気機関車の汚れを落とす清掃婦:Women wipers of the Chicago and North Western Railroad cleaning one of the giant "H" class locomotives, Clinton, Iowa. Mrs. Marcella Hart and Mrs. Viola Sievers:Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 April
1943年4月、アイオワ州クリントン、Hクラス蒸気機関車の汚れを落とすドロシー・ルーク婦人:C. & N.W. R.R., Mrs. Dorothy Lucke, employed as a wiper at the roundhouse, Clinton, Iowa:Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 April
1943年3月、テキサス州アマリーリョ、鉄道管理職員:運行管理事務室:Yardmaster in railroad yards, Amarillo Texas Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 March 兵士として動員されるよりも,銃後で労働者として兵器生産に従事するほうが得だと考えたものもいた。いずれにせよ,兵役適齢者を全員徴兵するわけには行かない。そこで,米国では選抜徴兵制(籤引き)が行われた。
1943年2月、インディアナ・ハーバーベルトラインで鉄道交換作業に従事するダニエル・セニス:ポイント切換え作業 Daniel Senise throwing a switch while at work in an Indiana Harbor Belt Line railroad yard Contributor Names Delano, Jack, photographer Created / Published 1943 Feb.
戦時急造標準船(Liverty Ship)「ジェレマイア・オブライエン」 1941年 1942年1月3日にルーズベルト大統領は3億5000万ドルの船舶増強計画を打ち出した。「リバティー船」と総称される戦時急増標準船は,1942年9月27日以降,2710隻が続々と進水した。1席200万ドル以下で2500馬力,11ノット,貨物9000トンを運搬できる。 Liberty Ship S.S. Jeremiah O'Brien, San Francisco, CaliforniaContributor Names Highsmith, Carol M., 1946-, photographer Created / Published [between 1980 and 2006] Subject Headings - United States--California--San Francisco - America - D-Day - S.S. Jeremiah O'Brien - World War II
1943年2月、カリフォルニア州ターミナルアイランド、戦時標準戦リバティー船の建造:リバティー船は,ブロック工法と(リベットではなく)広範な溶接を導入して生産性を高めた。California shipbuilding yards, Terminal Island, California. Building Liberty shipsContributor Names Rosener, Ann, photographer Created / Published 1943 Feb.
1942年、カリフォルニア州ミリントン、戦時標準戦リバティー船の建造:リバティー船は,ブロック工法と(リベットではなく)広範な溶接を導入して生産性を高めた。California Shipbuilding Corporation, Wilmington, California. Row of Liberty ships in various stages of completionCreated / Published 1942 Apr. Subject Headings - United States--California--Los Angeles County--Wilmington
1943年2月、カリフォルニア州ターミナルアイランド、戦時標準戦リバティー船の建造:リバティー船は,ブロック工法と(リベットではなく)広範な溶接を導入して生産性を高めた。California shipbuilding yards. Terminal Island, California. Building Liberty shipsContributor Names Rosener, Ann, photographer Created / Published 1943 Feb.
1942年6月、テネシー州チャタヌーガ、コンビューション重機社の造船所、金属溶接工 リバティー船は全米17ヵ所の造船所で2710隻が建造された。200隻以上建造した主な造船所は,カリフォルニア州ターミナルアイランド,リッチモンド,メリー-ランド州ボルチモア,テキサス州ヒューストン,オレゴン州ポートランドである。Welder making boilers for a ship, Combustion Engineering Co., Chattanooga, Tenn.Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June
1942年6月、テネシー州チャタヌーガ、コンビューション重機社の造船所でボイラーを溶接する金属工 Welder making boilers for a ship, Combustion Engineering Co., Chattanooga, Tenn. Contributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June :米国は大戦で1860億ドルを負担し,次の成果をあげた。戦車86,000台 航空機29万6,000機 銃器1500万丁 弾丸400億発 砲弾400万発 艦載機6400機 商船5400隻 海軍艦船6500隻
1942年6月、テネシー州チャタヌーガ、コンビューション重機社の造船所で鋼鉄圧縮機を操作する労働者 リバティー船は,ブロック工法と(リベットではなく)広範な溶接を導入して生産性を高めた。Maintenance man at the Combustion Engineering Co. working at the largest cold steel hydraulic press in the world, Chattanooga, Tenn. This press can shape steel plates several inches in thicknessContributor Names Palmer, Alfred T., photographer Created / Published 1942 June
1942年6月、テネシー州チャタヌーガ、コンビューション重機社の蒸気駆動工作機械:Production. Steam power plant equipment. A vertical boring mill machine welds a groove on a head for a new high-pressure boiler. Steam boilers and other power-house equipment to supplement the hydroelectric installations of the Tennessee Valley Authority (TVA) system are produced in the large Chattanooga shops of the Combustion Engineering CompanyContributor Names Palmer, Alfred T., photographer United States. Office of War Information. Created / Published 1942 June.
1942年6月、テネシー州チャタヌーガ、コンビューション重機社の蒸気駆動工作機械:Production. Steam power plant equipment. Excess metal is chipped away on a welded seam on the inside of a high-pressure boiler drum. Steam boilers and other power-house equipment to supplement the hydroelectric installations of the Tennessee Valley Authority (TVA) system are produced in the large Chattanooga shops of the Combustion Engineering CompanyContributor Names Palmer, Alfred T., photographer United States. Office of War Information. Created / Published 1942 June.
1942年6月、テネシー州チャタヌーガ、コンビューション重機社の蒸気駆動工作機械を操作する労働者:Production. Steam power plant equipment. Oiling a horizontal boring mill used in machining parts for new high-pressure boilers. Steam boilers and other power-house equipment to supplement the hydroelectric installations of the Tennessee Valley Authority (TVA) system are produced in the large Chattanooga shops of the Combustion Engineering CompanyContributor Names Palmer, Alfred T., photographer United States. Office of War Information. Created / Published 1942 June.
American taxpayers spent $186 billion to wage war. The patriotic fervor and hard work on the home front brought astounding results: 86,000 tanks; 296,000 aircraft; 15 million rifles, pistols, and machine guns; more than 40 billion bullets; 4 million tons of artillery shells; 64,000 landing craft; 5400 merchant ships; and 6500 new ships for the U.S. Navy. In May 1940, commentators guffawed when Roosevelt called for production of 50,000 airplanes per year.(→米国における戦時動員
写真(右)1934年頃,アメリカ、パンアメリカン航空マーチン M130(Martin model 130)四発旅客飛行艇チャイナ・クリッパー"China Clipper"(NC14716):1945年1月に「チャイナ・クリッパー」China Clipper (NC14716)は、サンフランシスコ郊外に墜落し失われた。全長27.7m、全幅39.7m、、全備重量:23,701 kg、プラット・アンド・ホイットニー (Pratt & Whitney)R-1830ツインワスプ空冷星形エンジン840馬力4基搭載、最高速力290 km/h、航続距離5150km。 Bilstein_00088 Martin 130 NC14716 Pan American Airlines
Image from the Roger Belstein Collection--Please tag these photos so information can be recorded.---Note: This material may be protected by Copyright Law (Title 17 U.S.C.)--Repository: San Diego Air and Space Museum 写真はSDASM Archives Bilstein_00088 Martin 130 NC14716 Pan American Airlines引用。
Martin M-130 (1935)
The Martin M-130 was a commercial flying boat designed and built in 1935 by the Glenn L. Martin Company in Baltimore, Maryland, for Pan American Airways.
マーチン M-130(Martin model 130)四発旅客飛行艇は、1934年12月30日に初飛行しサンフランシスコ、ハワイ諸島ホノルル、ミッドウェー島、ウェーク島、グアムを経由してアメリカ植民地フィリピンのマニラとの航路を開拓したが3機しか生産されていない。マーチン M-130「チャイナ・クリッパー」China Clipper (NC14716)、「ハワイ・クリッパー」(NC14714)、「フィリピン・クリッパー」Philippine Clipper (NC14715)があった。
写真(右)エジプト(?)、エジプト航空デハビラント(De Havilland)DH 84 ドラゴン(Dragon)複葉輸送機(SU-ABJ:製造番号C/n 6051):乗客:8名、全長10.5 m、全幅14.6 m、高さ3.1 m、翼面積32 m²、空虚重量1,460 kg、全備重量2,490 kg、発動機ジプシークイン エンジン 200 hp(150 kW)2基、最高速力253 km/h、航続距離920 km、上昇限界5,090 m。1938年6月製造のようだが、第二次大戦後もしばらく使用されている。 Hilda Jarmuth Collection Photo
Catalog:Array - Title:Array - Filename:Hilda Jarmuth Collection Photo_00013.TIF - Image from the Hilda Jarmuth Personal Papers. Little is known about Hilda Jarmuth, an early aviatrix who was born on November 22, 1900. She may have been a member of the Ninety-Nines Club, which was founded on November 2, 1929, for the mutual support and advancement of women pilots. She was married to Charles F. Jarmuth in Cook County, Illinois, on June 12, 1923. She was widowed in 1927 when Charles drowned while attempting to rescue her from an undertow. Around 1949, she remarried to his first cousin, Louis T. Jarmuth. While little more is known about her other than she traveled extensively, she passed away in Los Angeles, CA, on July 1, 1976.--Repository: San Diego Air and Space Museum
写真はSDASM Archives PictionID:40983859 - 引用。
写真(右)1940年7月25日、イギリス、第25爆撃飛行隊のブリストル(Bristol)ブレニム (Blenheim)Mk.I型爆撃機:初飛行は、1935年4月12日。全幅 17.17 m、全長 12.12m、翼面積 84.0 m2、自重4,441 kg、総重量 6,532 kg
発動機ブリストル(Bristol) マーキュリー (Mercury)空冷星形9気筒エンジン840 hp2基、
最高速力 418 km/h、航続距離 1810 km、乗員3名、兵装 7.7 mm 機関銃2丁、爆弾搭載量454 kg。 English: RAF Fighter Command 1940
Blenheim Mk IFs of No. 25 Squadron at Martlesham Heath, 25 July 1940. The foreground aircraft is equipped with AI Mk III radar. The squadron was used for night fighter operations.
Date 25 July 1940 (Second World War) Author Press Agency photographer
Part of Ministry of Information Second World War Press Agency Print HU 104652 Imperial War Museums.
. 写真はWikimedia Commons Category:Bristol Blenheim Mk.I of the Royal Air Force File:Bristol Blenheim - Martlesham - RAF Fighter Command 1940 HU104652.jpg引用。
写真(右)1939年-1944年、イギリス、イギリス空軍第14爆撃飛行隊ショート(Vickers)S.29 スターリング (Wellesley)Mk.I型爆撃機:初飛行は、1935年7月19日、胴体形状は。円筒形の大圏構造を採用した。1936–1938年に177機生産。全幅 22.66 m 、全長11.96 m、翼面積 59m2、空虚重量3,066 kg、総重量5,67kg、発動機 ブリストル(Bristol)ペガサス(Pegasus)空冷星型9気筒エンジン925 hp 排気量28 L (690 kW)1基、最高速力 367 km/h,、航続距離 1,960 km、乗員3名、兵装 7.7 mmビッカース(Vickers)機関銃2丁、爆弾搭載量 2,000 ポンド (910 kg)。
English: AIRCRAFT OF THE ROYAL AIR FORCE 1919-1939
The pilot of a Vickers Wellesley of 14 Squadron, Royal Air Force, is assisted with his harness prior to take off from RAF Amman in Transjordan
H(AM) 379 Imperial War Museums
Royal Air Force official photographer
写真はWikimedia Commons Category:Vickers Wellesley File:AIRCRAFT OF THE ROYAL AIR FORCE 1919-1939 H(AM)379.jpg引用。
写真(右)1937-1938年、イギリス東部、ケンブリッジ州アップウッド(Upwood)基地、イギリス空軍第52爆撃飛行隊イギリス空軍第218爆撃飛行隊フェアリー バトル (Fairey Battle)Mk.I 爆撃機:初飛行は1936年3月10日、全長: 12.90 m、全幅:16.46 m、翼面積: 39.2m2、空虚重量: 3,015 kg、最大離昇重量: 4,895kg、ロールスロイス(Rolls-Royce)マーリン(Merlin) II V-12 )液令V12気筒1,030 hp (770 kW)1基、最高速力:414 km/h、航続距離:1,600 km、7.7mm機関銃2丁、爆弾搭載量は最大4,000 lb (1,800 kg)、1937-1940年に2,201機量産、乗員 3名。
English: IWM caption : A Fairey Battle Mk.I of 52 Squadron, Royal Air Force, at RAF Upwood.
Date between 1937 and 1938
H(AM) 179 the Imperial War Museums. .
Author assumed RAF . 写真はWikimedia Commons Category:Fairey Battle File:52 Squadron RAF Fairey Battle at Upwood IWM H(AM) 179.jpg引用。
写真(右)1940年8月、イギリス、田園地帯を低空編隊飛行するイギリス空軍第149爆撃飛行隊ビッカース(Vickers)ウェリントン(Wellington)爆撃機:初飛行は1936年6月15日、全長: 19.68 m、全幅: 25.26 m、翼面積: 、空虚重量: 19,278 kg、最大離昇重量: 29,484 kg、ブリストル(Bristol)ブリストル・ペガサス17 空冷9気筒 1000 hp2基、最高速力:378km/h、航続距離:2,000km、爆弾搭載量は最大 2.041kg。
English: RAF Bomber Command 1940
Vickers Wellington Mk IC bombers of No. 149 Squadron in flight, circa August 1940.
Date between 1939 and 1945. Author Press Agency photographer HU 107812 Imperial War Museums. 写真はWikimedia Commons Category:Handley Page Halifax File:Vickers Wellington - RAF Bomber Command 1940 HU107812.jpg引用。
写真(右)1941年11月21日、イギリス東部、リンカン州ワディントン田園地帯を低空編隊飛行するイギリス空軍第44爆撃飛行隊ハンドレページ (Handley Page)ハンプデン(Hampden)爆撃機:初飛行は1936年7月21日、全長: 17.32 m、全幅:21.08 m、翼面積: 63.9 m2、空虚重量: 5,790 kgkg、最大離昇重量: 10,206 kg、ブリストル(Bristol)ブリストル・ペガサス17 空冷9気筒1,000 hp (750 kW) 2基、最高速力:398 km/h、航続距離:2,770 km、爆弾搭載量は最大4,000 lb (1,800 kg)。 English: Aircraft of the Royal Air Force 1939-1945- Handley Page Hp.52 Hampden and Hereford.
Hampden Mark Is, AE257 KM-X and AE202 KM-K, of No. 44 Squadron RAF based at Waddington, Lincolnshire, in flight. Both aircraft were lost on raids over Germany, AE257 on the night of 21/22 October 1941 flying to Bremen, and AE202 over Hamburg on 26/27 July 1942.CH 3478 Imperial War Museums.
Air Ministry Second World War Official Collection
Subjects Associated people and organisations Royal Air Force, 44 Squadron
Associated places Bremen, Bremen, Germany, Hamburg, Hamburg, Germany, Waddington, Lincolnshire, England, UK
. 写真はWikimedia Commons Category:Handley Page Halifax File:Vickers Wellington - RAF Bomber Command 1940 HU107812.jpg引用。
写真(右)1939年-1944年、イギリス、イギリス空軍第7爆撃飛行隊ショート(Short)S.29 スターリング (Stirling)Mk.I型爆撃機:初飛行は、1939年5月14日、1945年までに2,371機生産。全幅 30.20 m 、全長26.59 、翼面積 136m2、自重22,498 kg、総重量26,943 kg、発動機ハーキュリーズ Mk.XI空冷星型14気筒1,500hp4基、
最高速力 454 km/h、航続距離 3.755 km 、乗員7名、兵装 7.7 mm M1919機関銃8丁、爆弾搭載量6,350kg。
English: Aircraft of the Royal Air Force 1939-1945- Short S.29 Stirling.
Stirling Mark I, N3641 MG-D, of No. 7 Squadron RAF, running up its engines on the ground at Oakington, Cambridgeshire.
Date between 1939 and 1945
CH 3138 Imperial War Museums
Royal Air Force official photographer
Part of Air Ministry Second World War Official Collection
Subjects Associated people and organisations Royal Air Force, 7 Squadron.
写真はWikimedia Commons Category:Short Stirling File:Aircraft of the Royal Air Force 1939-1945- Short S.29 Stirling. CH3138.jpg引用。
写真(右)1943-1944年頃、イギリス、イギリス空軍ハンドレページ(Handley Page)ハリファックス(Halifax)重爆撃機:初飛行は1939年9月24日、全長: 29.59 m、全高: 8.0 m、翼面積: 330.2 m2、空虚重量: 19,278 kg、最大離昇重量: 29,484 kg、ブリストル(Bristol)ハーキュリーズ(Hercules )Mk VI 空冷星形14気筒ロエンジン1204 kW (1615 hp)4基、最高速力:454 km/h、航続距離:爆弾搭載量は最大5897 kg(13,000ポンド)、生産機数6,176機。 English: Halifax Bomber
Source
Canadian Forces
Expired crown copyright. All images made by canadian forces more than 50 years ago.
写真はWikimedia Commons Category:Handley Page Halifax File:Halifax Bomber 7 ExCC.jpg引用。
写真(右)1944年2月10日、イギリス南東部、ロンドン北90キロ、ハンティンドン(Huntingdon)、イギリス空軍第156爆撃飛行隊アブロ(Short)ランカスター (Lancaster)Mk.I型爆撃機:初飛行は、1941年1月9日、1945年までに7,377機生産。全幅 31.09m 、全長21.18m 、翼面積 120m2、自重16,783 kg、総重量28,576 kg、発動機 ロールス・ロイス マーリン XX V型12気筒レシプロエンジン 1,280hp(954 kW)4基、
最高速力 450 km/h、航続距離 4,300 km、乗員7名、兵装 7.62mm ブローニング(Browning)M1919機関銃8丁、爆弾搭載量6,400 kg、生産機数7,377機。
English: Royal Air Force 1939-1945- Bomber Command
King George VI and Queen Elizabeth visited three Pathfinder stations on 10 February 1944. Here they are seen talking to ground crew of No 156 Squadron at Warboys, Huntingdonshire, beneath the imposing bulk of one of the squadron's Lancasters protruding from a T2 hangar.
Date 10 February 1944. CH 12153 Imperial War Museums Associated people and organisations
Elizabeth, Queen, George VI, King, Royal Air Force, 156 Squadron
Associated places
Warboys, Huntingdonshire, England, UK
写真はWikimedia Commons Category:Avro Lancaster File:Avro Lancaster - RAF Warboys - Royal Air Force 1939-1945- Bomber Command CH12153.jpg引用。
写真(右)1945年2月9日、イギリス南東部、ロンドン北90キロ、ケンブリッジ(Cambridgeshire)、メパール (Mepal)、エンジン整備中のイギリス空軍第75ニュージーランド爆撃飛行隊アブロ(Short)ランカスター (Lancaster)Mk.I型爆撃機:胴体下面の爆弾倉は長大で爆弾倉扉は開放状態にある。爆弾搭載量は最大6,400 kg、。
Royal Air Force 1939-1945- Bomber Command
Mechanics working on the port-outer Merlin engine of a No 75 (New Zealand) Squadron Lancaster at Mepal, Cambridgeshire, 9 February 1945.
Date 9 February 1945
Royal Air Force 1939-1945- Bomber Command
Mechanics working on the port-outer Merlin engine of a No 75 (New Zealand) Squadron Lancaster at
Date 9 February 1945
写真はWikimedia Commons Category:Avro Lancaster File:Avro Lancaster - Mepal - Royal Air Force 1939-1945- Bomber Command CH14681.jpg引用。
写真(右)1936年、ドイツ、ドルニエ(Dornier)Do 19V-1重爆撃機試作1号機:1936年10月28日に初飛行し1938年には輸送機に改造された。生産機数3機のみ。全幅35.0m、全長 25.4 m、翼面積 162 m2、自重 11,865kg、全備重量 18,500 kg、発動機 BMW 132空冷倒立9気筒エンジン604 kW (810 hp)4基、最高速力 315 km/h、航続距離1,600 km、乗員10名。 Ray Wagner Collection Image
PictionID:46170090 - Title:Dornier Do 19V-1 with 4 BMW 132 1936 Nowarra Collection - Filename:16_007464.TIF - Image from the Ray Wagner Collection. Ray Wagner was Archivist at the San Diego Air and Space Museum for several years and is an author of several books on aviation Repository: San Diego Air and Space Museum 写真はSDASM Archives Catalog:16_007464 -引用。
写真(右)1938年、ドイツ、ドルニエ(Dornier)Do 19V-1重爆撃機試作1号機:初代ドイツ空軍参謀長ヴァルター・ヴェーファー(Walther Wever)中将の推進した長距離戦略爆撃機「ウラル爆撃機」として開発され、1936年10月28日に初飛行した。しかし、ヴェーファー空軍参謀長は、1936年6月3日、ハインケルHe 70高速輸送機の操縦中に墜落死したため、ドイツ空軍は、従来の第一線で活躍する戦術爆撃機の開発に専念することになった。生産機数3機み。 The German Dornier Do 19 bomber prototype in flight, circa in 1938.
Date circa 1938
Source Strategy for Defeat: The Luftwaffe 1933-1945 photo [1]
Author Unknown author 写真はCategory:Dornier Do 19He 70の設計を流用し File:Dornier Do 19 bomber in flight c1938.jpg引用。
写真(右)1939年9月の第二次大戦勃発後、ドイツ、ハインケル(Heinkel)He 116偵察機:He 70の設計を流用し1936年12月9日に初飛行し1938年までに郵便輸送機として14機が生産された。全幅 22,00 m、全長 13,70 m、翼面積 62,90 m2、自重 4220kg、全備重量 7046 kg、発動機 ヒルト(Hirth) HM 508空冷倒立8気筒エンジン240 PS (177 kW) 排気量7.97L 4基、最高速力 325 km/h、航続距離 4,100 km、乗員4名。第二次大戦中は、ドイツ空軍で偵察機として使用された。 Deutsch: He 116 Date 18 April 2013 Source Image rights owned by the San Diego Air & Space Museum, which has released the image with no known copyright restrictions. Author San Diego Air & Space Museum
写真はWikimedia Commons Category:Heinkel He 116 File:He 116 2013.jpg引用。
写真(上)1935年、アメリカ、アメリカ陸軍航空隊第25爆撃戦隊マーチン(Martin)B-10双発輸送機:初飛行は、1932年2月16日。全幅 70 ft 6 in (21.49 m)、全長 44 ft 9 in (13.64 m)、翼面積 70 ft 6 in (21.49 m) m2、自重 9,681 lb (4,391 kg)、離昇重量 14,700 lb (6,668 kg)、
発動機ライト(Wright) R-1820サイクロン(Cyclone)空冷星形9気筒775 hp (578 kW)2基、最高速力 213 mph (343 km/h, 185 kn)、航続距離 1,240 mi (2,000 km, 1,080 nmi)、乗員3名。 0.30 in (7.62 mm) ブローニング機関銃3丁、爆弾 2,260 lb (1,025 kg)。1940年までに348機量産。 English: 25th Bombardment Squadron B-10s
Date 1935
Source USAF
Author US Air Force Museum
写真はWikimedia Commons Category:Martin B-10 File:25th Bombardment Squadron B-10s.jpg引用。
写真(右)1936-1940年頃、アメリカ、アメリカ陸軍航空隊第88偵察戦隊ダグラス(Douglas)B-18 ボロ(Bolo)双発爆撃機:初飛行は、1936年4月。全幅 89 ft 6 in (27.28 m)、全長 57 ft 10 in (17.63 m)、翼面積 89.1 m2、自重 16,320 lb (7,403 kg)、総重量 24,000 lb (10,886 kg)、
発動機 ライト(Wright) R-1820サイクロン(Cyclone)空冷星形9気筒1,000 hp (750 kW)2基、最高速力 216 mph (348 km/h, 188 kn)、航続距離 900 mi (1,400 km, 780 nmi)、乗員6名。 0.30 in (7.62 mm) ブローニング機関銃3丁、爆弾 2,000 lb (910 kg) 。1939年までに351機量産。 English: Douglas B-18 of the 88th Reconnaissance Squadron
Source US Goverment
写真はWikimedia Commons Category:Douglas B-18 Bolo File:Douglas B-18 061128-F-1234S-010.jpg引用。
写真(右)1937年10月以降、アメリカ、1937年10月15日に初飛行したメリカ陸軍航空隊ボーイング(Boeing)XB-15 四発試作重爆撃機("Grandpappy" Serial Number 35-277)とボーイング(Boeing)P-26戦闘機: 全幅 149 ft 0 in (45.43 m)、全長87 ft 7 in (26.70 m)、翼面積 258.4 m2、自重 37,709 lb (17,141 kg)、離昇重量 70,706 lb (32,139 kg)、発動機 Pratt & Whitney R-1830空冷星形14気筒エンジン850 hp(634 kW)4基、最高速力 197 mph (317 km/h, 171 kn)、航続距離 5,130 mi (8,260 km, 4,460 nmi)、乗員10名。 0.30 in (7.62 mm) M1919ブローニング機関銃3丁、0.50 in (12.7 mm) M2 ブローニング3機関銃2丁、爆弾 12,000 lb (5,400 kg)。試作機1機のみ。XB-15の厚い主翼の中には通路があり、エンジン点検が可能だった。また、自動操縦装置を搭載し長距離飛行を容易にした。 Boeing XB-15 with Boeing P-26
From the Paul Fedelchak Collection. Fedelchak was born in Brownsville PA, June 22, 1917, served as an aerial photographer in the USAAC from 1939. His duties included service at Chanute Field, Washington and Alaska where he was involved in the aerial surveys that made the Alcan Highway possible. These photos were loaned to the museum for copy by the family.
Repository: San Diego Air and Space Museum Archive 写真はSDASM Archives 引用。
写真(上)1937年10月以降、アメリカ、飛行するアメリカ陸軍航空隊ボーイング(Boeing)XB-15 四発試作重爆撃機("Grandpappy" Serial Number 35-277)とボーイング(Boeing)P-26ピーシューター(Peashooter)戦闘機: XB-15 (Boeing 294)は、1934年から開発が始まり1937年10月15日に初飛行。ボーイングP-26の初飛行は1932年3月20日、プラット・アンド・ホイットニー P&W R1340空冷星形9気筒エンジン542 hp (404 kW)、最高速力377 km/h、7.62 mm ブローニング M1918機関銃2丁、生産数162機。 Boeing XB-15 with P-26
PictionID:40972044 - Title:Boeing XB-15 with P-26 - Filename:15_002709.tif - Image from the Charles Daniels Photo Collection album "US Army Aircraft."----PLEASE TAG this image with any information you know about it, so that we can permanently store this data with the original image file in our Digital Asset Management System.----SOURCE INSTITUTION: San Diego Air and Space Museum Archive 写真はSDASM Archives Catalog:15_002709 -引用。
torikai@tokai-u.jp
〒259-1292 神奈川県平塚市北金目4-1-1 東海大学教養学部人間環境学科社会環境課程 鳥飼 行博 TORIKAI Yukihiro, HK,Toka University,4-1-1 Kitakaname,Hiratuka,Kanagawa,Japan259-1292
Tel: 0463-50-2122, Fax: 0463-50-2078 大学への行き方 2019年21月18日設置
Thank you for visiting our web site. The online information includes original research papers, over 6000 photos and posters published by government agencies and other organizations. The users, who transcribed thses materials from TORIKAI LAB, are requested to credit the owning instutution or to cite the URL of this site. This project is being carried out entirely by Torikai Yukihiro, who is web archive maintainer, and his students.